• Estelle

Kom i form sommarbrudar 2013

Gifter mig sommaren 2013 och vill komma i form. Följ med på vår resa eller hjälp genom att dela med era bästa tips och idéer.

• Svar på tråden Kom i form sommarbrudar 2013
  • AnnieViola
    Heobea skrev 2012-08-12 23:46:25 följande:
    Usch har hamnat någon slags svacka. Har försökt sista veckan att ge mig ut och gå före frukost i mina nya fina skor som man inte alls ska få skavsår av. jajotjena..... känns som om det finns små blåsor etc på alla tår och på hälarna. Snacka om att få motgång. Dessutom, ställde mig på vågen igen (försöker väga mig ca bar 14e dag) och hade ggått upp två kg, förvisso bara ett par dagar före mens. Sockersug på topp och svullen som en falukorv....
    Blööööörk! Opererade dessutom min ena arm i våras och fortfarande inte kommit tillbaka efter operationen, enaz handen fungerar inte äns till 30%. Så det jag gillar att göra i träningsform (pilates, zumba och vattengympan) fungerar inte alls och allt här hemma som måste göras, pyssel etc. är bara stört omöjligt med min paralyserade hand. Som om inte de fysiska motgångarna räckte så fick vi veta att sambons pappa har en hjärntumör. Så motivation och engagemang är nere på botten verkligen
    Såg detta först efter jag citerat dig men jag gör det igen. Jag vet inte riktigt vad jag kan säga för att peppa dig nu men mitt förslag är att du inte fokuserar på vikten på ett tag nu utan bara försöker ta dig igenom den svacka du är i. Försök fokusera på en sak, kanske maten, och försök göra bra val där. Fruktsallad stället för godis när du blir sugen, kesella med lite bär, viktväktarnas chokladmousse (4 äggvitor vispas styvt, tillsätt 4 msk socker, 4 msk kakao och låt stelna i kylen), när suget blir för stort eller du vill unna dig något som är gott men inte onyttigt. Jag tror att om du väljer att lägga din energi på en sak kommer nog motivationen tillbaka vad gäller det andra. 

Jag har ju precis som dig problem med en hand/arm och det är verkligen pest och pina vissa stunder. Kanske kan du bjuda in lite vänner så ni kan göra pyssel osv ihop? Hoppas det blir bättre för dig snart!
  • imoen

Hej på er. Jag ska iväg och prova klänning på fredag om två veckor så jag har det som delmål. Har gått på lchf i tre veckor och har tappat tre kilo till 59. Har inte ändrat nåt utom maten. Min målvikt är ca 54-56 kilo och mindre "fluff" så jag får öka på träningen. Jag går ca 7000 steg en normal dag och det är för lite. Men det har varit sjukt kul att gå på den här dieten. Spännande maträtter och brödbak. Det blir spännande att se vad som händer med kroppen och vikten när jag introducerar kolhydrater igen. (blir nåt åt GI).

• Sjörå

Jag har nu gett upp femdieten och övergått till lchf. Jag var konstant hungrig när jag åt enligt femdieten och det fungerar inte för mig. Så fort jag bli för hungrig så får jag huvudvärk. Jag har ätit lchf i en vecka nu och än så länge går det bra. Kör ganska strikt första månaden utan kolhyderater, inga bär och inga nötter. Så jag ser fram emot när jag har kört en månad så att jag kan börja äta lite bär och nötter och att jag äntligen kan baka lite igen.

• imoen

Jag tycker det är apsvårt att äta bara 20 g kolisar/dag. Det blir lite mer faktiskt, men mitt största problem är väl att jag inte fixar att äta så mycket fett som man ska. Ost med smör på - nej tack! Och så äter jag både bär och nötter :)

• Milano

Om du fixar att käka grädde så är mitt förslag att du värmer lite frysta hallon och sedan äter det med grädde. Perfekt "kvällsfika" och perfekt sätt att öka på fettintaget för en dag, om du inte är känslig för mjölkprodukter som vissa är, och går upp i vikt av det
    Kämpa på!

imoen skrev 2012-09-04 16:50:04 följande:
    Jag tycker det är apsvårt att äta bara 20 g kolisar/dag. Det blir lite mer faktiskt, men mitt största problem är väl att jag inte fixar att äta så mycket fett som man ska. Ost med smör på - nej tack! Och så äter jag både bär och nötter :)
  • fasit

Jag har redan gift mig men behöver komma i form till bröllopsresan. Ok att hoppa in här? Mitt mål är att gå ner några kilo, typ 3-4 och få lite större/fastare/synligare muskler. Kör på styrketräning och normalt hälsosam kost typ:)

• lordoz

Jag har nu kommit igång med min träning.

Till mitt bröllop den 6/4 2013 har jag för avsikt att gå ner den fantastiska summan av 36 kilo. Med tanke på att min dagsvikt är 136 så kanske jag kan lyckas (eftersom jag är såpass överviktig så borde det gå snabbt nedåt)... Det är i alla fall min förhoppning att det ska gå.

Började träna i förra veckan (blev förkyld lagom till helgen) så har tagit det lite lugnt med träningen. Men nu tror jag det mesta har släppt, så jag kan träna på full fart igen...

Idag har jag dessutom varit på mitt första pass på självförsvarskursen för kvinnor, och det var riktigt intressant och roligt! :) Ska absolut fortsätta gå...

Om ni vill följa min resa så har jag skaffat en blogg: 6aprilbrud.wordpress.com/

• Brudiframtiden

Hej! Får man vara med här? Gifter oss 31 augusti nästa år. Kom igång kanon med träningen i våras men sen kom semestern och sedan dess har det varit si sådär med både kost och träning...Måste hitta motivationen igen! Är inte speciellt överviktig men jag vill formtoppa mig och bli av med min tråkiga mage...

Bloggar om lite allt möjligt om nån vill läsa...

http://www.mammanshorna.blogspot.se/

• Brudiframtiden

Ska kanske nämna att jag äter vanlig mat men drar in på kolhydrater. På jobb (jobbar också i förskola som ngn annan här) äter jag av kött, sås och tar max en liiiten potatis och har sen med mig sallad och keso och äter till...funkar bra för mig....men i ca 10 veckor nu har jag fuskat med typ....allt...Fick bra resultat från mars-juni (har bild om ni vill se...)men nånstans på vägen försvann motivationen...

• fasit
    Brudiframtiden skrev 2012-09-15 08:10:40 följande:
    Ska kanske nämna att jag äter vanlig mat men drar in på kolhydrater. På jobb (jobbar också i förskola som ngn annan här) äter jag av kött, sås och tar max en liiiten potatis och har sen med mig sallad och keso och äter till...funkar bra för mig....men i ca 10 veckor nu har jag fuskat med typ....allt...Fick bra resultat från mars-juni (har bild om ni vill se...)men nånstans på vägen försvann motivationen...
    Motivationen är det svåraste tycker jag med. Antingen så är man motiverad och "sköter sig" eller så fuskar man och tappar allt..sån är jag i alla fall...allt eller inget! Just nu är jag faktiskt i något mellanstadie..jag är motiverad vad det gäller träning men fuskar lite med maten.
Svar på tråden Kom i form sommarbrudar 2013