• Prazzen

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09

Ja precis som rubriken säger så undrar jag om det är några mer som ska gifta sig det datumet som vi ska.
    Kanske kan vi följas åt här på forumet dom ca 6 månader som är kvar till den stora dagen

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09
  • SMarie
    andbeyond skrev 2009-03-06 10:25:49 följande:
    Förresten, pratade med min mammas sambo häromdagen (eller egentligen med min mamma, han satt bara med) och berättade hur vi prioriterade i budget och hur vi tänkt med mat och så. Då vi knappt dricker någon alkohol själv så kommer vi ha ett alkoholfritt bröllop då det kostar en hel del. Vi ska ha liveband och dans och trevligheter iaf - men då säger min mammas sambo "Vaddå, jag trodde ni skulle ha en bröllopsfest, inte en stel, lång middag med ett bröllop innan. Har aldrig hört talas om ett bröllop utan alkohol, folk kommer ju ha jättetråkigt".Blev så himla ledsen. Om han nu tycker det kan han väl hålla det för sig själv.. Är liksom tillräckligt jobbigt att han är den som får komma på mitt bröllop och inte min pappa (som gick bort när jag var 18). Det var han som sa det om tårtan också.. Man ska inte lyssna på "folk" men det är så svårt.Så. Nu skrev jag av mig lite. Känns bättre.
    Äh va fan skit i det kör som ni har tänkt er, det är eran fest.
    Men tänk inte att han får gå istället för din pappa, det blir ju jättejobbigt... Tänk istället vad din pappa skulle vara stolt över dig. Och att han skulle vilja att du var glad och lycklig.

Ett annat sätt är ju att faktiskt undvika att prata med honom om bröllopet alternativt förklara att du blir ledsen, svårt men oftast värt det.
    Lycka till!!!
  • LB5
    andbeyond skrev 2009-03-06 10:21:29 följande:
    Vi skickar ut inbjudningarna på måndag, hoppas jag. Panduro strular med min beställning men förhoppningsvis kommer den idag. Lika bra att vara tidigt tänkte vi, så folk kan planera sin semester. Vi sätter OSA 20juni.
    Det har du rätt i, men det är kanske inte så jättemånga som har semester i slutet av augusti? Men det är iof lika bra att skicka ut dem så att man kan börja få en känsla för hur många som kommer :)

Bry dig inte om vad din mammas sambo säger, kör som ni har tänkt! Lycka till Kram!!
  • Prazzen

Vi kommer skicka ut inbjudningarna runt slutet av mars då vi hoppas att dom ska vara klara

• SMarie

Vi skickade ut våra i förra veckan.. lite tidigt kanske, men jag ville bara få det färdigt..
    Jag måste sluta stressa över det här....

• Birana

Jag ska också gifta mig den 22: a så jag vill vara med här. Hänger inte med i era diskussioner men ändå.

andbeyond skrev 2009-03-06 10:25:49 följande:
    Förresten, pratade med min mammas sambo häromdagen (eller egentligen med min mamma, han satt bara med) och berättade hur vi prioriterade i budget och hur vi tänkt med mat och så. Då vi knappt dricker någon alkohol själv så kommer vi ha ett alkoholfritt bröllop då det kostar en hel del. Vi ska ha liveband och dans och trevligheter iaf - men då säger min mammas sambo "Vaddå, jag trodde ni skulle ha en bröllopsfest, inte en stel, lång middag med ett bröllop innan. Har aldrig hört talas om ett bröllop utan alkohol, folk kommer ju ha jättetråkigt".Blev så himla ledsen. Om han nu tycker det kan han väl hålla det för sig själv.. Är liksom tillräckligt jobbigt att han är den som får komma på mitt bröllop och inte min pappa (som gick bort när jag var 18). Det var han som sa det om tårtan också.. Man ska inte lyssna på "folk" men det är så svårt.Så. Nu skrev jag av mig lite. Känns bättre.
    Men pinsamt för honom att han inte kan ha kul utan alkohol. Dessutom är ett bröllop en fin fest inte nåt suparfest för dem som inte klarar av att slappna av. Sånna människor riskerar bara att förstöra bröllopet. Vi ska severa alkohol men vi är inte så många. Däremot säger vi ingen påfyllning! Detta för att folk inte ska bli fulla. Det är otrevligt ju.
  • Birana
    SMarie skrev 2009-03-08 07:59:19 följande:
    Vi skickade ut våra i förra veckan.. lite tidigt kanske, men jag ville bara få det färdigt..Jag måste sluta stressa över det här....
    Vi ska skicka nästa vecka när korten tryckts klart. Jag tycker att det är dags att skicka nu eftersom många planerar semester och ibland är det viktigt att veta långt innan. Vi har satt OSA 22 maj eftersom vi behöver veta långt innan också, det är ju mycket jobb för varje gäst och vi tänker inte stressa för de som inte ska komma.
  • Prazzen

Hur mycket skrev ni på era inbjudningar?
    Hade ni med något informationsblad eller har ni skapat en bröllopssida?

• SMarie

Oj man kan snart tro att jag lever här...

Vi har gjort en bröllopssida. Vi ville att inbjudan skulle vara snygg, clean och inte plottrig med all info utan snyggt med en liten webadress längst ner bara.

• Prazzen
    SMarie skrev 2009-03-08 17:48:08 följande:
    Oj man kan snart tro att jag lever här...
    haha tror nog att jag är värre
  • SMarie

hahaha ja vi lär ju vara knäppa när det väl är dags... Bridezillas!!!!

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09