Någon mer som gifter sig 22/8 - 09
Ja precis som rubriken säger så undrar jag om det är några mer som ska gifta sig det datumet som vi ska.
Kanske kan vi följas åt här på forumet dom ca 6 månader som är kvar till den stora dagen
Ja precis som rubriken säger så undrar jag om det är några mer som ska gifta sig det datumet som vi ska.
Kanske kan vi följas åt här på forumet dom ca 6 månader som är kvar till den stora dagen
Hoppar in här jag också. Vi har satt datumet till 22/8. Bröllopet kommer bli borgligt.
Vi kommer nog ha det på eftermiddan, för att komma undan matkostnaden. Istället har vi fika och sen en fest på kvällen. Lokalen hyrs via byföreningen och där har vi en massa sängplatser för de som vill sova över. 50 kr per person, så inte så häftig summa. 40 gäster kommer bjudas.
Budgeten är rätt liten, 10 000:-. Men klänningen får jag som gåva av mamma och svärmor kommer stå för fikat. Så det är dricka, sambons kläder och min ring som kommer kosta mest...
Än så länge är bara datum och lokal fixad. Går just nu igenom listan med vigselförättare som är tillgängliga. Fanns en hel del sånna här i värmland. Ja, vi gifter oss utanför Karlstad och vi är 25 år gamla.
Meria84: Vad härligt att höra att det går att ordna ett bröllop för 10000!
Klart det går Vi är så illa tvungna
Nej men vi pratade först om att gå till stadshuset och vara klara där. Men vi ville ha nån form av fest, så då försöker vi fixa en som inte kostar mer än så. Min syster gifte sig 2006 med trerätters och hela baletten och det gick på strax över 20 000:-. Så vi borde klara oss med 10 000:- då vi bara ska ha fika.
Mindre än 5 månader kvar nu.
shit va tiden går fort
Sitter oxå här o inser att vi har varit tidsoptimister då våra inbjudningskort ännu inte är klara och dom borde redan ha varit ute. Men men det är inte bråttom än inte
Säger detsamma
Ja men då har du ju kommit en bra bit på väg som har fixat massor med annat.
Jag har fått första skissen på klänningen och börjat leta runt efter cateringföretag men det är ungefär det som har hänt.
Har du någon bild som du kan lägga upp på inbjudningskorten? Är nyfiken...
Jag får klänningarna om ca 8 veckor hoppas jag i alla fall...
Jag har beställt allt förutom skorna på nätet.
Vad är det för mat som ni har tänkt att bjuda på?