• Estelle

Kom i form sommarbrudar 2013

Gifter mig sommaren 2013 och vill komma i form. Följ med på vår resa eller hjälp genom att dela med era bästa tips och idéer.

• Svar på tråden Kom i form sommarbrudar 2013
  • emzerus83

Jag var på gång tidigare under våren/sommaren sen vart jag sjuk i drygt 3 veckor o tappade allt :( sen har jag haft svårt att komam tillbaka. Äter ganska bra vad gäller frukost, lunch o mellanmål (jobbar på förskola)... men har tyvärr tagit upp mitt godisätande igen...:( att det ska vara sååå gott med lösgodis! suck!

Började träna lite kondition i veckan o droig på mig en förkylning...igen. Det är nackdelen med att jobba på förskola, jag drar på mig alal möjliga sjukdomar o träningen blir lidande :(

Som tur är gifter vi oss inte först nästa sommar o jag har ca 8 kg kvar att gå ner så det borde jag ju hinna om jag bara skärper mig!!!

• Brudiframtiden
    emzerus83 skrev 2012-09-15 11:09:16 följande:
    Jag var på gång tidigare under våren/sommaren sen vart jag sjuk i drygt 3 veckor o tappade allt :( sen har jag haft svårt att komam tillbaka. Äter ganska bra vad gäller frukost, lunch o mellanmål (jobbar på förskola)... men har tyvärr tagit upp mitt godisätande igen...:( att det ska vara sååå gott med lösgodis! suck!

Började träna lite kondition i veckan o droig på mig en förkylning...igen. Det är nackdelen med att jobba på förskola, jag drar på mig alal möjliga sjukdomar o träningen blir lidande :(

Som tur är gifter vi oss inte först nästa sommar o jag har ca 8 kg kvar att gå ner så det borde jag ju hinna om jag bara skärper mig!!!
    Jag jobbar också i förskola!!!! Tycker det e jobbigt ibland att man inte kan väla själv vad man ska äta....Jag hade semester och då tappade jag...det e 9 veckor sedan...:-/ HU! Får försöka komma igen och hitta ny motivation!
  • emzerus83

Ja det är lite synd... en fördel är dock att man inet riktigt hinner äta så mycket som man aknske skulle göra annars :) Jobbar med 2åringar o har 5-6 barn själv vid bordet så..:)

Jag är faktikst riktigt sugen på att komma igång m träningen igen men vill bli av med min halsont först!
    Vi får peppa varandra här i tråden :)

• Sofiiiz
    emzerus83 skrev 2012-09-15 19:52:04 följande:
    Ja det är lite synd... en fördel är dock att man inet riktigt hinner äta så mycket som man aknske skulle göra annars :) Jobbar med 2åringar o har 5-6 barn själv vid bordet så..:)

Jag är faktikst riktigt sugen på att komma igång m träningen igen men vill bli av med min halsont först!
    Vi får peppa varandra här i tråden :)
    Är det bra att inte hinna äta? Eller skämtade du där?
  • emzerus83

Jag skrev med lite ironi att man inte hinner äta så mycket till lunch som man kanske skulle göra om man satt själv på en halvtimmes eller timmes lunch... men man äter ju ändå sig mätt, iaf nästan alla dagar... annars får man ta en frukt på sin rast...

• Sofiiiz
    emzerus83 skrev 2012-09-15 22:52:44 följande:
    Jag skrev med lite ironi att man inte hinner äta så mycket till lunch som man kanske skulle göra om man satt själv på en halvtimmes eller timmes lunch... men man äter ju ändå sig mätt, iaf nästan alla dagar... annars får man ta en frukt på sin rast...
    Ja jag hoppas verkligen att mina pedagoger på min förskola får äta sig mätta! Och äta bra mat enligt tallriksmodellen varje dag, så de kan vara bra förebilder till barnen. De gör ju inte som man säger utan som man själv gör.
  • emzerus83
    Sofiiiz skrev 2012-09-16 07:03:32 följande:
    Ja jag hoppas verkligen att mina pedagoger på min förskola får äta sig mätta! Och äta bra mat enligt tallriksmodellen varje dag, så de kan vara bra förebilder till barnen. De gör ju inte som man säger utan som man själv gör.
    En pedagogisk måltid innebär ju att man sitter tillsammans med barnen o äter o visar hur man äter osv... Med så små barn som jag jobbar med så behöver de hjälp att fylla på mer mat, en del behöver hjälp att få i sig nåt överhuvudtaget...skära i maten mm... att se till så att alla 5-6 barn får i sig mat innan vissa somnar vid bordet gör att man själv inte alltid hinner äta sig mätt... så är det bara...

Sen är det såklart skillnad från dag till dag... om barnen verkligen gillar maten så kan de sitta längre vid bordet osv... :)
  • Milano

Nu har det varit himla tyst här ett tag, hur går det för alla?

• Kaffegrus

Jag vill också hänga på här

Jag har börjat mitt träningsregime, men är inte så duktig med maten än. Nu äter jag iofs relativt nyttigt ändå, men problemet ligger i att kunna begränsa sig. Man måste ju inte alltid äta sig så mätt att det gör ont.. Men jag tror jag kommit fram till att det inte nyttar för mig att göra något med maten. Jag fuskar alltid där ändå. Så jag har lagt inn dubbelt så mycket träning på agendan häller.  

Kör spinning tre gånger i veckan, core två gånger, dansar salsa och tränar lite i gymmet med min blivande. Info om detta finns i bloggen.

Annars är det väl inte ett mål att nödvändigvis gå ner i vikt, men att forma och bli lite mer definierad.

Vet dock inte om jag klarar att hålla en så stram träningsplan för alltid och vet att jag borde göra något med maten. Fler med liknande problem? Hur gör ni? 

• Brudiframtiden

Här går det sådär... Motivation kom och ta mig!!!! Jag är beredd och väntar otåligt...Gäller väl bara att bestämma sig. Jag vet bara inte när jag ska lyckas göra det ordentligt...Har blivit väldigt sporadiskt den här hösten...

Svar på tråden Kom i form sommarbrudar 2013