• Prazzen

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09

Ja precis som rubriken säger så undrar jag om det är några mer som ska gifta sig det datumet som vi ska.
    Kanske kan vi följas åt här på forumet dom ca 6 månader som är kvar till den stora dagen

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09
  • SMarie
    Ozziechick skrev 2009-03-04 22:48:45 följande:
    Åh, jättefin klänning! Vad roligt att du hittade så rätt! KOllde lite i ditt album, är det den frisyren du skall ha? Den gillade jag verklgen! Själv kan jag inte bestämma om jag skall ha utsläppt eller uppsatt...
    Åh jag tycker också att det är svårt, uppsatt utsläppt...???
    Jag lutar just nu åt uppsatt därför att jag inte vill bli svettig av håret i nacken.. låter kanske konstigt men det kan ju vara hur varmt eller kallt som helst och då vill jag gardera mig, men som sagt jag är inte säker... Hm.. det är tur att vi har någonstans att skriva av oss... Det är ju sjukt underbara i-lands problem vi har.. hahaha!!!
  • andbeyond
    Ozziechick skrev 2009-03-04 22:48:45 följande:
    Åh, jättefin klänning! Vad roligt att du hittade så rätt! KOllde lite i ditt album, är det den frisyren du skall ha? Den gillade jag verklgen! Själv kan jag inte bestämma om jag skall ha utsläppt eller uppsatt...
    Jopp, är den frisyren - gjorde den på mig själv en kväll och det blev tokbra så var tvungen att ta kort ;) är flätat hela vägen fram från luggen också så det blir lite som en "krona".

Vad har du för klänning? Om den är enkel är det coolt att ha utsläppt så håret blir en accessoar men om du har en väldigt framstående klänning kan det vara snyggt att sätta upp håret så klänningen får skina. :)
  • andbeyond

Vi kommer ha ca 100 gäster i en forngård i närke. Kommer ha trerätters fast som buffé (alltså man hämtar maten själv) och kommer göra allt själva (läs familjen och vänner hjälper till massor). Passar oss bra :)

Frågan är hur mycket tårta man ska räkna med när vi ändå har efterrätt (hemgjord glass på björnbär från trädgården) - funderar på att bara göra en liiten bröllopstårta som vi kan skära ur och göra lite kladdkaka/cheesecake/bullar/kakor buffé så folk kan gå och plocka lite senare på kvällen samtidigt som man dansar och så... eller SKA alla få smaka på en bröllopstårta?
    (I-lands problem indeed. :))

• Ozziechick

Jo, verkligen livsviktiga underbara problem! =) Ja, jättebra att kunna skriva av sig här! Jag är inne på halvt uppsatt, halvt utsläppt hår, en liten kompromiss alltså!

SMarie skrev 2009-03-05 09:17:29 följande:
    Åh jag tycker också att det är svårt, uppsatt utsläppt...???Jag lutar just nu åt uppsatt därför att jag inte vill bli svettig av håret i nacken.. låter kanske konstigt men det kan ju vara hur varmt eller kallt som helst och då vill jag gardera mig, men som sagt jag är inte säker... Hm.. det är tur att vi har någonstans att skriva av oss... Det är ju sjukt underbara i-lands problem vi har.. hahaha!!!
  • Ozziechick

Oj, helt otroligt att du gjort det själv!!! Det ser sååå proffsigt gjort ut! Och vilken fantasi du har att bara komma på det!
    Min klänning är värsta gräddbakelsen med hur mycket detaljer som helst (fast på ett coolt sätt, jag lovar!) så du har rätt ang uppsatt hår. Å andra sidan tror jag att lite slarviga lockar skulle göra sig bra också...
    100 gäster och göra maten själva, då är vi på ungefär samma nivå! Underbar idé om glass gjord på egna bär!!! Lyxigt värre! Jag var också inne på att det inte behövdes så stor tårta om man har dessert, men har fått höra att alla minsann kommer att vilja ha én bit tårta ändå, så nu vet jag inte...

andbeyond skrev 2009-03-05 14:14:06 följande:
    Jopp, är den frisyren - gjorde den på mig själv en kväll och det blev tokbra så var tvungen att ta kort ;) är flätat hela vägen fram från luggen också så det blir lite som en "krona". Vad har du för klänning? Om den är enkel är det coolt att ha utsläppt så håret blir en accessoar men om du har en väldigt framstående klänning kan det vara snyggt att sätta upp håret så klänningen får skina. :)
  • Ozziechick

Oj, vad många inlägg det blev! =) Jag måste bara skriva att vi skall på bröllopsmässa i Kalmar i helgen! Någon fler som kall dit? =)

• Prazzen

ja jag har ju helt klart blivit bröllopstokig
    Trodde inte att jag skulle vara SÅ fokuserad och tänka så mycket på bröllopet hela tiden.

Och bröllopstorget är precis vad som behövs eftersom nära och kära inte orkar lyssna på en hela tiden

• LB5

Håller helt klart med! Men efter att ha inspirerats här så blir jag helt uppfylld och går och berättar för kompisarna om alla caketoppers och strumpeband och små presentlådor jag läst om ändå :)

Vi har fått hem våra inbjudningar nu wohoo!! Såklart hade jag slarvat och skrivit weddingannouncer.se istället för .com, typiskt typiskt typiskt.

När ska ni skicka ut era inbjudningar? Vi satte OSA 15 juni, så vi kanske kan vänta ett tag med att skicka ut dem, men jag vill nu!!!

Prazzen skrev 2009-03-05 23:00:09 följande:
    ja jag har ju helt klart blivit bröllopstokig Trodde inte att jag skulle vara SÅ fokuserad och tänka så mycket på bröllopet hela tiden.Och bröllopstorget är precis vad som behövs eftersom nära och kära inte orkar lyssna på en hela tiden
  • andbeyond

Den här tråden har verkligen blivit ett riktigt mysigt tillhåll för oss bröllopstokiga ;)

Ozziechick skrev 2009-03-05 22:15:42 följande:
    Oj, helt otroligt att du gjort det själv!!! Det ser sååå proffsigt gjort ut! Och vilken fantasi du har att bara komma på det!Min klänning är värsta gräddbakelsen med hur mycket detaljer som helst (fast på ett coolt sätt, jag lovar!) så du har rätt ang uppsatt hår. Å andra sidan tror jag att lite slarviga lockar skulle göra sig bra också... 100 gäster och göra maten själva, då är vi på ungefär samma nivå! Underbar idé om glass gjord på egna bär!!! Lyxigt värre! Jag var också inne på att det inte behövdes så stor tårta om man har dessert, men har fått höra att alla minsann kommer att vilja ha én bit tårta ändå, så nu vet jag inte...
    Jo, det är vad de säger till mig med "alla ska kunna äta minst en bit tårta - bröllop där det inte finns tillräckligt med mat till alla är dåååliga". Men tillräckligt med mat, kom igen! Det kommer ju finnas hur mkt mat som HELST!
    Glassen är inte hemgjord helt, vi lämnar bär till en kille som säljer glassmaskiner men även säljer hemgjord glass på sommaren nära M2Bs föräldrarhem - han gör italienskglassparfait på lokala varor. SÅ gott! Och bra pris! :) Kul att det är någon mer som tagit på sig att fixa mat till så många - vi får ge varandra tips om hur det lättast går att ordna ;)

Halvt utsläppt och halvt uppsatt med lockar låter alldeles underbart! Blir säkert jättefint!

Vi skickar ut inbjudningarna på måndag, hoppas jag. Panduro strular med min beställning men förhoppningsvis kommer den idag. Lika bra att vara tidigt tänkte vi, så folk kan planera sin semester. Vi sätter OSA 20juni.
  • andbeyond

Förresten, pratade med min mammas sambo häromdagen (eller egentligen med min mamma, han satt bara med) och berättade hur vi prioriterade i budget och hur vi tänkt med mat och så. Då vi knappt dricker någon alkohol själv så kommer vi ha ett alkoholfritt bröllop då det kostar en hel del. Vi ska ha liveband och dans och trevligheter iaf - men då säger min mammas sambo "Vaddå, jag trodde ni skulle ha en bröllopsfest, inte en stel, lång middag med ett bröllop innan. Har aldrig hört talas om ett bröllop utan alkohol, folk kommer ju ha jättetråkigt".
    Blev så himla ledsen. Om han nu tycker det kan han väl hålla det för sig själv.. Är liksom tillräckligt jobbigt att han är den som får komma på mitt bröllop och inte min pappa (som gick bort när jag var 18). Det var han som sa det om tårtan också.. Man ska inte lyssna på "folk" men det är så svårt.

Så. Nu skrev jag av mig lite. Känns bättre.

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09