• Prazzen

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09

Ja precis som rubriken säger så undrar jag om det är några mer som ska gifta sig det datumet som vi ska.
    Kanske kan vi följas åt här på forumet dom ca 6 månader som är kvar till den stora dagen

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09
  • Meria84

Vi kommer sy enkla stolsöverdrag av IKEA-lakan. Ska köpa hem och testa. Antingen syr vi en enkel modell som sånna man köper, eller ett tips jag läste. Man viker lakanet dubbelt på längden, låter den följa stolen och i ryggen knyter man en rosett som håller fast allt. Får testa och se vad som blir bäst. Lakanen kostar ju bara 15:-/st så det var ju kalas...

Skulle boka vigselförättare idag, men de sa att vi först behövde hindersprövningen, så den ska beställas imorrn. Har beställt inbjudningskort nu också, hoppas de kommer fram. Gjorde en enkel i photoshop:

www.brollopstorget.se/hem/meria84/gallery/phpclyz6f.jpg

Kommer skicka med en önskedikt också:

www.brollopstorget.se/hem/meria84/gallery/phppblwkp.jpg

• Nippran
    Meria84 skrev 2009-04-20 18:45:50 följande:
    Vi kommer sy enkla stolsöverdrag av IKEA-lakan. Ska köpa hem och testa. Antingen syr vi en enkel modell som sånna man köper, eller ett tips jag läste. Man viker lakanet dubbelt på längden, låter den följa stolen och i ryggen knyter man en rosett som håller fast allt. Får testa och se vad som blir bäst. Lakanen kostar ju bara 15:-/st så det var ju kalas... Skulle boka vigselförättare idag, men de sa att vi först behövde hindersprövningen, så den ska beställas imorrn. Har beställt inbjudningskort nu också, hoppas de kommer fram. Gjorde en enkel i photoshop:www.brollopstorget.se/hem/meria84/gallery/php...Kommer skicka med en önskedikt också:www.brollopstorget.se/hem/meria84/gallery/php...
    Kul önskedikt ni har totat ihop :)
  • pearlgirl

Jag hoppar in i tråden, gifter mig 22/8 i Växjö :)

Än så länge är det mesta utav de viktigaste bokat och inbjudningskorten är skickade. Nu återstår allt småfix, så jag hoppas på lite tips härinne

• Nippran
    pearlgirl skrev 2009-04-21 20:58:02 följande:
    Jag hoppar in i tråden, gifter mig 22/8 i Växjö :)Än så länge är det mesta utav de viktigaste bokat och inbjudningskorten är skickade. Nu återstår allt småfix, så jag hoppas på lite tips härinne
    Välkommen hit!
  • Prazzen

Nippran hur går det med inbjudningskorten.
    Har du skickat dom än?

• Nippran
    Prazzen skrev 2009-04-21 21:31:44 följande:
    Nippran hur går det med inbjudningskorten.Har du skickat dom än?
    Hej!
    Alla, nja nästan alla, är skickade och svar har börjat komma in :)
    Det är två st som inte blir skickade förrän i juli. Det är till hans farmor/farfar samt hans föräldrar - finns särskilda skäl bakom som skulle ev kunna påverka möjligheten att m2bs dotter förhindras att vara med på vårt bröllop. M2bs ex brukar ställa till med trassel och all information från hans föräldrar går vidare till exet :(
    Men de kommer få inbjudan och får bara lite mindre osa tid bara...

Hur går det för dig då?
  • Prazzen

Har inte fått iväg dom än *skäms* men ska försöka ta mig i kragen imorgon.

• Nippran
    Prazzen skrev 2009-04-21 21:55:44 följande:
    [/citat]
    Prazzen skrev 2009-04-21 21:55:44 följande:
    [citat]
    *S*...ja, skäms på dig! ;)
    men det är mycket pyssel att få iväg dem och det är ju ingen fara på taket för den delen heller.
  • Prazzen

ne men ändå
    vill att folk ska veta om det (de flesta vet dock redan) och så känns det lite mer verkligt då

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09