25/8 2007 deö 4
Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)
Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)
resedagboken.com var det!
Vi åker till Thailand och Kambodja-förhoppnignsvis gravid då
Heeregud, nu har jag skrivit 2 inlägg som bara försvunnit!! Det är inte svårt att bli galen
Hej förresten!
Jag har semester, och nackdelen med det är att det känsn som att jag har mycket tid som helst på mig, och göra alla möjliga roliga saker istället. Imorgon ska jag plocka svamp, men sen ska jag baske mig börja göra praliner på kvällen! Ska ge gästerna små favours, ska nån annan göra det?
rose25- jag gjorde bordsplaceringen i excel, skrev nummer på varje placering. Skrev sen nummret, gästens namn och sen en kort presentation om varje gäst.
Little Mermaid
Låter som en underbar bröllopsresa! Vi skulle åkt till Malaysia från början, inte till Borneo men en sväng till Kuala Lumpur och sen resten på östkusten. Nu blev vi dock lite missnöjda med resebyrån och lite annat... så vi valde Mauritius istället.
Men jag ska absolut till Malaysia och Borneo nångång, djurgalen som jag är! :)
Louise77
Härligt med semester! Ja, vi ska också ge favours. På bröllopsdagen blir det askar fyllda med Jelly Beans, men dagen innan ska de få kakor (som ska bakas i helgen hade jag tänkt) på grillfesten vi ska ha.
Mamma ringde i morse och tipsade om en sida med brudbuketter. Hon hade kanske lite dåligt samvete för igår.
Louise77: Vi ska inte ha presenter till gästerna. Visserligen blir kanske själva bordsplaceringskortet en typ av present. Det ser ut som små båtar gjorda mha en flat sten, blåmussla och ett segel på cocktailpinne. Namnet är sedan skrivet över seglet. Blev faktiskt himla fint.
Noomi: Vi tiittade också på Mauritius. Verkar jättehärligt! Hur länge stannar ni och var ska ni bo? Åker ni direkt efter bröllopet?
Vi åker tre dagar efter bröllopet och är borta i 14 nätter. Ska bo på två olika hotell då det första verkade så himla mysigt men inget vi ville stanna på hela resan. Tyvärr verkar det inte ha nån hemsida, men här är några bilder från rummen: www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g488103-d624218-Reviews-Hotel_20_Degrees_Sud-Grand_Baie.html (om du klickar på candid photos).
Det andra hotellet (där vi ska bo 11 nätter) är det här: www.beachcomber-hotels.com/en/hotels/shandrani/hotel.htm
Ser jättemysigt ut! Vi sticker också efter bröllopet (29:e). Känns härligt att få komma iväg så snart efter bröllopet och få stanna i den där bubblan ett tag till.
Ja, verkligen! Jag är jätteglad att vi ska åka så pass snart efteråt (var iof aldrig tal om nåt annat), man slipper hinna komma in i vardagen plus att det nog kommer behövas en bröllopsresa för att lugna nerverna. :D
Hello tjejer!
Vad härligt att prata resor!
Little mermaid, vi ska också till Borneo sedan till Japan och tillbaka till KL i några dagar innan vi flyger hem igen. Men detta blir inte förrän i feb/mar nästa år. Vi åker till New York den 27/8 och är borta i ca en vecka. Vi sparar semester dagar till Borneo resan så vi är inte borta så länge.
Noomi det ser fantastiskt härligt ut hotellet ni ska bo på!