25/8 2007 deö 4
Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)
Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)
Madlin, vad duktig du är! Jag som annars kan tycka att jag är pysslig gruvar mig för att knyta festprogrammen... Usch. N vill att vi ska ha band men jag funderar på att bara häfta ihop dem... Fy bubblan för att sitta och knyta ihop alla...
Theresekarlsson: vi skrev ut hela vår bröllopsmeny, med buffé, tårta och dryck som serveras.
Noomi: ha ha!! Inbjudningarna var lite snällare för oss tack o lov - så det kändes inte så jobbigt då, men igår satt jag o svor som vet inte vad. "Jag gifter mig bara en gång!! .... fast.. skiljer vi oss och jag träffar någon ny.... ja då får vi fasen bara förlova oss!... eller... så får han vara snuskigt rik så jag kan anställa personal som gör sånt här åt mig under bevakning av mig." HAHA!
Linda Brud0708: japp, värdinna får en söt liten TACK-bok, fin choklad och ett smycke. Sedan vägrar vigselförrättaren ens ta emot bensinpengar så vi ska köpa något åt henne istället som tack för hon ställt upp.
Nattson: ja, jag trodde de inte skulle bli så farligt. Men nu är det bara lite knytningar och ett glatt humör mindre kvar. Sicket pill!
madlin
Låter som en bra plan (kör på den snuskigt rika, kan ju vara bra i andra sammanhang också )!
Hur gick lunchen med vigselförrättaren?
Noomi: tror du? haha! Ja, får verkligen fälla en knösus om jag skuljer mig ;)
Lunchen gick bara fint! Hon var jätterar och hade massor av frågor som hon bombarderade oss med så man knappt han äta upp. Fick hennes mail så det var bara o kontakta henne om vi ville ha löften, hon sa att hon gjorde som så att ville man ringväxla och ha löften mitt i det själva lagstagdade så gjorde hon paus och tryckte in det så det blev som man ville ha det.
Vår ceremoni:
----------------------------
Ingångsmusik
Canon in D ? Pachelbel
Välkomsttal där hon berättar lite om oss och varför vi står där för att ta steget.
Solosång
?Utan dina andetag?
Dikt som hon läser upp, Nils Ferlin
Vigselakt, (ev. löften) ringväxling och en oskyldig puss
Solosång
?Aldrig ska jag sluta älska dig?
Tal där hon avslutar vigselakten med "förmaningens ord"
Utgångsmusik
I do ? Paul Brandt
----------------------------
Får se om vi ska ha med några löften eller inte. Blir rätt långt ändå som det är.
madlin
Det lät ju jättebra, men vad är "förmaningens ord"? Är det att du inte ska frestas att skilja dig för en rik knösus eller? ;) :D
Noomi: haha nåt sånt! ;)
Nä.. minns inte riktigt vad hon sa, men det var något att vi inte skulle glömma våra löften jämtemot varandra och sådant.
Therese
Vi har skrivit in menyn i festprogrammet.
Lindabrud0708
Vi har köpt presenter till värdparen än sålänge. Tärnorna & marskalkarna ska få kort på dem & oss som vi förstorar hos fotografen. Våra föräldrar ska få likadant.
Oj vad fort dagarna går nu, längtar så mycket till semestern, tyvärr är det jätte körigt på jobbet, men det är ju bara i morrn med.
Beundrar er som knappt är lediga runt bröllopet utan jobbar & står i, det skulle jag nog aldrig fixa. VAD DUKTIGA NI ÄR
Annisen
Jag har inte en dag semester ens.. hade bokat in det men fick ett jobberbjudande jag inte kunde motstå, så nu får min m2b som är ledig from i morgon sköta markservicen när jag jobbat. Dvs, laga all mat, fixa tårta tillsammans med min svärmor osv. De kommer förmodligen även klara av det mesta av pyntningen i lokalen dagen innan.
Hur har ni tänkt angående tårta? Ni som ska ha tårta, köper ni eller gör ni själva? Vi vill ju ha en portugisisk touch på tårtan eftersom min m2b är det, så det blir svårt att köpa.
Vi beställer tårta från en privattjej som gör har det som hobby, jätteduktig är hon! Exprimenterar mycker med sugarpaste och nu har hon fått en nöt att knäcka - vår tårta kommer se ut som ett inslaget paket med en stor rosett i mitten.
Har visat ett exempel och ritat svarta duttar på snöret för där ska det vara silverdetaljer.
jerpadesign.com/up/cake.jpg
Tårtan kommer vara vit, med svarta band och silverdetaljer.
Madlin: Vilken jättefin tårta!
Vi har också en god vän som ska göra vår tårta. Vit i två våningar med rosa rosor, som min bukett.