25/8 2007 deö 4
Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)
Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)
Annisen - Ja papper kommer automatiskt för körkortet, det står så på mina papper jag fick hem iallafall. Körkortspapprena kom kanske 4 dagar efter skattepappret - de skickar ut efter skatteverket gått igenom ändringarna.
Tack madlin, då kommer säkert körkortspapperna till veckan
Jag har inte fått några papper alls Väntar och väntar... ja ja de kommer väll snart.
Har egentligen inte brådis att börja skriva mitt nya efternamn, vet inte varför jag känner så. Men det är lixom inte riktigt jag än på något sätt. Det ändrar sig säkert med tiden. Det blir säkert lättare när man får det på pappret från myndigheterna. Eller vad tror ni?
Visst är det lite ovant med efternamnet, började jobba i dag efter semestern & det gäller att tänka sig för när man svarar i telefon
Nu har jag fått papper från skattemyndigheten så nu väntar jag bara på körkortspapper också
Ja det är märkligt med nytt efternamn! Har flera gånger presenterat mig med mitt gamla på jobbet, men låter då bli och ursäkta mig - många vet ju iallafall inte mitt namnbyte så de förstår inte att jag sagt fel om jag inte säger något. Man får nöta lite helt enkelt, men ja - har man inte huvudet med helt o hållet går det av ren vana o säga sitt gamla efternamn!
När vi skulle fixa passet åt mig så skrev jag först mitt gamla efternamn i namnteckningen! HAHA! Så vi fick göra om det.
ÅÅÅh, nu längtar jag massor till November. Har köpt en massa nya bikinisar, maken protesterade att buda hem "just married" bikinin när jag såg den på ebay ;) Förstår inte varför? :p Han vill inte heller ha shortsen i samma "kollektion". Hahaha!
*skrattar* Madlin du är för rolig! Hur såg shortsen ut då? ha ha min man skulle total vägra att ha något sådant på sig.
Börjar kanske vänja mig lite att ha ett annat namn och vill nu att allt ska bli fixat så snabbt som möjligt så att man kan börja komma in i det hela med att skriva ny signatur osv. Men vi ska resa till London sista helgen i Sep och mitt pass hinner inte förnyas innan det så jag får ha mitt gamla namn ett tag till. Förstår att du längtar till Nov. Jag tänker också på vår resa som förhoppningsvis blir av i feb-mar nästa år! Lite sol och bad skulle inte sitta fel nu!
Nattson: Jaa.. tur man kan roa andra med sin virrighet om inte annat! ;)
Shortsen är som vanliga shorts, vita med rosa brodyrtext på rumpan där det står "just married" - fanns även i svarta med vit brodyr. Men icke! ha ha! Jaja, det är väl inte hela världen. Men lite roligt iallafall!
Vart ska ni resa nästa år då? London är ju inte helt fel det heller, blir ni borta länge? Shopping står på listan skulle jag tro? ;)
Vi blir i London 5dagar. Ja lite shopping men vi ska faktiskt se på en NHL-match. De öppnar hockey säsången i London i år och det är vårat favvo lag som ska spela så vi ska dit för det!
Nästa år hoppas vi att det blir Borneo och Japan. Vi får se men det är vårat mål i allafall
Nattson: Låter väldigt kul iallafall! Och sköna resmål nästa år, om ni tar er dit :D