Kom i form sommarbrudar 2013
Gifter mig sommaren 2013 och vill komma i form. Följ med på vår resa eller hjälp genom att dela med era bästa tips och idéer.
Gifter mig sommaren 2013 och vill komma i form. Följ med på vår resa eller hjälp genom att dela med era bästa tips och idéer.
Kör ni några speciella metoder ni som gått ner innan?
Jag har själv gått ner mina 8 kg med LCHF, och ser det som det bästa vägvalet för att slippa hetsbanta mig ner till min målvikt och istället äta ganska normalt.
Hur ska ni göra med klänning? Beställa i tid i för liten storlek? Beställa den strl ni har nu och sedan sy in?
Har lite problem att bestämma mig där, då jag gillar att vara ute i god tid
Jag tänkte börja med att köpa skorna så det kan locka lite och skorna är ju bra att ha sen när man ska prova klänningen tänker jag! Jag börjar prova i vinter för då måste jag ha nått mitt mål!
Tänkte sysselsätta mig med inbjudningsdelen så länge, så att jag inte längtar för mycket efter att prova klänningen
Hej vänner. Jag är på! Jag vill bli av med 4-5 kilo till juni/juli 2013. Men främst vill jag tighta till magen lite efter 2 barn (och landa på min orginalvikt). -"Du ä ju allsele rynki på magen mamma!" som 3-åringen sa härom dagen =)
Mina laster: -att inte nöja mig med en kaka/chokladbit/etc
-kvällsmackor... mmmm, gott vitt fluffigt bröd...
-sitter på stjärten för mycket, springer fort för lite
-lördagsgodis på onsdag, och fredag, och på söndag, och ibland på mån.. ni fattar..
Jag är också sugen på en LCHF-kur under en period. Men bara under någon eller ett par månader i så fall,för att sedan introducera långsamma kolhydrater. Jag tror att GI fungerar bättre för mig i längden. Men jag vill avvakta med dieten till jag har slutat amma lillbebisen så jag inte sabbar något där.
Jag har börjat röra mig mer och (inbillar mig att) jag har minskat min kak-konsumtion, jag ska skruva upp volymen nu. Pepp-pepp!
Hej Hej! Jag hakar på här med... Den 13 Juli så ska vi stå i kyrkan... =)
Jag har två barn och la på mig en massa kilo i samband med graviditeterna, sen så fick jag utmattningssyndrom och har stoppat i mig allt möjligt sedan dess... Snart ett år sedan! Så jag har ca 15-20 kilo jag vill/måste få bort till bröllopet!!! Men hur har jag ingen aning om... Dra ner på godis och börja träna på gym... En bra start... =)
Jag är gift sen valborg men har börjat för tre veckor sen. på 3 veckor gick jag ned 4-5cm runt magen, dock inget på vågen, men jag har mycket muskler så det oroar mig inte. 10cm till på magen ska bort. nu har jag midjemått 91cm, när jag är nere på 85 får jag gå till frissan =). mitt slutgiltiga mål är 80.
jag gick upp 20 kilo efter en våldtäkt, skulle bli fet och ful men sen när jag gått ned hälften så blev jag våldtagen igen och så la jag på mig de 10 kilo som jag gått ned igen....men nu är jag lyckligt gift och inte alls stressad så nu går det finfint =D
Jag hoppar på tåget. Jag har en hel del kilon att gå ned. Minst 10, gärna 15. Sedan jag träffade min sambo har jag tappat en 10-13 kg redan så han har ett gott inflytande på mina vanor. Tyvärr har han.motsatta problem mot mig, men ska försöka ta tag i viktnedhången igen. Jag har testat ducan tidigare och det funkar riktigt bra. Däremot är det svårt på jobbet och lite tråkigt i längden. Fördelen är att det är väldigt långsiktigt.
Jag har haft invägning idag, 7kg för mycket landade vågen på. Till mina 161cm är det mycket.
Är redan idag duktig på att träna, blir ca 3 pass i veckan men med all godis och glsss konsumtion räcker inte det. Ska försöka dra ned på allt socker, försöka hålla det till lördagar och lägga in en till växel i träningen.
Åh, här vill jag också hänga med.
Vi ska gifta oss i Augusti nästa år och till dess vill jag gå ner ca 10 kg.
Då jag träffade min sambo vägde jag mellan 50-52 men efter två barn har vågen visat 65 (som mest).
Vi kör LCHF här hemma sedan 1 maj och jag (som fuskat en hel del) gick ner 2,5 kg första veckan och har sedan hållt mig på samma vikt. Så jag har alltså ca 7 kg kvar.
Det svåra för mig är att jag äter liiite för mycket och så älskar jag pomme. Och så rör jag mig ALLDELES för lite.
Den här gruppen kommer bli toppen om vi peppar varandra :)