• Malin johansson

25/8 2007 deö 4

Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)

• Svar på tråden 25/8 2007 deö 4
  • madlin

Little Mermaid: haha jaa.... det verkar alltid vara så, när man skaffar barn, hus, gifter sig osv osv.. så har alltid folk invändningar och kommentarer.

Ruska av dig och be dom hålla inne med sådana kommentarer i fortsättningen om de inte kan acceptera erat val.

Du är ingen bridezilla! Absolut inte! Skulle inte heller vilja överlämna program osv veckorna innan - man har ju planerat o strukturerat upp allt månader i förväg.

• Little Mermaid

madlin: Tack för att du peppar! Jag vet ju att man ska strunta i dumma kommentarer. Nästa gång hon säger något liknande, ska jag säga till henne att det faktiskt är rätt sårande. Egentligen vet jag att hon menar väl och vad gäller resan är hon antagligen bara lite orolig, men man måste faktiskt tänka på vad man säger.

Hoppas att det går bra för dig i din jakt på partytält!
    Har ni förresten tänkt åka på bröllopsresa? Kanske står i någon av de andra trådarna... Vi ska som sagt till Borneo. Vi ska vara borta i drygt 2 veckor efter bröllopet. Det ska bli fantastiskt härligt!

• A n n i s e n  25/8-07

Stina augusti
    Nej vi ska inte ha lysning. Ska ni?

Little mermaid
    Tråkigt med din mamma, men du är ingen bridezilla.
    Borneo, wow vilken resa!!! Vi ska till Kroatien en vecka.

• Little Mermaid

A n n i s e n 25/8-07: Kroatien låter härligt! Vi har pratat om att åka dit. Ser ut att finnas många vackra stränder. Ska ni till Dubrovnik? Såg ett inslag om staden i något reseprogram. Verkar riktigt mysig!

• Stina augusti

Annisen - ja, vi ska ha lysning... Men om jag har förstått det rätt så verkar det vara en rätt utdöende tradition, jag har inte hört någon annan här på BT som ska ha det. Först var det mina föräldrar som gärna ville att vi skulle ha det, men sen tyckte vi själva att det var rätt trevligt också, kul att träffa alla innan bröllopet och så slipper ju gästerna ha med sig presenterna på själva bröllopsdagen (och vi slipper ta hand om dem)

Är det som jag tror - en utdöende tradition?

• A n n i s e n  25/8-07

Little Mermaid
    Ja vi ska till Dubrovnik, det fanns utflykt dit
    Borneo låter som en riktig drömresa, vad kul för er

• MrsRose

Hjälp! I vilket program gör ni bordsplaceringen? Det blir inte bra när jag gör det här på BT. Namnen hamnar liksom lite olika så det ser väldigt rörigt ut. Nu har jag även provat publisher men jag får inte till det där iheller. Har ni några tips?

• madlin

Little Mermaid: ja, det tycker du ska säga till din mamma. Visst, hon menar säkert bara väl - men även det kan gå en på nerverna ;)

Va snällt av dig, hoppas jag får tag i nåt tält imorgon.

Borneo låter underbart! När åker ni?
    Vi står och velar mellan Brasilien, Malaysia o Maldiverna - alla är riktiga guldkorn så svårt att välja en.

• Little Mermaid

Ja, det ska bli jättekul att åka till Borneo. Jag har aldrig varit i Malaysia, så det blir spännande. PÅ hemvägen spenderar vi två nätter i Kuala Lumpur. Vi valde Borneo för att kunna kombinera bad och sol med lite äventyr; ett fantastiskt djurliv och häftiga utflykter på floder och till korallöar med snorkling o.dyl. Hoppas att det blir lika bra som det verkar. Om man läser trådar här på BT, verkar alla som åkt dit vara väldigt nöjda.

Vi sticker iväg den 29/8.

• madlin

Little Mermaid: då är det mer eller mindre bara att packa efter bröllopet då! Va roligt!! KL vill jag också till, vad jag läst om på resebloggar så har det varit riktigt fint där med och mycket att göra o shoppa.

Brukar läsa på ex. resedagboken.se (tror jag det är?) om andras resor - där kan man få mycket bra tips!

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4