25/8 2007 deö 4
Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)
Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)
Har hämtat ringen idag!! Nu är den hemma och jag längtar efter att ha den på mig!!
Och så har jag precis träffat floristen och nu är alla blommorna klara. Skönt! Det blir en aqua ros (som det tydligen hette) och en sorts orkidee (krämvit). Och så gör hon ett blomsterarrangemang till champagne bordet. Samma ros är temat i dekorationen på middagsbordet sen. Känns toppen bra!
Annars i helgen ska jag försöka att koppla av och bara mysa med min blivande man! Nya tag med planering på måndag.
Det är inte lång tid kvar nu!
Längtar ni andra lika mycket som jag?
Det bästa är att det är mamma och pappa som betalar! Deras idé också, men det är väl värt mycket för dem att slippa laga en massa mat, för de skulle ju hjälpt till annars. Så nu blir det en underbar italiensk buffe från www.martina.se (Uppsala), och tårta från ICA Maxi Stormarknad i Enköping. 18kr/bit, mycket bra pris tycker jag! Och vi har köpt samma slags tårta där förut, så vi vet att det smakar bra. Nu kommer den bara att se annorlunda ut (prinsesstårta med vit marsipan)
Idag har vi varit o shoppat, blev en hel del! Men måste ner på stan på Måndag o fixa BH, mini-dw band till filmkameran och en guldpenna. Sen får de baske mig inte vara något mer vi ska köpa till bröllopet förutom mat o snacks då ;)
Blev en hel del godis iallafall så nu har vi 5 olika stora "syltburkar" (jättesöta) med godis, det blev toblerone, twix, blandade hårda karameller, "lakritsbollar" med nå peppar inuti och mjuka kolor.
Hallå...blev hippad igår, åååh en sån underbar dag det blev! Huuur skoj som helst! Och sambon fick sin svensexa igår oxå, vi var båda väldigt säker på att vi inte skulle råka ut för nått den här helgen...jag visste ju att han skulle iväg, så jag kände mig säker...nån måste ju passa barnen. Och sambon kände sig säker, han visste ju att jag skulle iväg och att han skulle passa barnen...Vi belv chockade när det visade sig att de hade skaffat barnvakt till våra barn! Pojkvännen fick åka forsränning och sedan bada vildmarksbad och tillslut ut på krogen och sjunga kareoke
Jag fick först en pickninck uppdukad ute, sedan blev det en äventyrsbana där man skulle gå på linor/stockar och sånt 9m upp i luften. riktigt skoj...sen blev det 5 kamp med blåsrör, slngbella, pistol, pilbåge och yxa. Sen bar det iväg mot relaxen på badhuset, där vi åt frukt och god mat mellan fyra bastusittningar. att vi sedan fick hela äventyrsbadet för oss själva var inte helt fel! En hellyckad dag verkligen!!!
Elle83
Låter som en härlig dag! :)
Här hemma är det inte full lika trevligt. Sambon ringde igår vid 18-tiden från sin svensexa. De hade spelat fotbollsgolf, åkt gocart, varit på puben och badat bastu på hotellet... lät hur trevligt som helst. Dom skulle gå ut sen men han hoppades att han skulle komma hem i hyfsad tid. Vid 02 kom han hem, full som ett ägg... som 10 ägg.... samlat i ett ägg. Han var helt jävla packad helt enkelt.
Jag har sett min sambo full två gånger under tiden jag känt honom och det var inte i närheten av det här. Han mådde så fruktansvärt dåligt och jag kan ju tänka mig hur han kommer må idag. Dom hade alltså enbart gått in för att göra honom så full som möjligt genom att bjuda på de flesta olika sorters alkohol gång på gång. Det känns så jäkla....pubertalt, de är för fasen över 30 allihopa!
Jag menar, hur kul är det när den man anordnar en svensexa för mår riktigt jävla dåligt? Morr!!
/Noomi, lite extra sur eftersom vi skulle åka till IKEA och köpa ny säng idag.
Nej va synd att de hade gjort det hela till en stor fyllefest...det är väl roligast bör brudgummen om han kan minnas vad som hänt oxå?!
Min pojkvän ringde imorse klockan 8 och lät helt okej...så det känns som att det blev lagom med alkohol igår!
Noomi: Hoppas att din blivande kan ha några roliga minnen från dagen ändå och att han bättrar på sig snabbt under dagen!
Nej, precis. Som han mådde igår är jag tveksam till att han kommer se tillbaks på sin svensexa som nånting lyckat. Grejen var ju att de bara söp honom full också. En av kompisarna ringde kl 02 och sa att O var påväg hem (eftersom han inte hade några nyklar) och han lät inte det minsta berusad.
Visst, han hade kunnat låta bli att dricka så mycket, men det är väl svårare när det är ens svensexa och folk tydligen förväntar sig att man ska göra som dom säger.
Jaja, får se vad han säger när han vaknat till.... han hade ju kul innan på dagen iaf.
Elle83: grattis till möhippan!
Noomi: nääe?! Fy va tråkigt när det blir sådär :( Ser inte det roliga i det hela o supa ner någon.. hoppas han inte mår alltför dåligt idag :/
Hej tjejer! Jösses Noomi, han verkar ha fått sig en riktig omgång på krogen. Väldigt respeklöst av kompisarna tycker jag, man skall väl komma ihåg sin svensexa i alla fall, eller?
Min m2b skall åka på sin svensexa nästa lördag, den blir också lite sent eftersom han har jobbat massor och inte varit ledig.
Denna svensexa vet han om men det han inte vet är att han skall bli kidnappad på onsdag också
Hoppas det går lugnt till eftersom han är en människa som just inte heller tål alkohol direkt, det vore ju inte så himla kul om han också kom hem full som ett ägg
Själv hade jag min hippa för 2 veckor sedan, det blev en kryssning med tjejerna med karaoke och utspökning, haha
Tänk er tjejer att i dag är det bara 13 DAGAR KVAR.... snacka om att det börjar närma sig nu.
I morgon skall jag tokshoppa skor till ena tösen, trosor till mig (gärna som håller in lite ) samt mer papper till festprogrammen. Sen är det lite annat smått och gott som tex geléhjärtan till favor-påsarna vi ska ha på festen m.m m.m
Skall sätta mig nu och göra klart kärleksboken till min älskling i morgongåva.
I morgon skall jag ringa sömmerskan som ska lägga upp min klänning.
Beställde den från Kanacca men den var typ 15 cm för lång, de måste ha missuppfattat mina mått fullständigt, i alla fall på längden
Hihi, har precis kommit hem från min möhippa! Blev kidnappad imorse och flängt runt hela dagen och förnedras med både de ena och det andra. Men de var snälla mot mig så jag tyckte det var lugnt det jag fick göra. Så i snygga guldbrallor och röd kasslertröja + spetsiga skor med taxklack fick jag bl.a bowla, åka gocart, käka pizza, springa runt med en bowlingväska fylld med saker som jag fått packa ner efter en lista. Sen fick jag springa runt o knäppa kort som ex. "beskriv erat förhållande med en bild om... 20 år", "beskriv dig för 10 år sedan".
Nu är jag lagom mör, men glad. Hade inte alls förväntat mig en hippa!