Till abortmotståndarna:
Om man nu inte vill bli gravid så måste man tillämpa det preventivmedel som är 100-procentigt; avhållsamhet, eftersom alla vet ju att inget annat preventivmedel är 100% säkert. Så enligt er borde jag inte ha sex alls eftersom jag absolut inte vill/kan bli gravid nu. Något som alla vet är att man mår bra av sex och det är en viktig del i en relation. Enligt ert resonemang måste man vara beredd på att bli gravid om man påbörjar en relation.
Jag kan inte förstå hur ni kan säga att det är fel av tex. barn som blir gravida och gravida våldtäktsoffer att göra abort. För det första så ska barn få vara barn så länge som möjligt och något är fel (tycker jag) när ett barn har en sexuell relation. Barn är knappast redo för sex och minst av allt redo att bli förälder. Ska man rycka bort ungdomen från ett barn?
Sen de som blir gravida pga våldtäkt, hur ska de kunna föda ett oönskat barn, vars far har förstört deras liv? Jag undrar om man verkligen kan älska ett sådant barn och om barnet får reda på händelsen, hur kommer han/hon må då?
Som sagt, jag tycker att abortmotståndare är egoistiska. På något sätt så ska de alltid försöka vara så moraliskt perfekta. För guds skull, det är barnet man i första hand ska tänka på. Kommer det verkligen må bra om vi låter det leva? Kan vi ge det kärlek, trygghet och en bra uppfostran som det behöver? Det är jävligt egoistiskt att sätta ett barn till världen om man inte har de förutsättningar som krävs för att ett barn ska kunna utvecklas och må bra.
Jag undrar hur abortmotståndare skulle agera om de blev gravida och under vissa omständigheter inte kunde föda barnet utan risken att dö. En ytterligare intressant tanke är hur de ställer sig till dilemmat att barnet i magen inte skulle klara en förlossning.