• annapanna71

Gifter du dig i Järvsö 2007??

Vore kul att få kontakt med några som gifter sig i Järvsö eller kanske Ljusdal under 2007
    Själv gifter jag mig 30 juni i Järvsö.
    Hör av dig vet já!

Hälsar Anna

• Svar på tråden Gifter du dig i Järvsö 2007??
  • maljor

Nä det är 5 stenar på 0,15st så totalt 0,75ct. Kollade på samma ring på en lite "finare" butik som skulle ha 17000 för den!

Rosehills i Ljusdal har inte semesterstängt så jag kommer få köpa min bukett där.

• demilo

Då ska jag svänga förbi Rosehills i påsk, känner en tjej som jobbar där hon kanske kan komma med bra förslag hoppas jag.
    Apropå ringen så måste det ju vara rätt stora stenar, låter fint:)
    Själv ska jag sätta i sju 0,04:or i min förlovningsring. Hoppas att det blir som man tänkt sig bara.

• maljor

Här finns ringen: www.schalins.se/show_serie.asp

Det är den som heter Rocky 0,75. Fast jag har gult guld. Kan inte låta bli att prova den hela tiden bara

Det blir nog jättefint med stenarna där!! Om du är osäker så går det ju på en av internetaffärerna (som säljer ringar) att göra en modell så du ser hur din kommer se ut... undrar om det inte var jempguld.se

De har en massa tidningar osv så man kan titta på buketter och visa vad man tycker om. Då är det ju lättare för dem att fixa nått åt dig =)

• evelinae

Hej!!

Jo jag och min blivande man skall gifta oss i Järvsö den 4 augusti. Håller på att planera för fullt...
    Kollar just ni in lite olika transportalternativ, skulle gärna åka häst och vagn mellan kyrkan och festlokalen. Några tips på någon som ordnar sådant?

Hälsningar Evelina

• maljor

evelinae

Då gifter vi oss samma dag

Kollade upp det där med häst och vagn och de skulle ha 4 el 5000 tror jag att det var (de vi pratade med)!! Då har vi ändå en knapp km till lokalen från kyrkan. Valde en turkos americanare istället som vi får pröjsa 300 spänn för

Välkommen förresten ;)

• demilo

evelinae: Välkommen vad roligt med en till som ska gifta sig i Järvsö.
    Själv ska vi slå till den 28/7 i Järvsö.
    Vi ska fråga en kille vi känner som har häst och vagn om han har lust att ställa upp.
    Majlor:Vad häftigt med en turkos americanare :)
    Vilket pris för häst och vagn i Ljusdal :(

• annapanna71

4 eller 5000!!!???
    Det var ju skitdyrt tycker jag.
    Jag ska kolla när vi åker upp till påsk men har ni kollat så är det säkert så.

Var kollade ni?
    I Järvsö antar jag, men var?

Hälsningar Anna

• maljor

Nej det var i ljusdal tror jag. M2b som ringde till någon som hade kört ett par till studentbalen. Höll på trilla av stolen när jag hörde deras pris =( hoppas du hittar någon billigare!!

• annapanna71

Jag ska kolla det där med häst och vagn och hittar jag något billigare så berättar jag. Fast ni verkar redan ha hittat andra alternativ, kul med en turkos amerikanare

Ni som gifter er i Järvsö kyrka...vilken präst har ni?

• maljor

demilo

kände du till någon som kanske kan sjunga en ulf lundell låt? (som helst inte kostar skjortan)

Svar på tråden Gifter du dig i Järvsö 2007??