• Prazzen

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09

Ja precis som rubriken säger så undrar jag om det är några mer som ska gifta sig det datumet som vi ska.
    Kanske kan vi följas åt här på forumet dom ca 6 månader som är kvar till den stora dagen

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09
  • Prazzen
    andbeyond skrev 2009-02-25 12:22:24 följande:
    Jajemen, riktigt romantisk komedi så man slipper tänka ;) Gillar att den inte har några riktiga "o nej nu var "prinsen" otrogen och vi måste våndas ett tag innan allt blir bra igen"-stunder. Den är mysig rakt igenom.Vi ska bjuda 110 personer.. Har en bra lokal så vi kan hålla maten (som vi göra själva) varm och vi kan duka och göra allt sådant dagen innan. :)Hur många bjuder ni? Var ska ni gifta er?
    Oj ja det blir ju ett antal inbjudningskort att göra om ni är 110 gäster.
    Hur kommer ni göra med övernattning med alla gäster?
    För ni skulle ha festen på Gällersta eller?
  • andbeyond
    Prazzen skrev 2009-02-25 19:21:57 följande:
    Oj ja det blir ju ett antal inbjudningskort att göra om ni är 110 gäster.Hur kommer ni göra med övernattning med alla gäster?För ni skulle ha festen på Gällersta eller?
    51 inbjudningskort blir det.. men det blir kul när det är klart ;)

Japp, Gällersta ska vi vara på.
    Vi kommer ha ett alkoholfritt bröllop och en stor del av gästerna bor i Örebro och kan köra hem och de övriga har vi gett tips om boende i olika prisklasser i centrala Örebro och fixat så de som inte har bil kan samåka med de som har in till stan.. så det borde fungera. :)
  • Nattugglan 82

Vi gifter oss i Ramnakyrkan, och sedan har vi festen på en restaurang ovanför Haléns på Getängsvägen, så det blir gångavstånd från kyrkan. Hoppas på fint väder eftersom vi ska fotograferas i de vackra omgivningarna runt Ramnakyrkan :)

JoJ Sept09 skrev 2009-02-23 09:24:25 följande:

Nattugglan 82 skrev 2009-02-22 16:30:04 följande:
    Haha vad roligt med en till som gifter sig i Borås den 22/8, det gör vi också!Vi gifter oss i Caroli kyrka och sedan festen på Grandhotell. Vart kommer ni hålla hus ?
  • SMarie

Nattugglan 82 skrev 2009-02-26 07:43:55 följande:

Hoppas på fint väder eftersom vi ska fotograferas i de vackra omgivningarna runt Ramnakyrkan :) JoJ Sept09 skrev 2009-02-23 09:24:25 följande:
    Det vet väl alla.. den 22 augusti 2009 är det strålande sol och ljumma vindar över hela landet... hihihi!!!
  • andbeyond
    SMarie skrev 2009-02-26 11:22:22 följande:
    Nattugglan 82 skrev 2009-02-26 07:43:55 följande:Det vet väl alla.. den 22 augusti 2009 är det strålande sol och ljumma vindar över hela landet... hihihi!!!
    Jag håller fullständigt med!
  • SMarie

the day is the day and no one can take it away from us not even kronprinsessan...
    Gud jag ber om ursäkt...jag är onykter...hehehehe!!!!

• andbeyond
    SMarie skrev 2009-02-27 00:18:52 följande:
    the day is the day and no one can take it away from us not even kronprinsessan...Gud jag ber om ursäkt...jag är onykter...hehehehe!!!!
    Haha :D
  • andbeyond

Lite Hjälp här tack :)

Klänningfråga: Har pratat med en vän till familjen som kan sy den klänning jag först funderade på (lite egen design - men som en sammanslagning av klänning 1(överdel)+2(bakdel)+3(underdel) i galleriet). Detta skulle med spetstyg och allt jobb kosta runt 6000 samt någon tusenlapp till för resan till sömmerskan. Det vore ju härligt att få den uppsydd då det skulle sitta perfekt MEN nu har jag hittat en klänning på en "kina" sida som jag blev alldeles förälskade i och skulle kosta 2000:- men frakt och ändring till axelband och hjärtformad-urringning.
    se andra klänningen här: www.millybridal.com/store/showimage.asp

Åsikter tack? :)

• Prazzen

Den klänningen från Kina var verkligen jättefin
    Blir ju så klart lättare när man ser den framför sig.

Hade det varit jag så hade jag beställt den från Kina för den var verkligen så fin. Skulle det vara så att du får hem den och inte är helt nöjd så kanske din bekant kan hjälpa dig med ändringar i den?!

• Fotbollsfru

Jag kommer in lite sent men vi ska också gifta oss den 22/8.

Bröllopet är i Trosa och det är fler saker som är klara än som inte är klara. Skönt!

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09