• Prazzen

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09

Ja precis som rubriken säger så undrar jag om det är några mer som ska gifta sig det datumet som vi ska.
    Kanske kan vi följas åt här på forumet dom ca 6 månader som är kvar till den stora dagen

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09
  • Ozziechick

Vi kommer att göra mycket av maten själva. Det är klart att det är enklast att ha buffé, men det känns lite festligare att bli serverad... Är det någon som har något vegetariskt tips?

Prazzen skrev 2009-03-03 00:05:55 följande:
    Hur kommer ni göra kring maten.Vi är lite fundersamma på om vi ska ha buffé eller 2-rätters.Är ju så stor skillnad i pris.
  • Nippran
    Prazzen skrev 2009-03-04 22:46:43 följande:
    Det slutade med att det blev Panduro som vi handlade på och det blev som sagt toppen
    Vi bor i Göteborg så det mesta handlades på Inex med kompletteringsköp på Panduro. Nu till helgen blir det att göra inbjudningskort.
  • Prazzen
    Nippran skrev 2009-03-04 22:54:14 följande:
    Vi bor i Göteborg så det mesta handlades på Inex med kompletteringsköp på Panduro. Nu till helgen blir det att göra inbjudningskort.
    Vad har ni valt för färg och stil på era inbjudningskort?
  • Nippran
    Prazzen skrev 2009-03-04 23:16:18 följande:
    Vad har ni valt för färg och stil på era inbjudningskort?
    Vi har valt matta olivgröna kort, C6, med en mindre platta av mörkare grönt gräspapper och på den ska det sitta en guldgul skimrande rektangulär platta med våra namn och datum skrivet i kalligrafi. Mitt på öppningen av korten kommer vi stansa ett hjärta och sätta ett pärlhjärta över och ha ett varmgult satinband som håller ihop kortet. På motsatt sida har vi ett tygband, grönt med blad och avslutar med en orange tygblomma med dess mitt av en gul pärla...
    Ska se om jag kan lägga upp en bild på ett kort när det blir klart.
  • Prazzen

Låter spännande så det vore jättekul att få sen en bild på kortet

• Nippran
    Prazzen skrev 2009-03-04 23:30:27 följande:
    Låter spännande så det vore jättekul att få sen en bild på kortet
    Tror att jag bör hinna med det om söndag. Det är dock inte helt klart med texten på pappret på insidan, ljust varmgult Mulberry papper som fixar bläckstråleskrivare :)

Vi hade tänkt att hålla festen på St. Jörgens hotell och pensionat, dalagärde kök & bar, men det var bokat :( Vi har lite panik över detta men har ett andra alternativ med att ta festen på Bryggan under bron. Vi har i alla fall bokat in ett möte där.
  • Prazzen

Får hoppas ni hittar ett trevligt ställe då eftersom jag förstår att det måste vara ett orosmoment

• Nippran
    Prazzen skrev 2009-03-04 23:42:20 följande:
    Får hoppas ni hittar ett trevligt ställe då eftersom jag förstår att det måste vara ett orosmoment
    ja, det mesta brukar lösa sig trots allt.
    Hur har ni tänkt att ha festen/bröllopet?
  • Prazzen

Vi kommer ha ett bröllop med ca 60 inbjudna gäster.
    Festen i en sal på Örebro slott där vi som det lutar åt just nu kommer ha buffé.

• Nippran
    Prazzen skrev 2009-03-04 23:53:01 följande:
    Vi kommer ha ett bröllop med ca 60 inbjudna gäster.Festen i en sal på Örebro slott där vi som det lutar åt just nu kommer ha buffé.
    Vi kommer ha ungefär samma antal gäster. Borgligt bröllop i festlokal med vigselförrättare. Vi har inte bestämt hur vi gör med maten men det blir troligen buffé.
    Kudden kallar...
    Trevligt att språkas!
Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09