Kom i form sommarbrudar 2013
Gifter mig sommaren 2013 och vill komma i form. Följ med på vår resa eller hjälp genom att dela med era bästa tips och idéer.
Gifter mig sommaren 2013 och vill komma i form. Följ med på vår resa eller hjälp genom att dela med era bästa tips och idéer.
AnnieViola:
Du kanske ska prata med något proffs? Typ PT, sjukgymnast, doktor eller liknande? De har säkert hjälpt folk med liknande problem som du har, och borde kunna ge dig några tips.
Jag förstår att du blir trött på att promenera, jag har nog täckt varendra kvadratcentimeter med mina sulor här i trakten där jag bor, och man blir lite less helt enkelt, eftersom det är så långa och tidskrävande sträckor som krävs för att det ska räknas som mer än bara "vardagsmotion".
jag ska gå ner inför bröllopet, o ju mer som vet om det ju mer hjälp kan jag få.
jag har en "julutmaning" på facebook som började 1 juli, o är slut vid nyår,
och vi slutet av den utmaningen ska jag träna rätt och två gånger i veckan, äta bra och gå ner 5 kilo. (skulle kunna bli 15) men jag är svinnöjd om jag bara tränar rätt. o gått ner 2 kilo :)
tänker inte beställa kläningen förrän det är 2013 så tills dess ska jag väl försöka, gå ner en hel del, även om jag inte ätnker vikthetsa. o det känns bra!
Vad alla är duktiga och peppande. En trevlig tråd att vara med i. För egen del så försöker jag äta nyttigare och röra mig mer. Jag cyklar 6 km om dagen och det märks att konditionen har blivit bättre. Det vill säga, jag är bara halvt död när jag har trampat upp för min mardrömsbacke. Eftersom jag inte vill väga mig så ska jag börja mäta mig istället tänkte jag. Börjar med det nästa vecka. Jag väger för mycket och skulle jag väga mig blir jag nog så deprimerad att jag hetsäter och tänker att det aldrig kommer att gå. Just nu märks min lilla viktnedgång mest på att jag kan flytta in bh:n ett snäpp och att min klocka sitter lösare.
Den stora utmaningen är dels att inte köpa hem något onyttigt när jag handlar på väg hem från jobbet och dels att inte handla i jobbets kafeteria där de bakar själva. Och vi använder kafeterian som rastställe så när jag sitter där sugen så kommer det de mest underbara dofter av nybakade bullar. Tur nog säljer de även ägg, keso, frukt och andra nyttigare saker.
För min del fungerar femmetoden bra. Äta fem gånger om dagen, lättlagad nyttig mat samt röra mig minst 25 minuter fem gånger i veckan. I vissa beskrivningar av femmetoden ska dessutom maten ta max fem minuter att laga. Men eftersom man ska äta kyckling så tänker då inte jag äta den efter fem minuter i ugnen, då lär den vara rå. En annan sak som fungerar för mig och som har blivit till ett måste är ett veckomatschema. Har jag inget sådant och handlar efter det så finns det risk för att det bara blir mackor när jag kommer hem. Men håller jag mitt schema (och det har jag gjort) så vet jag att det alltid finns ingridienser hemma till min middag.
Så heja alla oss som försöker gå ner i vikt, vi är superduktiga.
Ni som inte behöver spara varenda krona till kommande prinsessbröllop, lägg lite pengar på ett X-box med Kinnect!
Jag tränade idag, ensam i vardagsrummet, dansade för fullt ös blev toksvettig och hade KUL! Hög volym på tv:n, persiennerna neddragna och jag slapp byta om tillsammans med andra :)
Vad alla är duktiga och peppande. En trevlig tråd att vara med i. För egen del så försöker jag äta nyttigare och röra mig mer. Jag cyklar 6 km om dagen och det märks att konditionen har blivit bättre. Det vill säga, jag är bara halvt död när jag har trampat upp för min mardrömsbacke. Eftersom jag inte vill väga mig så ska jag börja mäta mig istället tänkte jag. Börjar med det nästa vecka. Jag väger för mycket och skulle jag väga mig blir jag nog så deprimerad att jag hetsäter och tänker att det aldrig kommer att gå. Just nu märks min lilla viktnedgång mest på att jag kan flytta in bh:n ett snäpp och att min klocka sitter lösare.
Den stora utmaningen är dels att inte köpa hem något onyttigt när jag handlar på väg hem från jobbet och dels att inte handla i jobbets kafeteria där de bakar själva. Och vi använder kafeterian som rastställe så när jag sitter där sugen så kommer det de mest underbara dofter av nybakade bullar. Tur nog säljer de även ägg, keso, frukt och andra nyttigare saker.
För min del fungerar femmetoden bra. Äta fem gånger om dagen, lättlagad nyttig mat samt röra mig minst 25 minuter fem gånger i veckan. I vissa beskrivningar av femmetoden ska dessutom maten ta max fem minuter att laga. Men eftersom man ska äta kyckling så tänker då inte jag äta den efter fem minuter i ugnen, då lär den vara rå. En annan sak som fungerar för mig och som har blivit till ett måste är ett veckomatschema. Har jag inget sådant och handlar efter det så finns det risk för att det bara blir mackor när jag kommer hem. Men håller jag mitt schema (och det har jag gjort) så vet jag att det alltid finns ingridienser hemma till min middag.
Så heja alla oss som försöker gå ner i vikt, vi är superduktiga.
Åååh jag är så glad, insåg att gymmet jag tränar på (fitness24seven) ska starta ett gym med gruppträning dock inte förräns till våren, men ändå...
Ska bli så kul! Just nu försöker jag komma igång med vanliga gymmet, men det går trögt...har mycket på jobbet just nu och vet inte riktigt hur veckorna ser ut.
Tänkte försöka träna nån timme idag då jag har lite dötid på dagen mellan jobben. Har dock ett ben som inte är ok, har ett jobbigt åderbråck som gör att jag får ont i benet, om jag överanstränger det, men då får jag väl träna mer styrka istället
För mig fungerar den utmärkt. Det tar dock ett tag att hitta den metod som fungerar för just en själv och det som passar mig kanske inte passar dig. Den stora fördelen med metoden som jag ser det är att det inte finns några förbud och att man kan äta allt. Dock inte alltid.
Suget får man leva med ett tag men det blir bättre med tiden kan jag tala om. Jag är nu inne på min sjätte vecka med denna kostomläggning och visst har jag fortfarande sug. Men inte alls som första veckan. Sen kag jag tilägga att jag var en sockergris så att minska mitt sockerintag var hemskt. Jag hade enorma abstinensbesvär. Jag har varken chips eller kakor hemma, då äter jag bara upp det. Choklad har jag i form av mörk choklad med havssalt att ta en ruta ibland.
Har jag lyckats äta enligt den här metoden så kommer du garanterat att lyckas du också.