• Estelle

Kom i form sommarbrudar 2013

Gifter mig sommaren 2013 och vill komma i form. Följ med på vår resa eller hjälp genom att dela med era bästa tips och idéer.

• Svar på tråden Kom i form sommarbrudar 2013
  • fbbadagard

Själv äter jag LCHF sedan ett år men har nu under semestern inte alls hållit min kosthållning särskilt bra så nu blir det till att äta bra igen. Vill gärna gå ned några kilon till nästa sommar, men det är ju alltid de sista kilona som är svårast känns det som. Men jag har ju ett år på mig! :)

(Förresten, angående kommentaren om LCHF och att man inte blir av med fett utan mest vätska. Det stämmer inte riktigt, man förlorar vätskan första dagarna och det brukar vara 1-2 kilo, sen är det fett man blir av med. Kan verkligen rekommendera det, men inte bara för viktminskning utan för att många mår bättre på flera sätt. )

• Bmw
    brud2013 skrev 2012-07-01 20:05:28 följande:
    Kitty85, håller med dig om att man bli peppad av att se minsta lilla hg man gått ner varje morgon när man väger sig!!

Även om det är motiverande så kan man ju gå åt andra hållet. Mitt tips som även min PT körde med mig, är att bara väga sig en dag i veckan före frukost. Och sen ha den dagen, t.ex. måndagar som vägningsdag. Att varje måndag före frukost så väger ni er (och skriv upp det i en mat/träningsdagbok). Annars är det så lätt att det blir för mycket fokus på siffrorna.

Sen är en matdagbok verkligen att rekommendera, med insatsen att man ska vara helt rak att skriva upp allt man äter och inte fuska för att det ska se bra ut.

Och även att ni tar förebilder, för att sedan kanske ta bilder efter 1-2 månader igen. För många gånger så tycker man inte att det händer något, att det stannar upp eller man bara inte ser resultat/skillnad när man tittar i spegeln. Och då får man något att jämföra med och se att faktiskt händer saker!

• Milano

Håller med! På 2 månader gick jag ner 8 kg, och efter det när jag började äta "vanligt" (fuskade och sen har jag inte kommit mig tillbaka till LCHF-världen än) så gick jag ändå bara upp 1 kg. Så jag står fortfarande på -7 trots att jag äter kolisar nu. Så att det bara är vätska är ja.. bullshit helt enkelt

fbbadagard skrev 2012-07-20 23:44:31 följande:
    Själv äter jag LCHF sedan ett år men har nu under semestern inte alls hållit min kosthållning särskilt bra så nu blir det till att äta bra igen. Vill gärna gå ned några kilon till nästa sommar, men det är ju alltid de sista kilona som är svårast känns det som. Men jag har ju ett år på mig! :)

(Förresten, angående kommentaren om LCHF och att man inte blir av med fett utan mest vätska. Det stämmer inte riktigt, man förlorar vätskan första dagarna och det brukar vara 1-2 kilo, sen är det fett man blir av med. Kan verkligen rekommendera det, men inte bara för viktminskning utan för att många mår bättre på flera sätt. )
  • Jessa

Jag är PÅ!

Vi gifter oss 6 juli nästa år och har båda kommit överens om att vi ska vara "fit for fight" då. 

Tidigare i mitt liv har jag gått ner nästan 20 kilo men har lagt på mig lite det senaste året. Just nu handlar det om att gå tillbaka till gamla vanor: planera vad som ska ätas och mycket träning. Inget mer godis och försöka skära ner på kolhydrater.

Ett bra tips är att äta mycket frukt - stillar sockersuget. Dessutom är det väldigt kul att söka på nätet och upptäcka nya och nyttigare maträtter.

För min del handlar det även om att komma ifrån alla ursäkter. Min sambo tränar ofta och tvingar iväg sig själv till gymmet även om han inte är sugen. Jag kan däremot hitta många ursäkter för att slippa följa med och sen ångrar jag mig efteråt. Förhoppningsvis blir det lättare att komma iväg till träningen i fortsättningen.  

• sommaren13

Hänger gärna med här, behöver inte gå ner så mycket, men vill gärna få bort magkulan som har blivit efter 2 barn....några bra tips på magövningar?

• emzerus83

Jag har 2 bra övningar för magen att rekommendera... Plankan är väldigt bra! och sen en övning där du helst ska vara två, du ligger på rygg på golvet o den andra personen står bakom dig vid ditt huvud. Du håller i dig i den personens ben, lyfter dina ben rakt upp i luften o personen som står bakom dig "puttar" ner dina ben mot golvet. Innan dina ben är nere i golvet så vänder du upp igen o upprepa detta 15 ggr i 3 set.

jag är värdelös på att förklara men jag hoppas att du vet hur övningen går till :)

• sommaren13
    emzerus83 skrev 2012-07-24 13:33:12 följande:
    Jag har 2 bra övningar för magen att rekommendera... Plankan är väldigt bra! och sen en övning där du helst ska vara två, du ligger på rygg på golvet o den andra personen står bakom dig vid ditt huvud. Du håller i dig i den personens ben, lyfter dina ben rakt upp i luften o personen som står bakom dig "puttar" ner dina ben mot golvet. Innan dina ben är nere i golvet så vänder du upp igen o upprepa detta 15 ggr i 3 set.

jag är värdelös på att förklara men jag hoppas att du vet hur övningen går till :)
    Tack japp jag förstår hur du menar. Tror vi testade den i skolan nån gång.
  • emzerus83

va bra att du förstod :)
    Jag hade helt glömt bort den övningen men den tar grymt bra!! Jag är van att göra situps, brukar göra 50* 2 o tycker inte att det är så jobbigt. men med denna övning så kommer man åt musklerna längre ner i magen :)

• aviman

Jag har småbörjat redan nu, att lägga om mina rutiner gällande att dricka vatten. Min M2B blir tokig på mig, för jag har per automatik bara druckit förut när jag varit törstig, och då drack jag bara ett glas vatten typ. Inte så smart.

Så nu halsar jag vatten och jag tycker faktiskt att jag känner mig mindre vätskefylld. Utöver det så har jag redan dragit ner på saltet och har börjat med P-piller som ska ha en vätskedrivande effekt. Har dock inte minskat på sockret, men jag älskar att baka så att minska på sockret känns egentligen ganska avlägset även om socker ofta och jämt är en skurk i viktvärlden.

Min M2B och jag har också bestämt att vi ska göra ett träningsschema och börja träna tillsammans. Jag hittade en ganska töntig amerikansk "bride-workout" för armarna och ryggen, det är typ 5 minuter träning för armar + rygg med konservburkar. Haha, ja - ni kan kolla här själva om ni vill Flört

">

WOHOOO!! Kom igen tjejer :D Det är klart vi kan! Solig

Svar på tråden Kom i form sommarbrudar 2013