• Estelle

Kom i form sommarbrudar 2013

Gifter mig sommaren 2013 och vill komma i form. Följ med på vår resa eller hjälp genom att dela med era bästa tips och idéer.

• Svar på tråden Kom i form sommarbrudar 2013
  • emzerus83
    Milano skrev 2012-08-03 17:51:10 följande:
    Ingen fara! Den här tråden handlar ju om att peppa, stötta och motivera varandra, så vilken väg du än väljer spelar ingen roll för vi finns ju fortfarande kvar här
    Lycka till med de andra nya vanorna
    Tack! :)

har kört ett riktigt hårt benpass idag på gymmet tillsammans med min sambo, kändes riktigt bra. Imorse vägde jag mig o står nu på 68.8 kg.... I slutet av april vägde jag 75.8 kg...vart bara så glad så jag var tvungen att skriva här :)

Kämpa på alla!! :)
  • Kotthare

har kört ett riktigt hårt benpass idag på gymmet tillsammans med min sambo, kändes riktigt bra. Imorse vägde jag mig o står nu på 68.8 kg.... I slutet av april vägde jag 75.8 kg...vart bara så glad så jag var tvungen att skriva här :)

GRATTIS! Det finns alltså hopp :)  
  • emzerus83
    Kotthare skrev 2012-08-04 15:25:15 följande:

GRATTIS! Det finns alltså hopp :)  
    Tack! Ja det finns tydligen det :)
  • Milano

Heja vad duktiga alla är
    Har ni några "belöningar" eller vad man ska säga? För nådda delmål/mål?

För mig är det att köpa ett svinstort Yankee Candle när jag står på 54 kg (dyrt... haha men värt!)

• Milano

Wow! Heja dig!

emzerus83 skrev 2012-08-04 14:57:53 följande:

• emzerus83

vad är det för nåt?? Yankee candle alltså? :)

Jag vill ner 9 kilo till ca...och min belöning då är att gifta mig :) haha... nej men det roliga är att när jag går ner mer i vikt, desto mer taggad bli jag att fortsätta.Sen när ja k'änner mig nöjd med min kropp o hur jag mår så kommer fokus ligga på att behålla vikten o så.... ;)

• imoen

Nu har jag bestämt mig för att köra lchf en månad, mest som ett projekt faktiskt. Jag ska köra dieten tillsammans med min syster som inte äter kött eller fågel så det blir lite omständligt. Fr.o.m. Imorrn har jag semester och då ska jag dra ner på kolhydraterna så jag får se det som en avgiftningsvecka. Nästa måndag (när semestern är slut, får bara en vecka) så börjar jag/vi på riktigt. Det blir bra, då har jag gott om tid att måltidsplanera. Jag laddade ner Shape Up Club-appen och är jätteförtjust. Framför allt så blir det så tydligt för mig what-not-to-do. Men det gäller ju att vara rå-ärlig mot sig själv och det är inte det lättaste! :) Pepppepp!

• FreNi

Okej, nu har det gått en vecka, och inte ett gram har jag tappat...
    Visst skulle jag kunna köra en snabbrensning så här i början, första veckan/två veckorna, men jag fixar inte att jobba då, samtidigt är jag en sådan som behöver resultat fort för att vara peppad till att fortsätta...

Men kanske shakes till frukost och middag den första veckan. Viktigaste för mig är att få lunch när jag är på jobbet, och då får det bli i lagom dos utan onödiga kalorier.

Annars fungerar träningen bra, kör hårt med det och det känns bra :)

Men som sagt, jag vill se resultat, och det fort! (jag vet att det inte är hälsosamt att gå ned mycket på kort tid, men att åtminstone gå ner något kg/vecka skulle kännas bra...) 

• Heobea

Hej!
    Har läst här ett tag och inte riktigt  vågat ge mig tillkänna. Jag och sambon gifter oss den 29:e juni 2013 så det är hög tid att starta viktminskningsprojketet. Har väl egentligen 30kg att gå ned för att hamna i normalviktsbmi men tar jag 20kg till bröllopet så blir jag glad, ja redan 15kg är inte fel. Vill inte riktigt skriva ut min vikt och/eller alla mått, men som sagt, det finns kilon att ta av.....
     Dessvärre har jag en knepig pcos så jag har riktigt svårt att gå ned i vikt. Men jag har insett att det är dags aatt inte bara göra en kortsiktig satsning utan nått mer långsiktigt. Har gjort en deal med sambon om att nu till en början köra med promenader på morgonen 5dagar i veckan, inget godis, godsaker eller sötsaker i veckorna och mycket mindre kolhydrater än tidigare. Har en period ätit GI men det som hände var att sambon gick upp och jag stod still. Har en plan om LCHF men då när jobb osv drar igång. Det som jag tror är svårast är inte träningen utan sötsaker, för jag är en sucker för kakor, bullar osv. Ska bli br med lite pepp inte bara från sambon.

• AnnieViola
    Hallå brudar! Jag och sambon har planer på att gifta oss sommaren 2013 men det är inte riktigt bestämt ännu, väntar fortfarande på det såkallade frieriet.... ;)
    Men, vikt behöver vi båda gå ner i och den här tråden känns ju himla kul att följa! Att få lite tips och kanske bli peppad när det känns tufft! Jag har en hel del kilon att ta av och till nästa sommar skulle jag väldigt gärna vilja gå ner 30 av dem, gärna mer men jag måste sätta ett realistiskt mål känner jag. När jag gick i gymnasiet gick jag på viktväktarna med mamma och gick ner 20 kilo, bevisligen funkar det och ja, det känns som att jag och sambon kommer haka på det igen nu efter semestern. Har även testat LCHF och fått bra resultat (-13 kg) där också men det blev i längden alldeles för dyrt för oss. Att byta ut kolhydrater mot grönsaker kostar mycket mer och sedan alla dessa specialprodukter man behövde för att kunna göra något som liknande pannkakor och bröd (tänker på fiberhusk, mandelmjöl osv). Superbra metod för vissa, men i det långa loppet inte det bästa för oss! 

Så, på fredag åker vi på semester och väl hemma därifrån ska vi sätta igång! Problemet för mig just nu är motionen, jag verkligen HATAR att vara ute och promenera. Och jag har en handskada där jag lider av kronisk värk och jag kan inte använda armen/handen till nånting (lyfta, flytta saker osv). Rodd/simma/löpning/armhävningar/cykla/osv funkar inte för jag får så pass ont. Någon som har tips och idéer på vad jag kan göra som ändå ger väldigt mycket? Det jag tänker nu är att jag får tvinga mig ut och gå, men det funkar ju inte att köra enbart den motionsformen när man vill gå ner mycket i vikt, och förhållandevis fort.

Lycka till alla :) 
Svar på tråden Kom i form sommarbrudar 2013