• Prazzen

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09

Ja precis som rubriken säger så undrar jag om det är några mer som ska gifta sig det datumet som vi ska.
    Kanske kan vi följas åt här på forumet dom ca 6 månader som är kvar till den stora dagen

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09
  • LB5

Vilka fina inbjudningskort! hur många kommer ni att vara? känns som om det kan bli mycket jobb att pyssla ihop många sådana. Men om man tycker att det är kul så är det iof inga problem. Har själv inget tålamod, försökte mig på att göra egna inbjudningar men gav upp innan jag ens hade gjort klart det första, så vi kommer nog beställa... ;)

andbeyond skrev 2009-02-24 23:22:00 följande:
    Åh! Här vill jag vara med!Gifter oss i Örebro, eller lite utanför Örebro egentligen. Bor i sthlm dock. Har planerat det mesta faktiskt - nu handlar det mer om att köpa in och genomföra alla planer :)Sitter och pysslar klart inbjudningskorten nu (finns i mitt galleri). Mysigt!I slutet av Mars ska jag åka upp till Sundsvall och Mammas bästa vän som ska sy min klänning - ska bli riktigt kul att mäta, kolla tyger och bestämma klart hur det ska bli.Somewhere over the rainbow med Israel Kamakawiwo'ole älskar jag! Vi tänkte ha den på slutet av festen när vi ger oss av eftersom vi ska till Hawaii på bröllopsresa ;)Annars blir det Songbird, Come What May, Maestro (The holiday) och Prelude Cello suite nr 1 för oss. (förlåt för det långa inlägget blev bara så glad för att hitta den här tråden..)
  • Prazzen

får se.......
    Vi har redan två solosånger men skulle vilja få med den på något hörn.
    Tycker den är så fin

• JoJ Sept09

Vi ska ha Takidas curly sue och Liza andreas Stronger every minute en ganska okänd låt som är jättevacker den var cyperns bidrag till eurovision song contest för ett par år sedan.

• andbeyond
    LB5 skrev 2009-02-25 00:01:09 följande:
    Vilka fina inbjudningskort! hur många kommer ni att vara? känns som om det kan bli mycket jobb att pyssla ihop många sådana. Men om man tycker att det är kul så är det iof inga problem. Har själv inget tålamod, försökte mig på att göra egna inbjudningar men gav upp innan jag ens hade gjort klart det första, så vi kommer nog beställa... ;)
    Tack! :) Vi kommer vara många, så det blir 51 inbjudningskort att göra.. men tycker det är roligt och gör några lite då och då så man inte blir less. Blev betydligt billigare än att beställa också vilket ju alltid är trevligt :) Vilka har ni tänkt beställa?
  • andbeyond
    SMarie skrev 2009-02-24 23:33:25 följande:
    oh Maestro var inte dum den... Bra med tips.
    Jag älskar den verkligen. Sen att filmen är helt underbart romantisk hjälper ju. Min M2Bs moster är helt kär i den filmen så hon kommer nog börja gråta efter första tonen :P
  • SMarie
    andbeyond skrev 2009-02-25 11:32:44 följande:
    Jag älskar den verkligen. Sen att filmen är helt underbart romantisk hjälper ju. Min M2Bs moster är helt kär i den filmen så hon kommer nog börja gråta efter första tonen :P
    Ja filmen är sådär lagom tacky, en riktig feel good film. Ni får se till att hon har många näsdukar med sig...

Hur många ska ni bjuda?
  • andbeyond
    SMarie skrev 2009-02-25 12:10:16 följande:
    Ja filmen är sådär lagom tacky, en riktig feel good film. Ni får se till att hon har många näsdukar med sig...Hur många ska ni bjuda?
    Jajemen, riktigt romantisk komedi så man slipper tänka ;) Gillar att den inte har några riktiga "o nej nu var "prinsen" otrogen och vi måste våndas ett tag innan allt blir bra igen"-stunder. Den är mysig rakt igenom.

Vi ska bjuda 110 personer.. Har en bra lokal så vi kan hålla maten (som vi göra själva) varm och vi kan duka och göra allt sådant dagen innan. :)

Hur många bjuder ni? Var ska ni gifta er?
  • SMarie
    andbeyond skrev 2009-02-25 12:22:24 följande:
    )Hur många bjuder ni? Var ska ni gifta er?
    Vi kommer att bjuda 70 pers. och gifter oss i stockholm, hedvig eleonora kyrka.
    Vi har catering. skönt tycker vi, men ack så dyrt...
  • andbeyond
    SMarie skrev 2009-02-25 13:29:19 följande:
    Vi kommer att bjuda 70 pers. och gifter oss i stockholm, hedvig eleonora kyrka.Vi har catering. skönt tycker vi, men ack så dyrt...
    Jo, det är ju det som är problemet. Vi hade också tänk köpa ett "paket" från början men blev förälskade i lokalen och då blev det fler gäster och egen mat istället.. skönt att vi har familjer som hjälper till väldigt mycket.
Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09