• Prazzen

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09

Ja precis som rubriken säger så undrar jag om det är några mer som ska gifta sig det datumet som vi ska.
    Kanske kan vi följas åt här på forumet dom ca 6 månader som är kvar till den stora dagen

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09
  • Ozziechick

Åh vad fint det låter!
    Jag har inte kommit på något bra ännu... Men jag gillade verkligen idén om att ha favourasken som placeringskort också!
    EN lite fråga, hur svarar man på ett inlägg här? Inget händer när jag trycker på den lilla munnen som det står svara på inlägg på..?

• Nippran

Hejsan!
    Här kommer en till som ska ha den stora dagen den 22/8-09!
    Håller just nu på med inbjudningskorten som vi ska göra själva. Vi har bokat in festlokal som även kommer vara vigsellokal. Jag har funderat klart på hur vigselringen och brudbuketten ska se ut. Till helgen har jag tänkt att beställa brudklänningen...

• Prazzen

bra fråga.
    Brukar bara använda citera knappen.
    har nog inte riktigt lärt mig alla olika delar kring bröllopstorget

• Ozziechick

Superfin klänning! Har du bestämt vilken det blir?

andbeyond skrev 2009-02-27 12:11:38 följande:
    Lite Hjälp här tack :)Klänningfråga: Har pratat med en vän till familjen som kan sy den klänning jag först funderade på (lite egen design - men som en sammanslagning av klänning 1(överdel)+2(bakdel)+3(underdel) i galleriet). Detta skulle med spetstyg och allt jobb kosta runt 6000 samt någon tusenlapp till för resan till sömmerskan. Det vore ju härligt att få den uppsydd då det skulle sitta perfekt MEN nu har jag hittat en klänning på en "kina" sida som jag blev alldeles förälskade i och skulle kosta 2000:- men frakt och ändring till axelband och hjärtformad-urringning. se andra klänningen här: www.millybridal.com/store/showimage.aspÅsikter tack? :)
  • Prazzen

Hur kommer ni göra kring maten.
    Vi är lite fundersamma på om vi ska ha buffé eller 2-rätters.
    Är ju så stor skillnad i pris.

• SMarie
    Prazzen skrev 2009-03-02 23:43:24 följande:
    Kommer att vara några bitar godis.Exakt vilken sort får vi se men kanske några praliner eller liknande Blir så bra om jag får säga det själv Vi har färgtema brunt och olivgrönt så askarna är bruna och så limmar jag fast grönt idenband runt askarna. Tar tid men kommer bli värt det.
    Haha jag har tänkt exakt samma sak.. fast jag ska ha bruna askar med rosa band runt..
    Har du en mall till askarna?

Vi kommer att ha 3-rätters med tårta efter och kanapeer innan, alla kommer att vara sjukt mätta...
    Visst är det dyrt men vi tänker som så att vi verkligen aldrig planerar att göra om det här och då vill vi verkligen göra det på riktigt...
  • andbeyond
    Ozziechick skrev 2009-03-02 23:58:35 följande:
    Superfin klänning! Har du bestämt vilken det blir?
    Njää.. inte ännu :) Ska åka upp till sundsvall (där min bekant som är sömmerska bor) om två veckor och gå ut och kolla tyg och prata igenom hur vi kan göra och sedan känna efter hur jag tror det blir. Är ju ändå ett tag kvar så det är ingen jättebrådska att beställa ifall jag vill det. Vore dock roligt att vara med och designa egen klänning så fastän det är dyrare så är jag nog mer sugen på det just idag.. lite ambivalent ;)

Vilken klänning har du beställt? :)
  • Prazzen
    SMarie skrev 2009-03-03 08:18:22 följande:
    Haha jag har tänkt exakt samma sak.. fast jag ska ha bruna askar med rosa band runt..Har du en mall till askarna?Vi kommer att ha 3-rätters med tårta efter och kanapeer innan, alla kommer att vara sjukt mätta...Visst är det dyrt men vi tänker som så att vi verkligen aldrig planerar att göra om det här och då vill vi verkligen göra det på riktigt...
    Kul att vi hade tänkt lika
    Vi har beställt våra från Calligraphen.
    Inte farligt dyrt och snygga
  • LB5

Ja vi tyckte att det var en bra deal :) Ska lägga in dem i mitt fotoalbum när de kommer. Borde vara ganska snart.

Prazzen skrev 2009-03-02 18:29:04 följande:
    Oj hjälp va billigt med tanke på att dom var färdiga.Någon bild på dom kanske?
Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09