• Prazzen

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09

Ja precis som rubriken säger så undrar jag om det är några mer som ska gifta sig det datumet som vi ska.
    Kanske kan vi följas åt här på forumet dom ca 6 månader som är kvar till den stora dagen

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09
  • lönnsjö

Thewedding skrev 2009-03-24 19:24:29 följande:
    Vad ska ni som ska gifta er den 22 aug ha för mat på erat bröllop ? Vill ha massa tips och förslag.

Här blir det grillbuffé med smörslungad kulpotatis, såser, sallad , bröd och annat gott tilltugg. Vi ska också ha bröllopstårtan som efterrätt.

• andbeyond

Vi kommer ha Hjort från trakten med potatisgratäng och sås,sallad. Till förrätt blir det något med svamp (hemmaplockad) och till efterrätt hemmagjord björnbärsparfait. Kommer alltså göra maten själva.
    Blir en bröllopstårta och lite fikabröd till kvällen.

Imorgon landar våra inbjudningskort i postlådor :D

• Nippran
    andbeyond skrev 2009-03-24 22:39:32 följande:
    Vi kommer ha Hjort från trakten med potatisgratäng och sås,sallad. Till förrätt blir det något med svamp (hemmaplockad) och till efterrätt hemmagjord björnbärsparfait. Kommer alltså göra maten själva. Blir en bröllopstårta och lite fikabröd till kvällen.Imorgon landar våra inbjudningskort i postlådor :D
    Det där lät riktigt smarrigt!
  • andbeyond

Förhoppningsvis blir det Yummy Yummy! ;)

• Prazzen

Åh tjejer ni snackar mat alltså.....
    Blir hungrig bara jag läser allt.

Vi hade först tänkt ha 2-rätters men har nu börjat fundera på buffe så vi kan göra mycket själv. Bli ju så dyrt annars.

Kom gärna med tips på bra bufférätter

• Nippran

Är lite surmulen för att det troligen inte går att få min vigselring med olikfärgade safirer/diamanter...*muttrar*...ska kolla upp med annan smed imorgon... :(

• Fru Wi

Hej!

Nu har vi kommit i gång med planeringen på riktigt, så nu hoppar jag in här med er om det är ok.

• Nippran

Är helt överlycklig idag!!!
    Jag har fått tag i en guldsmedsaffär i Nordstan som inte hade några helst problem att ordna min ring precis som jag vill ha den. Nu kommer jag få min regnbågsring i alla fall!!!
    Ringen beställde jag givetvis direkt!

• Nippran

Fru Wi skrev 2009-03-26 23:06:00 följande:

Hej!Nu har vi kommit i gång med planeringen på riktigt, så nu hoppar jag in här med er om det är ok.
    Klart att det du får hoppa in här! Välkommen!
  • LB5

Har äntligen fått iväg inbjudningarna!! Jäklar vad mycket jobb det var fast vi hade beställt "färdiga" inbjudningskort... Jag sa när den här tråden startades att jag skulle få ut dem i helgen... 1 månad senare... haha.

Ska bli så kul att få svar!! *längtar*

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09