25/8 2007 deö 4
Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)
Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)
Hej igen! Nu är tårtorna ÄNTLIGEN klara! Och det blev kanon så i morgon skall de dekoreras och köras till restaurangen.
Jag gör mina med sugarpaste vilket gör att de håller sig väldigt bra och är faktiskt nästan godare om de fått "stått till sig" någon dag.
Placeringskorten är klara, liksom bordsplaceringen (äntligen) och den sista handen läggs nu på festprogrammen.
Vårt färgtema går i midnattsblått,vitt och silver så vår dukning kommer att bestå av vita linnedukar och sen mörkblått tyll (tror jag det heter) som löpare.
På detta murgröna och vita kallor och massor med silverkandelabrar! Härligt nu när det är mörkt här om kvällarna.
Servetter i vitt och silver, placeringskort i antik-vitt och på varje tallrik en liten organzapåse i silver med 2 st geléhjärtan i varje.
Även massor med värmeljus i vackra glashållare på borden.
tror det kommer bli supersnyggt!
lotta49: Låter som om både tårtorna och dukningen kommer att bli super. Vad duktig du är. Hade varit kul att se lite bilder sedan.
Vi kommer att ha vita dukar, creme färgade rosor, murgröna och kandelabrar. Restaurangen gör allt så jag vet inte riktigt hur det kommer att se ut, men jag litar på dem.
I går blev det lite valsträning. Gick ganska bra till slut.
Nu är det bara två dagar kvar. Härligt och lite pirrigt!
lotta49
Eran dukning låter ursnygg! Vad mysigt med kandelabrar!
Nu ska jag snart gå och fixa naglarna (ja, det blev så iaf) och sen kommer hela dagen gå åt festprogrammen misstänker jag.
Ska bli riktigt skönt när allt är klart, dukning och rubbet. Är faktiskt inte så nervös längre, vill bara att allt ska vara klart så vi kan njuta av våra två dagar.
Åh, förresten fick vi igår reda på att vi ska tillbringa natten i en svit med tillhörande skumpa, morgonrockar, godis och (viktigast av allt :D) frukostbuffé. O:s snälla mamma och syster fixade det åt oss. :)
så fint ni verkar fixa det här Ska med iväg o fixa naglar idag, eller fick dom påsatta för 4 veckor sedan o ska på återbesök idag så dom är fina till lörda. Har kollat väderprognosrna med ...en del säger regn o en del säger moln o 17 grader, risken finns ju för att man kommer frysa för tusan. Jag som planerat att barnen ska kuna vara ute o leka på lördag, ska nämligen ha festen på en idrottts så där är gott om gräs, men regnar det så skiter ju det sig.
Ahja bara till o vänta o se o hålla alla tummar som finns för iaf uppehåll.
Ska ju hyra linnedukar freån ett företag här i stan så ringde han igår, man måste tydligen boka tid med honom. Men inte fasen svara han, så jag hoppas innerligtatt han svarar idag annars får jag panik, ska ju duka imorrn.
Noomi: Vilken härlig överraskning. Låter väldigt mysigt. En perfekt avslutning på en perfekt kväll.
Vi har också bokat en svit. Har inte varit och tittat, så lite spännande ska det bli att se hur den ser ut. Hoppas att det finns godis i vår också
Hur ska ni andra göra. Sover ni på hotell eller hemma?
Vi sover hemma. Vi funderade lite på det där men kom fram till att vi åker iväg när vi känner oss tillräckligt utvilade på söndagsmorgonen. Sen är vi borta på SPA 2 dygn:).
Vi kommer att sova på hotell, dock inte i sviten eftersom hotellet gjorde fel i vår bokning och lyckades boka in ett annat brudpar samtidigt
Så det blir ett dubbelrum för vår del men man ska ju bara sova där.
Helgen efter åker vi till Stockholm och bor på Hotell Hellsten, vi har beställt deras bröllopspaket och då kommer det att bli lite mera mys för vår del.
Har inte så gott om hotell i vår stad och jag har tidigare jobbat där vi kommer att bo så för oss är stället inte så där jättespeciellt.
Men de hade lediga rum till våra gäster så det fick bli det ändå
Jag lovar att fixa bilder till hemsidan så fort jag kommer åt.
2 dgr kvar nu tjejer!!!!!
Idag ska jag hämta min vigselring och makens kläder
var på generalrep. igår och fy vad pirrigt det känns!!
Hallå där! Ikväll är det dags att träffa prästen...nått speciellt som jag ska tänka på? Och inatt så blir det till att fixa vigselprogrammen. Vill ju känna att allt är klart på fredagen. Då ska allt köras upp till restaurangen. Så fixar de med dekorationerna och så...
ÅÅh, så pirrigt det är nu. Får fjärilar i magen såfort nån grågar hur det känns!
Ha en bra dag! Kram!
Ja nu börjar det bli NÄRA! Fjärilar i magen nån?
Nu ska jag ställa mig och laga sås samt rotsaksgratäng. Hoppas det går bra.