• Malin johansson

25/8 2007 deö 4

Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)

• Svar på tråden 25/8 2007 deö 4
  • Thailands brud

Igår ägnade vi hela eftermiddagen åt att kopiera oc sätta ihop festprogrammet. Min älskling suckade djupt flera gånger och körde sitt mantra :" tur jag bara gifter mig en gång...mutter" mellan vikningarna *hahahaha*

Jag funderade att spara festhäftena till senare i veckan med tanke på eventuella avhopp men ändrade mig. Det är faktiskt bara 5 dagar kvar nu & skulle någon hoppa av nu pga sjukdom så får det va så.... Det kan man egentligen aldrig gardera sig. Skulle någon hoppa av pga någon mindre kul anledning (vi har fortfarand gäster som inte hört av sig alls & svarat på inbjudan ) så kan dom gärna stå med i programmet och skämmas lite. Jag vet-jag är elak, men är så besviken och trött ffa på min m2b:s kompisar som alla kommit med urusla ursäkter för att inte komma på bröllopet & vissa dessutom inte ens hört av sig som sagt.

• lotta49

God morgon! Thailands brud: Det var bottnar som jag hade fyllt med mousse

Men nu har jag pratat med mamma som ska hjälpa mig, ska även ringa en syster så kör vi så det ryker!

I dag har jag en hel del att göra, väntar på att folk skall börja jobba så man kan börja ringa runt!

Om jag har tur och hinner så ska vi printa programmen i kväll, väntar bara på att få grönt från restaurangen så att buffé maten stämmer.

• Thailands brud

lotta49: Lite tröst kan kanske vara att det var tur att ni upptäckte det igår och inte senare i veckan.... Klen tröst-jag vet...men man får försöka se det positivt

Nu ska jag in i duschen och åka på anställningsintervju, vilken vecka! Min mage är verkligen i uppror!!

• lotta49

Lycka till ,det går säkert jättebra!

• Noomi

Godmorgon brudar, nu är vi i rätt vecka!
    Lotta49. fyy vad himla typiskt! Skönt att du får hjälp ialla fall.

Idag ska jag köra klart alla favours/placeringskort, ringa en av bandmedlemmarna samt träffa fotografen ikväll. Min nervositet börjar konstigt nog försvinna...skönt att slippa stressfinnarna. :D

• Pokiyoo

Ja min nerositet blir bara värre. Våra första utlänska gäster anlände i lördags resten kommer på onsdag..jisses vad tiden går fort nu...

• Nu fru G

Ett litet tips till Madlin: Vi gjorde precis samma miss som dig i vårt festprogram. Vi löste det som så att när alla gäster sitter tills bords och har tagit mat, så säger Toastmastrarna att vi ska ha en liten tävling:

För alla som har granskat menyn noga så kan ni se att en rätt som står med på menyn i festprogrammet, ej finns med på buffébordet. Ställ er upp och ropa vilken rätt det är så vinner ni ett fint pris!

Tyckte vi var kul i alla fall! och gästerna också

I vårt fall handlade det om skinka och mimosasallad. Och priset är ju givet. Den maträtt som saknas givetvis i en liten portion till bara den person som gissar rätt först! Våra servitörer kom ut med en tallrik med en sån där silverkåpa över. Blev riktigt roligt!

Det var också roligt att någon gissade fel först, på en maträtt som visst fanns på bordet.

Hur som helst. Man vill ju framförallt inte erkänna att man slarvat med korrekturläsningen innan programmet trycktes

• Malin johansson

Oj oj tjejer nu är det så nära så nära...Hur går det för alla? hur ser era sista dagar ut? I dag ska vi träffa toastmastern o prata igenom det sista. Det verkar rulla på bra o hoppas att det sista frågetecknen löser sig. kram till er

• Little Mermaid

Idag ska jag ner till stan och fixa de sista inköpen; mer sidenband, ett armband till mig, present till solisten mm. Ska ni andra köpa en morgongåva till mannen? Har lite idéer...

• TEL

Hej tjejer!

Jag har följd Eran tråd, men aldrig skrivit. Alldrig för sent att hoppa in, eller hur??

Vi: Trine & Toni
    Vigsel: Seglora Kyrka på Skansen
    Fest: Aquaria Vattenmuseum.
    Gäster: 112 st.

Tänkte skicka en link som kan göra oss brudar lite glada. Detta är väderprognosen från VG (Norges största tidning). Den brukar faktisk vara riktig. Man kan ju alltids hoppas på lite sunshine.

Stockholm: full.storm.no/vgnett/Reise.aspx

Göteborg: full.storm.no/vgnett/Reise.aspx

Umeå: full.storm.no/vgnett/Reise.aspx

Malmö: full.storm.no/vgnett/Reise.aspx

Det verkar som det skall bli sol över hela landet!!!!! JIPPI! :)

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4