Kom i form sommarbrudar 2013
Gifter mig sommaren 2013 och vill komma i form. Följ med på vår resa eller hjälp genom att dela med era bästa tips och idéer.
Gifter mig sommaren 2013 och vill komma i form. Följ med på vår resa eller hjälp genom att dela med era bästa tips och idéer.
Jag är med!
Vi gifter oss åttonde Juni 2013.
Nuvarande vikt 58,5
Målvikt 55 kg.
Längd: 166
Ska framför allt gå bort överdrivet fett på magen.
Tanken är att klara av det med hjälp av power-walks, klasser (typ: zumba) och lite styrketräning.
Det låter som en bra fil, och ja precis så är det du ska räkna
Åh, älskar hennes bok! Den är som en spark i rumpan när man behöver den som bäst, haha! Ska testa det där receptet också! Brukar göra hennes chokladmousse när sötsuget slår till en gång i månaden
Tränade faktiskt ingenting under den här tiden, fick lite omställningsbesvär i form av ganska utbredda utslag över nyckelbenen och byst efter c.a 1 månad (som min läkare hade problem att sätta en orsak på, men hon kom sedan fram till att det måste bero på kostomställningen) men annars mådde jag kanon Utslagen försvann helt efter ca 2 veckor. Min sambo fick inga besvär, så det är nog olika från person till person.
Hoppas det går bra för er med omställningen
Hej!
Jag kör LCHF egentligen, men har under semestern unnat mig allt så nu blir det till att tänka på vad jag äter igen. Under det här året som jag ätit LCHF har jag faktiskt inte saknat bröd, ris och pasta alls mycket. Det går automatiskt nu att jag inte ens tänker på att man kan ha det till. Min stötesten är desserter... Men det går ju att använda naturligt sötningsmedel som inte höjer blodsockret och därmed inte ger något insulinpåslag om man känner att man vill unna sig någon gång, men det bästa är ju att skippa allt vad sött heter.
Jag vill gärna gå ned några kilon nu, men känner mig lite stressad eftersom jag vill kolla på klänning under senhösten, så det kan bli svårt. Kommer jogga och köra pilates som min träning, mest för att få en bättre hållning och må bättre.
Ett förslag till frukost är turkisk yoghurt med bär till. Den är mycket fetare än filen så man kan klara sig på mindre och bli lika mätt.
Jag brukar läsa på kostdoktorn.se, lifezone.se och så finns kostradgivarna.se. Där finns mycket fakta och inspiration. Recept är bara att söka på google, finns hur mycket som helst. :)
Lycka till!
Hejsan alla hurtbullar.
Har följt den här tråden ganska länge nu men har haft problem med sajten och att kunna skriva kommentar bland annat. Men NU ska allt vara fixat hoppas jag.
Jag kommer att vara en sommarbrud 2013 och vill förstås också vara mitt allra finaste jag. Har för tillfället ganska mycket övervikt, fast folk blir alltid chockade när jag berättar vad jag väger för jag är ganska lång och har inte riktigt några "problemområden", utan allt lägger sig ganska jämt fördelat liksom. Är 180 cm lång och väger idag 82 kg... 72-74 kg skulle kännas bra att komma ner till.
Jag har kört LCHF lite till och från i drygt ett år och lyckats gå ner 10 kg. Har dock under semestern gått upp 3 av dessa kilon, och är numera såååå less på LCHF. Jag mår bra av det, blir mätt och tappar i vikt, men matnotan har verkligen höjts till skyarna, och jag är så trött på att känna mig dålig och ångerfull så fort jag ätit något av alla "don't's" på listan.. Jag är verkligen en allt-eller-inget-människa vad gäller kosten och LCHF fungerar när jag har mina bra perioder, men vill inte känna mig så limiterad som en diet får mig att känna.
Jag vet inte... Kommer antagligen hinna ändra mig vad gäller maten både 4 och 5 gånger innan jag nått min drömvikt, men just nu känner jag mig bara less på allt vad dieter heter. Måste hitta en livstil som är hållbar och sluta fokusera på vad man får/inte får äta. Jag kan redan allt i teorin, problemet är att genomföra det i praktiken.
Försöker i alla fall glömma maten lite för tillfället (fast fortfarande välja hälsosamt och näringsriktigt) och fokusera lite mer på träningen. Är ute och springer några gånger i veckan, går på hot body yoga nån gång i veckan samt försöker gå igenom alla muskelgrupper på gymmet i ett rullande men inte allför strikt schema.
Alright, som sagt, vägde i morse 82 kg, är 180 cm lång och har en målvikt kring 72-74 kg. Känns skönt att kunna ventilera sig och prata lite med folk som är i samma sits som en själv. Nuu kööör viiiii. Lycka till allihopa!
Jag och min sambo satt och kollade på desserter till bröllopet och har kanske hittat rätt. Men nu vill vi ju prova att göra den till helgen vilket betyder att min kosthållning kommer spricka redan nu. Men å andra sidan så känns det ju skönt att få det avklarat, om det blir bra vill säga. Vill prova nu medan det finns jordgubbar nämligen...
Jag tycker inte man ska tänka på LCHF som en diet utan mer som en livsstil. Mina föräldrar har ätit det i flera år och äter bra hemma men om de blir bjuden på något någon så äter de det. På så sätt äter man ju bra nästan jämt, men behöver inte känna att man aldrig kan smaka något annat. Men det funkar inte att göra så när man försöker gå ned i vikt, då får man vara striktare.
Kolhydrater är ju inte så bra för kroppen, så jag känner nog att det är en bra anledning att inte äta det för mycket sen heller. Det kan ju ge olika konsekvenser för kroppen. tex lever ju cancerceller på socker. Det tål ju att tänkas på...
Min mage blir helt lugn av LCHF så det känns bra, men jag klarar inte att äta ägg och bacon till frukost då jag har en magkatarr som inte gillar vad som helst. Så jag kör oftast turkisk yoghurt med bär. Man kan ha nötter i om man vill tex. Musli som är ok kan du säkert ta lite grann. Kokt ägg till brukar jag använda.
Smoothie med yoghurt, grädde, bär och ett ägg är ett annat alternativ.
Hur går det för alla med de nya vanorna?
Här rullar det på och bara 3 dagar in på LCHF har jag tappat 0,5 kg! Är medveten om att jag varken borde väga mig eller ropa hej eftersom det bara är vätska men det känns ändå bra att det går åt rätt håll
Det är inte den 20:de än...så än har jag några dagar av icke ångest dagar med fri glass ätning kvar...