• Malin johansson

25/8 2007 deö 4

Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)

• Svar på tråden 25/8 2007 deö 4
  • A n n i s e n  25/8-07

Nu har vi varit & övat hela gänget. Så härlig känsla, det kändes verkligen toppen. Prästen är så helcharmig & skämtig..& vi var ju inte sena att haka på Är så lycklig att vi fick vårt val av präst!!!

Nu ska jag stryka Mats väst & skjorta, ringa solisten & sen ska vi krypa ner i jaccuzzin med skumpa

• fröken pixie

Gud så mysigt med skumpa och bad!! *avis*

Själv står jag och spänner upp vitt tyg i trädgården och sätter upp rosa rosetter som pynt. *pust* men fint blir det:)

• A n n i s e n  25/8-07

fröken pixie
    Härlig känsla när deyt blir bra

Nu ska jag återgå till strykningen

• puhs kusin

Suck, upptäckte en rejäl miss i festhäftet. Har placerat damerna på fel sida om herrarna på bordsplaceringen. Och jag ville ha klart festhäftet idag! Nu måste jag inte till stan och få tag i mer papper (har valt ett lite finare papper med "linnekänsla". Håll tummarna för att dom ha kvar en bunt till mig. Festhäftet får vi fixa färdigt imorgon förmiddag.

Har inte heller fått tag i fotografen men har lämnat ett meddelande på telefonsvararen så jag hoppas hon ringer imorgon. Vi har nämligen inte bestämt var vi ska träffas.

Men ... saker som varit positivt idag är att dom som hyr upp lokalen åt oss har införskaffat fina glas som vi ska duka med samt att vi inte behöver ha städat klart förrän kl 13 på söndag.

Jag har dessutom varit iväg på ansiktsvård. Hade presentkort som jag utnyttjade. Det var säkert första och enda gången jag gör något liknade men skönt var det iallfall.

Nu har mina föräldrar kommit så nu har vi någon som tar hand om barnen medan vi fixar det sista innan lördag. Så härligt!!!

• Wicks

Vi har massr kvar, ni då?
    lekarna är inte bestämda än, frisyr inte testad, veganmat testas just nu...
    Tårtorna är inte klara såklart...
    Smyckena är inte klara dvs halsbanden (istället för ringar), ingen lapp är klara.... inte dekorationsinfo (ber andra dekorera). Klänningen ska det sys lite på och testas.
    Det ska göras tallrikar 100st i trä.... åka ut med cermonimannen (ja ni veet vad jag menar) och testa och prata.
    Ja massa ska göras, men listan betas av sakta... ännu mer kvar än det ovan dock.

Vi börjar 16.30, men tiden innan går ju åt.

• A n n i s e n  25/8-07

Wicks, det ordnar sig med fixet, det blir klart

Vi har det väldigt lugnt (känns ju egentligen dumt att skriva när du wicks har fullt upp
    Vi ska duka i morrn & fixa kyrkan, vi blir 15 st med föräldrar, värdpar & syskon så det kommer att gå som en dans

På morgonen ska jag & bästa vännen in & sola & sen vid halv 12 kommer de som ska hjälpa oss att duka & fixa också fyller vi bilarna & sen blir det fixa av

Ser fram emot en lugn kväll i morrn med, hoppas man kan sova

• madlin

Vi har inte sådär jättemycket kvar, tror jag! Om vi inte missat nåt ;)

Imorgon:

Ögonbrynsplock
    Manikyr
    Imorgon ska vi hämta delar av buffématen
    Jaga en sjal åt mig (VAR KAN MAN HITTA VITA STILRENA SJALAR?!)
    In på IKEA och köpa pizzaslice (älskar dom, ska ha det till vickningen tillsammans med korv m. bröd)
    Handla den sista maten
    Sätta upp tält
    Få ut pärlor på tråd på borden
    Fixa maten
    Fixa snittar
    Kyla ner alkohol o dricka/vatten
    Fixa duk till buffébord
    Lämna kostym o klänning till lokal
    Fixa till vigselplatsen med bänkar o stolar

Ungefär så.

Lördag:

Frisören
    Hämta kuvertbröd som vi beställt
    Hämta tårtorna
    Hämta brudbukett o coursage
    Fixa ut murgröna på borden
    Fotograferas
    Ge direktiv o schema till kökstjejerna
    Solist o gitarrist kommer, visa plats osv.
    Vigselförrättaren kommer, gå igenom ceremonin.

På Fredagen är vi ett helt gäng också, så det löser sig. Blir grillkväll vid lokalen då också.

• MrsMoreira

Jag har lejt över så mycket på mina föräldrar så nu sitter jag och skriver och viker festprogrammen, imorgon ska vi duka och fixa i lokalen och jag ska få manikyr på kvällen samt prata med våra bartenders/serveringspersonal. På lördag ska jag få håret fixat och sminkas och slappa (så gott det går) med min tärna, och min m2b umgås med sin familj som är här på besök. Resten fixar världens bästa mamma och pappa!

• fröken pixie

Madlin: var bor du? Tänkte på sjalarna.

Det var en diger lista du hade där. Vår ser ut så här, ungefär:

Fredag:

*Göra förrätten
    *Steka biffraderna
    *Marinera en svamp till en vegiterian:)
    *Plocka fram det sista porslinet till serveringspersonalen
    *Hänga upp det sista tyget på tomten
    *Hämta blommor
    *Hämta bord/stolar
    *Måla naglar
    *Göra brudbukett och lite arrangemang+coursagebukett
    *ställa upp stolar

Lördagen:

*skala räkor+dekorera förrätten
    *frisören
    *instruera kökspersonalen
    *ta emot tårtan

Tror det var allt.

Nu är jag rätt trött....

• Theresekarlsson

Nu har jag nästan lagat klart all mat....är så trött...tror f*n att jag ska sova nu....

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4