• Estelle

Kom i form sommarbrudar 2013

Gifter mig sommaren 2013 och vill komma i form. Följ med på vår resa eller hjälp genom att dela med era bästa tips och idéer.

• Svar på tråden Kom i form sommarbrudar 2013
  • Grodprinsens brud
    Fröken Finemang skrev 2012-08-07 20:48:15 följande:
    jag ska gå ner inför bröllopet, o ju mer som vet om det ju mer hjälp kan jag få.

jag har en "julutmaning" på facebook som började  1 juli, o är slut vid nyår,
    och vi slutet av den utmaningen ska jag träna rätt och två gånger i veckan, äta bra och gå ner 5 kilo. (skulle kunna bli 15) men jag är svinnöjd om jag bara tränar rätt. o gått ner 2 kilo :)

tänker inte beställa kläningen förrän det är 2013 så tills dess ska jag väl försöka, gå ner en hel del, även om jag inte ätnker vikthetsa. o det känns bra!
    Vad är det för utmaning? Blev lite nyfiken! Utmaningar är roligt! Funderar på att utmana mig själv att ta på löpardojorna och ut och spring (lunka/jogga) 6,5 km per vecka, det har jag en perfekt runda för här hemma... Men hittills har jag svårt att få till den där timmen ens på helgen. men det klart, vill jag så kan jag =) MOTOIVATIONEN VAR ÄR DU?!
  • emzerus83

Är lite deprimerad o måste få gnälla lite...alltid när jag kommer igång med träningen så blir jag sjuk... Och nu är jag riktigt dålig, har varit inlagd på lasarettet sen i måndags o kom hem igår kväll... men mår fortfarande jättedåligt! :( Läkarna vet egentligen inte vad som är felet men de tror att jag haft cystor i magen som spruckit o att det nu blivit en inflammation där...hög feber har jag o kräks på nätterna.... Vill bli frisk NU tack! :(

• Sofiiiz

Tycker det är tråkigt att de måste vara en sån "press" på att idealet är att varje brud ska gå ner i vikt.
    Varför är vikten på vågen de viktigaste?
    Är de inte meningen att man ska träna för att må bra, och ha en bra hälsa? Och inte antaler gram man gått ner varje morgon?

Jag har också börjat träna inför bröllopet, men inte för att jag måste förlora en massa kilon. Utan för att börja få in en bättre vana i mitt liv. Bonusen blir att klänningen jag provat ut kommer sitta som ett smäck!

Och målet än så länge är att ut och jogga 1 gång i veckan. Och de har jag hållit hittills. Sen har de kommit allt eftersom att jag styrketränar efter joggingen, och nu den här veckan har jag tillåmed kommit ut 2ggr. Och känner mig sjukt nöjd med mig själv, som inte ställer mig på en våg för att mäta prestation. Den mäter jag i spåret, att jag märker det går lättare för varje gång.

De jag tycker är allra svårast är att hitta motivation! De tar emot att ta sig ut, och de bästa tipset där är att byta om till träningskläderna. Då kommer man oftast ut för de känns onödigt annars att ha bytt om.

Kosten har jag inte ändrat nått alls, utan äter de jag vill. Försöker dock vara mer medveten, äta lite nyttigare vanlig mat. Och hålla sötsakerna till helger.

Har på 5 månder märkt att kläderna sitter bättre, och fick köpa en strl mindre sist jag köpte byxor!

Så släng bort vågen! OM man måste väga sig kan man göra de 1 gång i halvåret på en vårdcentral eller liknande!

• Krystal
    Kotthare skrev 2012-08-07 21:20:29 följande:
    Ni som inte behöver spara varenda krona till kommande prinsessbröllop, lägg lite pengar på ett X-box med Kinnect!

Jag tränade idag, ensam i vardagsrummet, dansade för fullt ös blev toksvettig och hade KUL! Hög volym på tv:n, persiennerna neddragna och jag slapp byta om tillsammans med andra :)
    Jag har ett Wii med några workout spel till bla Wii Fit Plus och EA Sports Active ...och en sådan där balansbräda..så jag har också tänkt att tillbringa några timmar med tvspel..
  • Kotthare
    Sofiiiz skrev 2012-08-09 12:22:15 följande:
    Tycker det är tråkigt att de måste vara en sån "press" på att idealet är att varje brud ska gå ner i vikt.
    Varför är vikten på vågen de viktigaste?
    Är de inte meningen att man ska träna för att må bra, och ha en bra hälsa? Och inte antaler gram man gått ner varje morgon?

Jag har också börjat träna inför bröllopet, men inte för att jag måste förlora en massa kilon. Utan för att börja få in en bättre vana i mitt liv. Bonusen blir att klänningen jag provat ut kommer sitta som ett smäck!

Och målet än så länge är att ut och jogga 1 gång i veckan. Och de har jag hållit hittills. Sen har de kommit allt eftersom att jag styrketränar efter joggingen, och nu den här veckan har jag tillåmed kommit ut 2ggr. Och känner mig sjukt nöjd med mig själv, som inte ställer mig på en våg för att mäta prestation. Den mäter jag i spåret, att jag märker det går lättare för varje gång.

De jag tycker är allra svårast är att hitta motivation! De tar emot att ta sig ut, och de bästa tipset där är att byta om till träningskläderna. Då kommer man oftast ut för de känns onödigt annars att ha bytt om.

Kosten har jag inte ändrat nått alls, utan äter de jag vill. Försöker dock vara mer medveten, äta lite nyttigare vanlig mat. Och hålla sötsakerna till helger.

Har på 5 månder märkt att kläderna sitter bättre, och fick köpa en strl mindre sist jag köpte byxor!

Så släng bort vågen! OM man måste väga sig kan man göra de 1 gång i halvåret på en vårdcentral eller liknande!
    För mig var bröllopet det som gjorde att jag blev motiverad. Att ställa mig på vågen och se att jag gått ner, även om det är ett hekto, är belöningen tills jag når målet (-15 kg på bröllopsdagen)
  • Milano

TJOHO!
    Efter 2 veckor med LCHF klev jag på vågen idag och den visar 56,5!
    Så för mig går det som följer:
    Startvikt: 58
    Nuvarande vikt 56,5
    Total viktminskning: -1,5!

2,5 kg kvar till delmålet 54 och har dessutom utmanat M2B att vi ska köra 100 situps, 100 rygglyft och 40 armhävningar varje dag som vårt gemensamma formprojekt
    Heja heja till alla er därute som också kämpar på, trots att det är väldigt tyst i tråden just nu

• Heobea

Usch har hamnat någon slags svacka. Har försökt sista veckan att ge mig ut och gå före frukost i mina nya fina skor som man inte alls ska få skavsår av. jajotjena..... känns som om det finns små blåsor etc på alla tår och på hälarna. Snacka om att få motgång. Dessutom, ställde mig på vågen igen (försöker väga mig ca bar 14e dag) och hade ggått upp två kg, förvisso bara ett par dagar före mens. Sockersug på topp och svullen som en falukorv....
    Blööööörk! Opererade dessutom min ena arm i våras och fortfarande inte kommit tillbaka efter operationen, enaz handen fungerar inte äns till 30%. Så det jag gillar att göra i träningsform (pilates, zumba och vattengympan) fungerar inte alls och allt här hemma som måste göras, pyssel etc. är bara stört omöjligt med min paralyserade hand. Som om inte de fysiska motgångarna räckte så fick vi veta att sambons pappa har en hjärntumör. Så motivation och engagemang är nere på botten verkligen

• Louise

Hej allihopa! Jag har ett mål att tappa 20 kg till november redan när jag blir 30 år. Efter det är målet drömformen. Med det menar jag en drömform i styrka och kondition. Mina mål känns enorma men jag antar min utmaning mer än gärna. Bära eller brista får ni ta del av det här då jag oxå vill bli en del i tråden :)

• Louise

Jag glömde nämna att jag gifter mej juli 2013 :)

• Lally

Åh vilken spännande/ kul tråd.
    Har för några veckor sedan börjat med LCHF kombinerat med periodisk fasta... Är det nån mer som kör något liknande? Tränar ca 3-4ggr/vecka och har "alltid" gjort det. Men vill fasta till det där sista och mest för att känna mig själv så fin som möjligt. Har kastat bort vågen då jag tycker den bara är dum, vikten beror så mycket på hormoner, vätska man samlar på sig m.m. Nej våg tycker jag inte om!
    Känner efter ist Glad

Svar på tråden Kom i form sommarbrudar 2013