Kom i form sommarbrudar 2013
Gifter mig sommaren 2013 och vill komma i form. Följ med på vår resa eller hjälp genom att dela med era bästa tips och idéer.
Gifter mig sommaren 2013 och vill komma i form. Följ med på vår resa eller hjälp genom att dela med era bästa tips och idéer.
Okej blivande brudar! Ska vi köra igång med en ny grej, som vi kan kalla "mätbara mål"? (till exempel)
Vad är ert utgångsläge och vad har ni satt för mål?
Jag själv är ute efter en livsstilsförändring och en vikt som jag kan hålla långt efter bröllopet. Tänker köra LCHF en vända till, och sedan ändra min kost långsiktigt till långsamma kolhydrater och minimalt med socker.
Nuvarande vikt: 58 kg
Målvikt 52-54 kg.
Jag är väldigt kort (155 cm) så minsta kg jag går upp/ner syns väldigt tydligt på mig.
OBS. Ni måste inte skriva vad ni väger och vad ni har för mål om ni inte vill. Tänker inte tvinga någon till något som hen inte vill utan det är mer tänkt som en extra sporre
Jag hänger också på här :)
Är 1.72 cm lång
Nuvarande vikt: 70.4 kg (för att vara exakt)
Målvikt: 60 kg
har till nästa sommar på mig. Visserligen är inte vikten jätteviktig men jag vill bli av med allt löst o sladdrigt, speciellt på magen!!!
Tänkter börja med lchf på måndag o fortsätta m träningen som jag kommit igång med igen. varva styrketräning med konditionsträning ca 4 ggr/v...
Är 154 cm lång
Nuvarande vikt: 50kg
Målvikt: 47-48kg
Jag vill gå ner ett par kg för att nå min vikt som jag trivs bäst med. Vill bli av med *bebismagen* och få in lite rutiner på att träna.
Tänkte köra igång på gymmet nästa vecka när semestern är slut och jag kan träna innan/efter jobbet. Försöka träna minst tre ggr i veckan iallafall.
Hur går det för er med träning o kost o allt? Idag är min första dag med lchf- får se om jag blir lika lyrisk som de flesta andra jag känner som testat den dieten. Tanken är att jag sen ska gå över till typ GI, att bara dra ner på kolhydrater men att liksom få äta lite av allt så länge jag rör på mig bra!
Här är en till som kör igång med LCHF idag, det blir andra vändan för mig och jag har tänkt samma sak som dig: GI sen när man nått idealvikten
Vad käkar du idag? Här drog jag igång allt med Baconomelett och tanken är att jag ska göra kycklinggryta med broccoli ikväll, kanske kan vi dela recept med varandra när inspirationen tryter?
Byter gärna recept :)
kunde sluta tidigt från jobbet idag så det vart omelett o bacon till lunch....antagligen lite för lite för var nyss jättehungrig o då tog jag kesella o lite blåbär o en kopp grönt te m lite grädde i vilket faktikst var gott. Jag brukar ha honung i teet men det är det ju slut med nu men lite grädde funkade faktikst :)
Ikväll blir det lax i ugn m fetaost o cremefraiche o blomkålspuré till...får se hur det blir :)
Mitt största problem är frukosten då jag äter på jobbet (jobbar på förskola). Idag åt jag lite fil o en musli jag gjort själv o sen 2 kokta ägg. det funkade bra trots att barnen vid bordet tjatade om att de också ville ha ägg... Men jag undrar om man kan äta fil till frukost typ varje dag i veckorna eller blir det för mkt kolhydrater tro?
Jag kan inet stå o göra typ omelett eller äggröra på jobbet o att äta innan jobbet funkar bara de gånger jag börjar kl 9...annars måste jag äta frukost innan kl 7 o ibland innan kl 6 o då kommer ja vara vrålhungrig innan lunch...
Har du kört lchf förut? Funkade det bra??
Hej! Jag hänger på :) Nuvarande vikt: 73 kg Målvikt: 58 kg En lång väg att gå, men inte skall väl det behöva vara så omöjligt!
Det beror på hur mycket kolhydrater det är per 100 gram (1 dl) i filen, jag brukar vara rätt så strikt och inte använda mig av mejeriprodukter som har över 5 gram kolhydrater per 100 gram. Om du tycker om yoghurt så finns det naturella yoghurtar med låg kolhydratshalt men med mycket fett, så det är ett bra alternativ ifall du tycker att din fil har för hög halt. Tror det är Arla som jag brukar köpa
En bra tumregel är att hålla dig till max 5 gram kolhydrater per 100 gram, vilken produkt det än är, då brukar man kunna hålla sig till en bra nivå under hela dagen och stanna i ketos.
Japp jag har kört innan och tappade 8 kg på 2 månader ungefär, men de sista 2 veckorna så fuskade jag en hel del så jag kunde nog ha gått ner 1-2 kg till om jag hade varit striktare
I filen jag äter så är det 4 g kolhydrater per 100 g. Men alltså om man tar vi säger 2 dl räknar man att man får i sig 4+ 4g, alltså 8 g kolhydrater då bara i filen? Jag är nybörjare på det här :)
Kvällen man gjorde jag efter Katrin Z recept från hennes Lchf-bok... men jag o sambon orkade inte äta upp maten som var uträknat till 2 port. Laxen med fetaost o creme fraiche räknade hon 250g lax per person och så blomkålspure till som innehöll grädde ost o smör...vi vart jättemätta efter 1 laxbit var på 125 g o lite mos till det o lite gurka. Åt för snart 4 timmar sen o är fortfarande mätt...
Vore kanon om man kunde tappa 8 kg på 2 månader...:) Tränade du nå under tiden också? Mådde du bra o så?