Kom i form sommarbrudar 2013
Gifter mig sommaren 2013 och vill komma i form. Följ med på vår resa eller hjälp genom att dela med era bästa tips och idéer.
Gifter mig sommaren 2013 och vill komma i form. Följ med på vår resa eller hjälp genom att dela med era bästa tips och idéer.
Lally: Det lät intressant med periodisk fasta. Vill du berätta mer? Jag ska köra lchf, med start idag, i en månad och sen utvärdera. Har både tagit vikt och mått (och kort) så det blir lätt att se om det händer något :) Nu är jag på jobbet (jobbar natt) och vanligtvis brukar jag nattfika havremjölk och fruktmüsli.. Idag blir det några ostskivor med pålägg och te. Det kanske funkar lika bra. Jag känner mig aspeppad! Tog tom en rask promenad i 50 min före jobbet :)
Jag är också på.. Jag gifter mig nästa sommar, jag har försökt att gå ner i vikt i ett år och har bara gått ner och upp igen.. för att motivationen har inte varit den bästa , men nu ska jag tappa minst 15 kg till nästa sommar och jag ska försöka så bäst jag kan :) , jag tränar tis, tors och lördag dem andra dagarna går vi och lite annat ute i naturen tex agillety eller springer :) äter mindre kolhydrater och socker samt försöker jag äta så lite salt som möjligt och mer kyckling och fisk ( är ingen kött fantast så ;) och mer sallad :)
jag har semester nu, åker till kreta en vecka på fredag, så när vi kommer hem ska jag oc sambon gemensamt gå till viktväktarna och skriva in oss.
då är planen att vi ska vara med o väga oss där första fyra veckorna för att sedan eventuellt byta medlemsskap och bara väga oss där var 4e vecka.
sambon tycker att han vill gå ner inför bröllopet och jag ska gå ner för att jag ska gå ner.
jag har frågat sambon så mnga gånger om vi inte ska gå tillsammans på vv men han har inte haft lust, å då blir det svårare för mig. men nu har han "växt" ur förlovningsringen så nu är han ganska motiverad, vilket är så skönt för mig
vi gifter oss i augusti 2013, så vi har lite tid på oss att gå ner =)
Åh jag har gett mig den på att komma i mitt livs form tills nästa sommar! :) Jag följer dock inte någon diet utan försöker mer hitta en livsstil.... äter lagom av allt, inte för stora portioner, mycket grönsaker och fisk, och inte så mycket sötsaker. Skippar fikat på jobbet t.ex. Vi lagar delvis middagar efter ICAs Billiga veckan och det är väldigt varierat och ofta nyttigt, så det är ett litet tips! ;)
Däremot så har jag börjat träna regelbundet sedan början av sommaren, och det tror jag är en nyckel! jag går minst 30 min varje dag (till och från jobbet) samt går på en timmes TRX på gymet varje måndag, och det kan jag verkligen rekommendera, jag ser verkligen resultat!! Det är ett riktig tjobbigt pass och första gången jag var där trodde jag att jag skulle spy, men sen har det blivit bättre och bättre. Man går verkligen igenom hela kroppen och tar ut sig ordentligt plus att man tränar kondition, har fått en jäkligt stark mage och sambon har kommenterat att jag blivit fit!!
Sedan går jag på minst ett pass till i veckan, något core-pass t.ex.
pepp pepp pepp!! :))
alltså, en diet, t.ex. LCHF, kan förstås också vara en livsstil! men för mig har dietar mest fungerat kortvarigt och jag tror jag har svårt att leva efter en diet i det långa loppet :)
Hej allihopa! Jag har kommit in i träningen och nu känns det som en helt naturlig del i vardagen vilket den inte gjort på evigheter! Jag har trots mensvecka tappat 1,1kg ! Jag brukar öka 3 kg normalt den veckan... På kylskåpet bland vykort och komihåg-lappar hänger en tabell jag fyller i vikt osv. Jag bad en vän och min sambo att fylla i en oxå som stöd så nu hänger det 3 tabeller där :) Nu hoppas jag på nya minus den här veckan trots skola och en 35-timmars jobbvecka (tur jobbet är på ett gym!)
AnnieViola:
Du kanske ska prata med något proffs? Typ PT, sjukgymnast, doktor eller liknande? De har säkert hjälpt folk med liknande problem som du har, och borde kunna ge dig några tips.
Jag förstår att du blir trött på att promenera, jag har nog täckt varendra kvadratcentimeter med mina sulor här i trakten där jag bor, och man blir lite less helt enkelt, eftersom det är så långa och tidskrävande sträckor som krävs för att det ska räknas som mer än bara "vardagsmotion".