25/8 2007 deö 4
Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)
Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)
Hur ska ni göra med musiken? Vi har bokat en kille (typ trubadur) som ska spela en eller två timmar mellan middag och "fest", typ börja vid desserten eller så. Han ska spela lite olika låtar från olika årtal och få igång partystämningen. Sedan kör vi med färdiggjorda musiklistor från en iPod som vi ska koppla till en ljudanläggning.
Hejsan allihopa! Jag har varit in och följt med er tråd länge nu utan att skriva...Vi ska oxå gifta oss den 25 så det har varit till stor hjälp att läsa hur allt går för er andra. TACK!
Nu börjar det närma sig och emellanåt känner man lite pirr i magen, möhippa och svensexa börja krypa inpå...(antar jag)
Det mesta har vi färdigt men det är några mindre detaljer kvar...
vilket vin vi ska ha till maten, fixa med vigselprogrammet (svårt eftersom prästen fortfarande är på semester) göra färdigt festprogrammet ( två sidor kvar att fylla upp) och göra en sista provning av klänningen, skriva ut en stor bordsplacering, och gå igenom dekorationerna med restaurangen...Sen ska det väl va klart...hoppas jag!
Elle83
Ja, det börjar sannerligen pirra i magen! Jag är riktigt nervis angående möhippan. Svensexan är redan avklarad, men jag väntar mig att de ska hoppa på mig runt varje hörn jag rundar nu :)
Jamen visst är det spännande, fick ett anonymt vykort nån vecka efter att vi fått vårt andra barn där det stod " nu när bebisen är ute är det dags att hitta på lite bus" Så man har ju väntat ända sen dess...Jag hoppas bara att de planerat det så att de inte ska ha min hippa samma dag som svensexan, vi har ju två barn en 2-åring och en 2 månaders...
Idag blir det en lunch med vigselförrättaren, så får se hur upplägget blir nu då över ceremonin. Hon verkar öppen för det mesta - ska bli intressant! Hon vill lära känna oss för hon brukar alltid prata lite om paret hon viger - lite mer personligt så.
Ja, jag är konstant nervös. Glad att jag redan haft möhippan, annars vet jag inte hur det hade gått. :D
Malin; avis på hunden! :)
rose25; vi har ingen hemsida, men ska lägga upp en med alla bilder efter bröllopet.
Kollade på min att-göra-lista nu och det är betydligt mindre på den delen som är kvar, skönt. Dock så tillkommer det hela tiden nya grejer som måste fixas, lustigt. På dagens shoppinglista återfinns:
*miniresväska (till alla kuvert och grattiskort)
*sidenband (till korgar, favours, festhäfte)
*cellofan (till kakorna gästerna ska få dagen innan när de går hem från grillfesten. Overkill, jag vet :D)
*Ytterligare fyra vaser till godisbuffén
Kuvert till cd-skivorna gästerna ska få med sig hem så de kan bränna bilder till oss.
Puh!
madlin
Det låter ju jättebra! Vi ska träffa vår vigselförrättare nästa onsdag och jag är lite nervös för hur det ska gå. Har ju skrivit en egen vigselceremoni som jag hoppas ska godtas.
Noomi: ja, jag tror faktiskt hon går med på vad som helst den där kvinnan *skrattar* Så jag känner mig lugn! ;)
Tror allt eran egna ceremoni får ok-stämpel! Jag måste få lite förklarat för mig hur det går till innan jag ens vågar fundera på att göra något eget. Om man får trycka ihop själva obligatoriska delen med sin egna del med ev. löften o så. Eller om de måste vara var för sig..? Ja idag får jag ju svaret.
madlin
Ja, jag är mest nervös för att hon inte alls ska vilja säga så mycket som hon "ska" enligt vigselceremonin. Men jag tror (hoppas) att det inte ska vara några problem, har sett henne en del på tv och hon verkar pratglad. :)
Noomi: det tror jag nog blir det minsta problemet. De brukar inte ha nå problem o prata - och ofta verkar de väldigt måna om att göra paret nöjda :)