Inlägg från: Fröken Planera |Visa alla inlägg
  • Fröken Planera

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Jen vi ska ses torsdag 5/6. Några ska se filmen Made of honor med Mc Dreamy, sen ska vi träffas och äta lite mat på Italia. Vill du följa med?

• Fröken Planera

Anja, jag har ingen aning om vad tårtan kommer att kosta, men jag kan nästan garantera att den inte överstiger 1000:-. Jag hör med honom på måndag. Jag ringer dig innan, och drar en del detaljer för dig, så du är insatt om hur han tänker göra.

• Fröken Planera

Hej på er budar!
    Nu kom äntligen internet igång hemma hos oss. Jag har ingen aning om varför det slutar funka så ofta. Vill bara berätta för er att vi har överlevt valskursen, vi blev inte ens osams. Det var jättekul och lagom avancerat, så jag kan verkligen rekommendera den. Jag hade packat ner mina nya fina bröllopsskor och ville valsa i dem, men när jag insåg att man skulle skifta partner hela tiden, så vågade jag inte ta på dem. Jag var lite orolig för att de skulle bli söndertrampade. Det var inte alla killar som hade både höger och vänsterfot, om jag säger så..

• Fröken Planera

Det är lugnt Anja, jag tar inte alls åt mig. Det var faktiskt några som inte skiftade partner alls, så det är säkert ok. Den sista timmen fick vi dansa med våra blivande hela tiden, så man hinner lära sig dansa med varandra. Jag tyckte också att det kändes olustigt i början, men det var faktiskt riktigt trevligt att prata med alla lite grann..

• Fröken Planera

Helt ärlig så är jag rätt kass på viner. Men Lindemanns och Jacobs creek tycker jag är supergoda. Nu dricker jag ju bara rött, men de märkena brukar vara riktigt bra.

Du har ju berättat om hur du gör när du raggar (trycker upp bröstet i ansiktet på dem och frågar om de vill följa med hem.hahaha) En sån grej är nog inte lämplig på valskursen.
    För övrigt är alla ganska försiktiga i början, men alla är ju som vi här på BT, alla ska ju gifta sig inom kort. En fantastisk bra gemensam nämnare..
    Jag är inte heller så bra på att vara socila med främmande män, de gör mig nervös. anledningen till det kan jag ju dra när vi träffas någon gång.. Men om jag klarar det, så gör du det definitivt åxå..

• Fröken Planera

Visst var det spänt i början, men det gick bra sen. Sonny tyckte att det var bra att man fick lära sig dansa med olika, för det är ju stor skillnad vem man dansar med. Ganska bra också att man inte kan bli så irriterad på andra som man kanske kan bli på sin egen sambo, om han skulle dansa fel.
    Så tills man får tillbaka sin egen sambo, så kunde han redan grunderna.. Nuska vi bara öva på att det ska se snyggt ut åxå. Alltså har vii en hel del kvar som vi ska lära oss utan instruktör....hahaha

• Fröken Planera

Det var en kille som var usel på att dansa, han hängde inte med ett enda dugg. Jag kunde inte låta bli att fråga var han varit de sanste timnmarna, medan vi andra lärt oss grunderna. Då sa stackarn att han haft svensexa kvällen innan och int ekommit hem förrän kl 05. Tro fan han inte hängde med. Jag hade absolut inte orkat med vals kurs "dagen efter".

Nu ska vi åka till kyrkan i Färlöv och träffa kantorn. Man är ju för smart som bokar upp sig BÅDE lördag och söndag när det är så här fint väder. Så när vi ses på torsdag är väl alla supersolbrända utom jag.

• Fröken Planera

Hej igen!
    Nu har vi haft möte med kantorn. Det blev Mendelso´hn som inmarsch och Gotländsk bröllopsmarsch till utgång. Jag ville ha nåt riktigt pampigt när vi går in och något lättsamt när vi går ut, så jag är verkligen nöjd. Shit vad hon pratade hela tiden, men hon var hur trevlig som helst.

• Fröken Planera

Min ring har kommit, min ring har kommit, min ring har kommit, min ring har kommit!!!!! iiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    De ringde just från Sundelius och sa att den kommit, men jag kan inte hämta den förrän imorgon!!!! Funderar på att åka inom efter jobbet bara för att titta på den!!!

• Fröken Planera

Anja!!! Visst är det tråkigt att släkt och familj inte osar. Jag har en kusin som inte vågar ringa och tacka nej. Vi har alltså redan hört rykten om att han inte kommer eftersom hans nya tjej vill inte komma för att hans ex kommer.. Moget, va??? Kevin träffade honom på marknaden hemma i byn förra helgen, då frågade Kevin om han skulle komma, så svarade han bara att "Nej, vi kommer inte". Förmodligen tycker han väl att han kom lindrigt undan med sitt osa där. Personligen tycker jag inte att ´han osat, utan bara fegat.. Funderar på att ringa honom själv..

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4