Gifter du dig i Järvsö 2007??
Vore kul att få kontakt med några som gifter sig i Järvsö eller kanske Ljusdal under 2007
Själv gifter jag mig 30 juni i Järvsö.
Hör av dig vet já!
Hälsar Anna
Vore kul att få kontakt med några som gifter sig i Järvsö eller kanske Ljusdal under 2007
Själv gifter jag mig 30 juni i Järvsö.
Hör av dig vet já!
Hälsar Anna
Jag tror att det var samma person, är inte riktigt säker dock. Efter vad jag förstod så var det inte okej att lägga ut min mailadress, något med reklam. Jag förstod faktiskt inte riktigt vad jag gjort för fel :(
Jag har själv aldrig träffat Åhman, min sambo hade hellre viljat haft den gamla prästen. Jag tror att Åhman är helt ok :)
Synd bara med Järvsö kyrka att dom har så sena vigseltider vi fick kl.17
demilo:
Jag förstår att din sambo hellre ville ha den gamle prosten, Börje Björklund heter han. Det är god vän till vår familj så honom hade vi kommit överens med, fastän han är pensionär. Nu fick han veta att hans barnbarn ska konfirmera sig den 30 juni så nu kan vi inte ha honom Jag är jättebesviken!
Åhman har semester så nu hade vi fått Sture Rask som är komminister och honom pratade jag med i telefon en gång. Efter det samtalet bestämde jag mig med en sång att honom ska vi INTE ha!!
Nu står vi här helt utan präst istället...inte kul! Hoppas det löser sig, vi har en kvinnlig präst på gång från Arbrå, får se hur det går.
Åhman är en riktig kuf tycker jag Han är något feminin men är sju resor bättre än Rask Ska bli kul att se vad du tycker om honom när du träffar på honom på ert vigselsamtal
annapanna71:Ja, nu ska det bli riktigt spännande att träffa honom. Efter vad både du och sambon har sagt :)
Närmast i planeringen måste jag börja fundera på blommor och tårta. Hur ligger du till i planeringen?
Ni kan ju prova att ringa till stiftsgården i undrersvik och fråga efter kenneth. HAn är jätte duktig och snäll.
Sture är väl tjänste ledig. Har är sjukhus präst i Bollnäs nu mer ett halv år eller ett år kanske et var? JAg vet inte riktigt. De Är ingen bra församling i Järvsö om jag får säga min åsikt. Gustav är bra. Men skulle jag vigas där uppe så skulle det bli Sture för det är han jag har haft som konfa. ledare och så.... MEn Gustav är duktig... Ska ni fotas i Järvsö med... Gustav har en fin björk utanör sitt hus EN hängbjörk med en bänk under... Kolla eftern när ni är till kyrkan nästa gång... Oj vad detta blev långt:P
vickanvicky:
Ja, jag tror han skulle vara sjukhuspräst nu, det är sant. Jag hade ett så dåligt samtal med Sture så det känns inget vidare att ha honom. Hoppas vi hittar någon annan.
Tydligen är det ingen vidare församling varken i Järvsö, Ljusdal eller Färila om jag förstår rätt.
Tack för tipset om plats för foto!
demilo:
Planeringen går fint!
Var i Järvsö hela förra veckan och då hann vi fixa en del. Bokade make up/frisör, tårta, pratade med blomsteraffären och fick några tips på personer som kan hjälpa till med transporten.
Har problem med val av blommor och hur buketten ska se ut.
Ville ha syrener men de säger att det kan bli både dyrt och kanske inte så fräscha blommor eftersom det beställs från Holland.
Har du tips?
är ute efter något ovanlig... Vill inte ha calla eller rosor i min har tänkt mig något som går bakom ryggen hand till hand.
Någon speciel färg du tänkt dig.
Prästen heter Kenneth Norlund om jag inte minns fel. Hans fru är kantor i Järvsö kyrka.Han är jätte go...
Får väl be om ursäkt om jag inte har svarat på era frågor men eftersom jag inte gifter mig i Järvsö så tyckte jag själv att det var rätt onödigt med en kommentar om det.
Sedan hade jag redan svarat på häst och vagn frågan så jag vet inte riktigt vad som väntas mer.
Ber ändock om ursäkt.
majlor:
Ingen fara, man kan ju inte gärna svara på frågor om Järvsö om man inte vet något om frågorna
Men det är ändock känslan jag fått, kanske eftersom ni haft så mycket gemensamt så har jag fått känslan att ni inte ville diskutera med en till.
Vi glömmer det nu och kör vidare mot roliga äventyr
Håller med annapanna jag... Det är ju en dag som vi ska minnas med glädje både före och efter:)