• Malin johansson

25/8 2007 deö 4

Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)

• Svar på tråden 25/8 2007 deö 4
  • kina79

Hej
    Jag gifte mig också igår, helt underbart. Jag och mina tärnor sov över på hotell natten till lördag och vi hade jättekul. Det blev lite stressigt på morgonen vi började kl 6.30 och taxin kom 11. Vi gifte oss i en kyrkoruin i vallentuna och det var så fridfullt (trots nästan orkan).
    Sen åkte vi limo ner till Nyköping och Blommenhof hotell där vi skulle ha vår bröllopsfest. Underbar mat, underbar service och en underbar bröllopssvit med med två sovrum, vardagsrum och badrum med bubbelbad och bastu. Idag vid frukost öppnade vi presenterna, sen sa vi hej då till gästerna och nu har jag haft ett avslappnat bad medans min man har tittat på formel 1.
    Endast några små (stora) missöden var:
    1. Min brudbukket och tärnornas handledsbuketter började ramla sönder innan vigseln, inte så roligt men det gick ju som tur var att sticka in dem igen.
    2. Jag hade beställt små tårtbakelser som bröllopstårta, och de var totalt gräsliga. Jag måste säga att jag tyvärr inte kunde hålla tårarna borta.
    3. Varför måste vissa dricka så mycket på ett bröllop, jag tycker inte det hör till.

Men sammantaget blev det en underbar fest, mitt livs fest.

Kramizar till alla.

• Nilsa

Kina79:

Det låter jättefanrastiskt! ser fram emot att du ska lägga upp bilder. Hade ni många gäster?

• Elle83

Hallå! Vilken underbar dag det var igår. Kul att alla ni andra oxå verkar ha haft det alldeles underbart...enda missödet ssom hände var att de inte hade fixat nån blomma till bestman, men de tog en annan vit blomma som såg precis ut som en ros...
    Resten av dagen och kvällen var UNDERBAR!!
    Vi var verkligen kung och drottning hela dagen och så många tårögda vännen och bekanta har man nog aldrig samtidigt! Verkligen skoj att kunna beröra!

Extra skoj när man sitter och skriver på tagentbordet och det bara glittar och glimmar på ringfingret!

Nej nu ska jag gå och hjälpa min MAN att fixa husvagnen
    Lycka till i framtiden allihopa!

• Noomi

Hej alla fruar! :D
    Verkar som att alla hade en lika fantastisk dag som vi hade igår. Strålande solsken (just under vigseln) och stormande hav, dramatisk start på äktenskapet.
    Det var så mycket bättre än jag hade kunnat föreställa mig! Alla hade underbart roligt, maten var kanon, talen var fantastiskt rörande och ja.. allt var perfekt!
    Nu går vi omkring här och kallar varandra frugan och maken hela tiden, tillsammans med hysteriskt fnitter. Det här är stort!
    Kram på er!!!

• kina79

Nilsa

Vi hade 48 gäster.
    Vi bjöd på hotellvistelsen och det var så uppskattat. Detta var ett perfekt koncept. Bröllopet tog ju inte slut förrän idag på detta sätt. Jag är så lycklig.

• Bröllopstokiig

Hej hej tjejer, har precis kommit hem från bröllopsviten och sista fixet i lokalen. Underbart! Vilken dag vi hade igår!

Allt flöt på relativt bra.. dock hände en olycka strax innan vigseln som fick förskjuta den en halvtimme. Vår solist vurpade jätteilla i trappen så det blev att åka till akuten, så det fick rycka in en reserv som vi fick vänta på. Var lite pressande o få vänta ytterligare 30 minuter, men det gick bra ändå.

Men annars var allt toppen! Ska väl försöka få lite tid o skriva ner en berättelse senare. Nu måste man bara hinna landa lite och åka på en minismekmånad, vart det bär hän vette tusan! ;)

• Louise77

Hej tjejer!

Jag ser att ni haft det lika underbart som vi!! Allt gick helt perfekt och vi höll tidsplanerna. Cermonin i kyrkan var super fin och nästan alla grät. Min pappa och bror var nästan värst. Jag kunde in hålla min hand stilla så brudbuketten skakade =) Brudbuketten som jag glömde hemma när vi åkte till kyrkan :-O men som vi han åka och hämta som tur var, det var nog det enda lilla missödet, men det ordnade ju upp sig.

Festen och maten var helt underbar och bröllopssviten också, champagne, jordgubbar och choklad fanns på plats. Tänk att man har så fina vänner och familj!
    Ja, nu ska det packas, för imorgon bitti bär det av till skiathos för Fam S

• puhs kusin

Hej tjejer!

Nu är man då äntligen fru
    Dagen igår var helt fantastisk. LIte blåsigt vid fotograferingen men fotografen tog massa kort så några blir säkert jättebra. Lite stressigt blev det vid omklädningen, vi hade ca 20 min på oss och då skulle både grudgum och bestman duscha på den tiden!!! Men det gick bra. Vigseln var jättevacker. Barnen skötte sig bra men vågade integå framför oss. Lillkillen på 3 år sprang ut ur kyrkan för han blev rädd för orgeln så toastmadame fick hämta in honom. Han kände inte igen henne så hon fick först förklara att "jag är ju din kompis Davids mamma" och då gick han med på att gå in i kyrkan

Festen var duperlyckad, maten god och alla verkade ha urkul. Vackra tal, roliga lekar och överlag en otroligt bra stämning. Både det ena och det andra avslöjades Sista gästerna gick vid 04 (själva hade vi så kul att vi blev kvar till 2:45!!!

Liten miss var att vi inte var tydliga med när lokalen skulle vara färdigstädad. När vi kom till lokalen vid 11;30 sp hade ingen kommit dit av dom som skullehjälpa oss. Vi hann inte riktigt vara klara till 13 men inte långt ifrån.

Lovar att skriva mer imorgon men nu ska jag nog gå och lägga mig, har intesovitmånga timmar de senaste nätterna

• Malin johansson

Va härligt att alla har haft en bra dag! Vår dag var också kanon!! Allt flöt på så himla bra, är så stolt över min man som klarade löftena i kyrkan såå bra:) Den enda lilla miss, om man nu kan kalla det miss är att fotograferingen tog lite väl lång tid än planerat. Mend det är det enda jag kan "klaga" på, kram på er

• MrsRose

Det låter som om alla har haft helt fantastiska dagar precis som vi! Allt gick precis som det skulle. Allt var verkligen perfekt! Servicen på hotellet där vi hade festen var verkligen super. Man kände sig som på Nobelmiddagen med massor av kypare. Och så många vackra tal vi fick, även av de jag inte trodde skulle våga hålla tal. Vi är så lyckliga. Nu är jag äntligen fru Johansson

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4