• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Är det ingen som vill hoppa upp på min cykel då? Lapinette var är du? Vi brukar ju cykla ihop men nu kanske vi kommit i osynk när jag hade sån konstig blödning sist...?

• Snart så....

När ska du cykla Mugglesfan?

• Lapinette

mugglesfan - jag är här!!! men hinner inte med alla era inlägg. Ni är fullkomligt galna på att skriva på den här tråden.

Tror att vi har hamnat i otakt. Jag ska ha BIM om en vecka (typ tisdag- onsdag). Det här är den värsta perioden...precis innan BIM. Trots att jag sagt att skit i samma denna gång så vet jag att jag kommer att känna efter och sen bli besviken.

Knaprar nu alla här inne Rosenrot? Jag tar inga piller förutom Mitt val kvinna (när jag kommer ihåg).

• mugglesfan

HAr inte börjat med RR ännu. HAr inte fått mens heller men den kommer nog när som helst.
    Fick mer vit-gulaktig flytning imorse men det betyder säkert ingenting. Jag tror inte att jag har haft det innan mens förut men det har jag säkert haft och förträngt
    Men när jag har fått mensen ska jag börja knapra både det ena och det andra :-8
    Just nu bara folsyra...

• Liten med Mindre

Jodå, Mugglesfan, går fortfarande och bär på något i luftrören. allt doktorerna säger är att "fortsätt hosta du, det går över så småningom". Magsjukan gick tack och lov över.

Sen går väl bacillerna runt, för maken är hängig när jag väl känner mig lite bättre. Hur ska det gå om vi får småbarn???

Apjobbigt att inte känna sig frisk. Orkar inget (jämfört med normalt). Med tanke på att vi båda kräver "hög" aktivitet hemma, så är det inte alls bra. :(

Hoppas på mirakel av Ciccis Bisolvon här.

• Lapinette

Jag som då inte riktigt har läst ALLT här på tråden. Vad är det man ska äta och när under ens period?
    - Rosenrot - vilka dagar?
    - Bisolvon ?
    - Folsyra

Som sagt, jag tar Mitt val kvinna när jag kommer ihåg. Är annars rätt anti piller.

• nenne78

vill inte heller knapra piller i onödan, men jag tar extra folsyra samt brustablett vitamineral (där det även är 200% folsyra, men man kan aldrig vara säker...)

• Telemarkgrrl

Folsyra ska man äta varje dag innan man blir gravid och även under graviditeten och amning. Det är bara en B-vitamin så man kan inte överdosera och det är bra att alltid äta mycket folsyra. Men det ingår i rekommenderad dos i Mitt val - kvinna så man behöver inte ta mer än det.

Rosenrot äter man från mensens första dag till ÄL. Man ska nämligen inte äta rosenrot när man är gravid och det kan man ju bli vid ÄL.

Bisolvon vet jag inte, men jag antar att det är samma som med rosenrot?

Mycket piller blir det.

• Bröllopstokiig

Godmorgon girls!

Forfarande inga symptom.... men men jag får väl min beskärda del lagom till jag ska iväg till Dubai eller något...

Lapinette: Jag tog Rosenrot (dubbel dos) från mensens första dag till och med den dagen jag hade full stegring på cb ÄL test.
    Bisolvon käkade jag också från mensens första dag till ÄL, 3 st om dagen jämt fördelat, i tablett form.
    Jag tror stenhårt på dessa. Min hosta försvann pga Bisolvon och jag märkte att jag fick upp allt slem, så jag antar att det gjorde underverk även i lilltjejen där nere. Rosenrot är ju bra för massa saker och man får mer energi etc. Men det blir dyrt i längden...
    Sen äter jag Folsyra sedan i august, Mitt Val Kvinna sedan förra mensen och Berocca varje dag. Mest för vitaminerna etc och för att Berocca smakar fanta och det är gott på morgonen när man ärtörstig
    Jag blev gravid i allafall o måste ju nu tro på min dunder kur. (Sen slutade jag med både alkohol, 11 dagar, o rökningen! Nu är det en månad utan cigg)

KOKO!!!!!! Jag håller alla tummar jag har!
    Hoppa hoppas hoppas!

Skönt att du känner dig bättre Snart så... nästa gång är det er tur!

Muggles: Jag kommer till Götet nästa vecka, ska vara där från Måndag till Torsdag, är du snäll kanske vi kan hinna med en fika eller så, kan ju inte drick vin längre, sista gången för det blev på brunchen med trådisarna i lördags. Det blev mycket vin då, tack o lov!!!

Nähä, nu kanske jag ska öppna mailboxen! Jag prioriterar verkligen inte jobbet nu för tiden, det första jag gör är att läsa i kapp vad mina kära medsystrar har skrivit

• Lapinette

Tack för tips! Rosenrot köper man det på Apoteket eller hälsokostaffär?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???