• Malin johansson

25/8 2007 deö 4

Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)

• Svar på tråden 25/8 2007 deö 4
  • puhs kusin

Har inte hunnit läsa allt i tråden men jag hoppas att dina nya tårtor blir bra "Lotta49"

Annisen 25/8-07: vi är i valet och kvalet om vi ska ge varandra morgongåva. Ingen av oss har fixat något än och jag vet inte vad jag ska hitta på. Min m2b vill inte ha smycken eller prylar.Funderar faktiskt på att ge honom ett presentkort på Kurorten här i Varberg. Vet att dom har något som kallas "Tusenmilaservice" som han pratat om: Det innebär konditionstes, kroppsmätning och analys av livsstil och fysik samt goda råd om träning och annat. Måsta bara kolla upp att det är på rätt nivå, då min m2b:s stora intresse är just träning (ffa cykling). Någon som har något annat tips på vad man kan ge i prisklassen 1000 kr

• lotta49

Hej tjejer! I dag var jag och handlade allt så på onsdag blir det storbak.

Kan inte direkt säga att det flyter här. Kom precis hem efter ett misslyckat försök att kopiera all sidor till festprogrammen så nu får det bli till att printa.

Och som grädde på moset kommer jag hem till en sjuk hund som spytt och skitit ner i princip hela huset. det blir alltså vaknatt i kväll med påföljande veterinärs-besök i morgon.

Det är bara det att i morgon är det extreme makeover-dag för mig, först till sminkösen för provsminkning och sen till frissan så HELA dagen kommer att gå bort.

Börjar känna mig liite stressad just nu....

• madlin

Det blev ingen fight med sminkösen idag, utan hon gav sig rätt fort - men ska fega lite och vara en söt snövit-brud. Hahaha! Jag med toksvart hår och sån fräsch makeup ser ut som Snövit! Jag gapskrattade när hon var klar och jag fick se, hon hade valt en ljusare foundation än vad jag skulle valt. Sedan var jag inte helt nöjd med hennes färgval av ögonskugga. Så det blev ändringar på båda två och därefter såg jag inte så tokig ut! Sambon var med och stirrade på mig och bara log... han var iallafall mycket nöjd.

Men mina ögonbryn har jag varit... för lat med i sommar så de har växt till buskar ;) Så min snälla sminkös tryckte in mig på Fredagen för att plöja igenom dom innan jag ska få manikyr.

Morgongåva ja, jag vet inte alls vad sambon har i görningen. Men min gåva till honom är klar, det blir en kombinerad secretbox och "jag älskar dig" bok med egna dikter + låttexter ur låtarna vi valt till solosånger. Sedan får han en etuiask som är ingraverad. Och till sist... ett "presentkort" som han får utnyttja på vår smekmånad utomlands, där han får välja mellan tre olika upplevelser med mig. Har inte valt ännu vad det ska bli, beror vart vi nu hamnar till vintern och dess utbud ;) Men skydiving, bungyjump etc har jag tänkt på, men han är så förskräckligt höjdrädd stackarn.. Kanske skijets också. Så det blir ett provisoriskt kort för det ändamålet som han har att lösa in sen.

• madlin

lotta49: men... är ALLT emot dig/er? Hoppas vovven kryar på sig och att du får sova lite inatt iallafall så du orkar med morgondagen!

• lotta49

God morgon! ZZZZZZ.......... har inte riktigt vaknat än känner jag. Vovven var ju sjuk i natt och har kräkts så många gånger så jag tappat räkningen.

Väntar på att min underbara mamma skall komma. Hon tar med sig barnen och sjuk hund och åker till veterinären så att jag i lugn och ro kan uträtta mina ärenden.

Vad skulle jag göra utan mamma?

Ska ju som sagt till sminkösen i dag och jag vill inte heller ha någon änglalik makeup. Både jag och m2b är båda åt det rockigare hållet så därför vill jag ha make därefter.

Jag är i alla fall väldigt kräsen när det gäller smink och brukar sällan låta någon annan sminka mig så det ska bli väldigt intressant.

Jag vill i alla fall ha mycket fokus kring ögonen då jag tycker att de är i princip det bästa på min kropp

Gärna lite åt bronshållet kanske, det behöver inte vara svart.

• Noomi

Annisen
    Tackar! Känns lite väl tidspressat nu, men det är en given julklapp (eller nåt annat från den där sidan... typ vad som helst).

Lotta49
    Stackars vovven, men skönt att du får hjälp av mor din!
    Jag ska också ha ögonskugga som går mot brons, fast ganska mörkt. Skitsnyggt!

• A n n i s e n  25/8-07

lotta49
    Nämen hur struligt kan det bli?
    Vad bra att sin mamma kommer och hjälper till.

Vad är det med hunden? Stackars liten.
    Hoppas att du hinner uträtta mkt i dag, så håller sig säkert stressen borta...Stor styrkekram till dig.

• Thailands brud

Jag ska ut på stan idag och ragga lite mysigheter till bröllopsnatten. Tänkte köpa massageoljor, några mer bra tips? Förutom det uppenbara då

• Elle83

Jag har gjort en secret box till min sambo. Jag knäppte väldigt stilrena och fina bilder på mig i sexiga underkläder, och hade tagit med mig saker som var typiska min sambo. Jag tog med en av hans cross tröjor och knäppte lite halnaket i den, sen är han en sån som har skjorta och slips på jobbet ( har sånt jobb) Så jag hade tagit med mig en vit skjorta, svart slips och ett par röda trosor. Det blev sååå bra! sen har jag klistrat in det i ett svart album och skrivit lite fina saker på vissa sidor. Skrev citat från några fina sms som jag fått av honom när vi nyss hade blivit tillsammans Är sååå nöjd med hela boken...hoppas att han oxå blir det!

• puhs kusin

Hej på er alla tjejer, en ny dag och ytterligare en dag närmare

Jag och min m2b övade brudvalsen igår för första gången. Tja, vad ska man säga. Jag blev positivt överraskad. Min m2b och jag har aldrig dansat annat än "tryckare" så det var helt nytt för oss båda. Det fick bli den enklaste valsen någonsin, likt den man fick lära sig i skolan. Ett tag blev jag osäker på om vi dansade vals eller foxtrot men eftersom jag är lika dålig på båda så hade det inte spelat någon roll Har kollat upp hur man dansar vals nu och vi gjorde någorlunda rätt. Idag ska vi öva med skorna på, undrar vems tår som ömmar mest i morgon
    ?

Ja, ja det kommer att märkas att vi inte är några dansstjärnor men vad gör det, vi har iallfall gjort ett försök

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4