• Malin johansson

25/8 2007 deö 4

Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)

• Svar på tråden 25/8 2007 deö 4
  • Thailands brud

Är det bara jag som är sjukt nervös....?

Känns som om magen ska gå under, snart är det bara 2 veckor kvar-underbart & skrämmande!

• madlin

Fy sjutton va ont i fingrarna jag har ni efter ha gjort klart nästan alla programmen. Har fäst ihop dom med nål och organzaband så det började redan göra ont efter hälften ;)
    Nu ska jag bara knyta sisådär 25 till och sen är de färdiga! Men de får bli imorgon, fingrarna är rätt bortdomnade för sånt pill nu.

Thailands brud: inte sjukt nervös men ibland blir jag rätt nipprig och funderar om man ska blåsa av allt *s* Men blir väl mer o mer ju närmare vi kommer :)

• A n n i s e n  25/8-07

Jaha då var det torsdag, vad tiden går fort...

I dag komer äntligen tärnklänningarna...puh i sista stund, tur att vi har sömmerskorna redo I em ska jag träffa floristen igen, har ändrat mig lite och vi ska gå i genom igen...tycker det är jätte kul med blommorna Ska även lägga mig solariet i em...men först ska det jobbas...
    Ska bli underbart att gå på semester i morrn!!!

• Theresekarlsson

Jag börjar bli riktigt nervös.....känns som man har mycket kvar att ordna med....sitter för fullt med en inköpslista av varor eftersom jag och min mamma ska laga hela buffén själva...svårt..

sen är det så svårt att veta hur mycket dricka man ska köpa...men jag var hyfsat smart....jag skickade med en talong med inbjudningskorten där gästen fick fylla i vad denne fick fylla i vad hon/han ville ha att dricka på festen.

Jag har fixat fest/vigsel program på datorn men har inte skrivit ut dem än....vill göra det så sent som möjlig ifall man mäste göra några ändringar....

Har ni satt ut menyn i festprogrammet????

• Noomi

madlin
    Vad duktig du är! Själv har jag dragit mig för att skriva ut festprogrammen av just den anledningen, har fortfarande inbjudningarna i färskt minne. :D

Theresekarlsson
    Nu är jag imponerad! Tror inte jag skulle ha sinnesnärvaro nog till att kunna göra buffén, haha. Fast jag hade tänkt baka allt bröd till helgen, resten av maten tar sambon och hans kockkompis hand om... tack och lov.

Nästa vecka har vi/jag 5 möten av olika slag inbokade, veckan efter (sista veckan... helt sjukt!) ytterligare två. Så jag ska jobba på som tusan nu de närmsta dagarna så man (förhoppningsvis) slipper stressa allt för mycket sista tiden.
    Fy tusan vad nära det är nu!

• Linda Brud0708

Godmorgon allihop!

Har ni köpt någon present till de som hjälper er med bröllopet? Typ tärna, bestman, toastmaster...

• MrsRose

Vaknade i morse och kände mig förvånansvärt lugn. Konstigt, men nervositeten kommer nog snart tillbaka.

Har inte heller skrivit ut våra festprogram. Tänkte vänta lite till ifall det blir några ändringar. Har skrivit ut både menyn och vinerna. Har också med några visor, gästpresentationer, citat, en dikt och info. om transport hem. Har en sida till att fylla ut, några förslag?

• MrsRose

Linda Brud0708: Vi har inte köpt några presenter utan tänkte bjuda ut dem på middag när vi kommer hem från resan.

• Little Mermaid

Hej!

Vi gifter oss också 25/8, men jag har inte varit aktiv i tråden på länge. Vi gifter oss på Orust och har festen på Handelsman Flink på Flatön. Härligt att det äntligen börjar bli dags!

rose25: i festprogrammet kan ni ju också ha bilder och presentation av brudparet. Vi har bilder från när vi var små och famåt. Vi har också en sida med "Sagan om brudparet". Där har vi skrivit om hur vi träffades, när min kille friade och hur osv. Vi har skrivit det hela som en saga; "Det var en gång...".

Linda Brud0708: Vi ska köpa en present till den kille som ska sjunga i kyrkan (han är även en av gästerna). Vi funderar på en flaska champagne och lite lyxig choklad. Vi har också funderat på en flaska fin whiskey. Till mina bröder, som är toastmastrar, får vi också hitta på något.

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4