• Malin johansson

25/8 2007 deö 4

Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)

• Svar på tråden 25/8 2007 deö 4
  • fröken pixie

Jo jag är också nervös men inte supernervös. Tur man har barn som sysselsätter en, då hinner man inte tänka efter för mycket:).

Jag ska sola idag och har handlat all maten. Bakat maränger och fixat lite här hemma.

Kan ni dansa vals? Mb2 och jag tittade på varandra igår och insåg att nog ingen av oss egentligen KAN vals! Nåväl, vi får väl dansa lite improviserat:)

• lotta49

Hej tjejer! Tog ett lite kaffe-break mellan tårtorna här hemma. Än så länge inga missöden

Jag och min m2b skall inte dansa vals utan vi ska dansa en tryckare till vår favoritartist.

Det blir Ozzy Osbournes "Here for you" Den är så himla bra och passar oss och handlar mycket om saker som vi varit med om.

• Little Mermaid

Vi har fått hjälp av en kille, som tävlingsdansar, att sätta ihop en dans till "Unchained melody". Vi övar och övar och hoppas att det ska se bra ut på lördag. Det kommer att bli lite valslåtar efteråt, så vi har övat lite vals också. Det blir fuskvarianten.

• puhs kusin

Fröken pixie: nej ingen av kan egentligen dansa vals, mina knapphändiga valserfarenheter än urgamla. Men vi försöker ändå.

lotta49: lycka till i tårtbaket, hur går det?

Överraskningsbruden: såå spännande!!!

Jag åkte in till torget och handlade vita rosor och 2 buntar med fresia. Rosorna får stå i förrådet så jag hoppas att dom håller sig fina. Har insett att det inte är helt enkelt att få tag i just vita rosor och jag vill inte stå där samma dag utan. Ev köper vi lite vita rosor till för att ha i en vas på honnörsbordet, de vi köpt nu ska ligga som dekoration på borden.

• fröken pixie

Puhs kusin: Ska du ha blommorna liggande med skaft på själva bordet eller klipper du av dem? Eller menade du att du ska ha buketter i vas?

• lotta49

5 klara, 2 kvar Får nog stå till ikväll men det gör ingenting, bara det blir gjort

Och nu är det äntligen spikat att det blir fint väder här hos oss på lördag och jag är såå lycklig!

• A n n i s e n  25/8-07

Här blir det också vackert väder, helt fantastiskt med tanke på hur usel sommaren har varit. Känns underbart

• madlin

Pust! Kommit hem från lokalen nu, hunnit stryka alla dukar och dukat upp. Fattas bara murgröna och pärlor på tråd. Blev så fint!!

Är en del o göra där iaf, blir en heldag där imorgon också. Röja sly runt om ställen där vi tänkt fotografera oss (bl.a en gammal fin kvarn som ligger vid vattnet, dock igenvuxet så jag går inte ner där med klänning som det är).

Hemma o vänder, ska iväg nu igen till min moster en sväng. Är så hungrig, har knappt hunnit ätit något idag - tog ju inte med oss någon mat ut :S Nåja, blir seeen middag - tacos! ;)

• puhs kusin

fröken pixie: vi ska lägga dom på bordet ihop med murgröna. Hur mucket stjälk som ska vara kvar får vi se. De ska läggas ut på borden strax innan det är dags att sätta sig så att dom inte hinner att sloka.

Här på västkusten verkar det finnas risk för regn på lördag och så ska det blåsa 15 m/s! Får se hur det går med utomhusfotograferingen, får nog leta upp ett ställe med lite lä.

• fröken pixie

Phus kusin: precis så som jag ska göra. Murgröna och avklippta rosor, fast här blir det ljusrosa.

Jag tror man ska ta väderleksrapporterna med en nypa salt nån el några dagar till. Tycker det ändrar sig hela tiden.

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4