Någon mer som gifter sig 22/8 - 09
Ja precis som rubriken säger så undrar jag om det är några mer som ska gifta sig det datumet som vi ska.
Kanske kan vi följas åt här på forumet dom ca 6 månader som är kvar till den stora dagen
Ja precis som rubriken säger så undrar jag om det är några mer som ska gifta sig det datumet som vi ska.
Kanske kan vi följas åt här på forumet dom ca 6 månader som är kvar till den stora dagen
Nej jag har ju inte det men får se till att ordna det så jag kan visa dom
Vi pendlar mellan buffe eller 2-rätters.
Hittade ett bra catering företag i området som hade välfigt bra priser så det ser lovande ut
Vad har ni kommit fram till med middagen?
Vi kommer att ha en buffé. Vi har festen/bröllopet på www.brygganunderbron.se och har valt deras vårbuffé.
Vi kommer att ta ut en kuvertavgift där det ingår brudskål, buffé och tårta (triple chock, en chokladmoussé tårta)
Maten låter verkligen toppen.
Hur mycket är priset på buffén?
Jag har för mig att det var 325 kr för bara buffén. Skälet till att vi valde just den var att den passar både köttätare och vegetarianer samt barn - alla kan äta någonting av den :)
Bra tänkt.
Vi kommer inte ha kuvertavgift så vi behöver få ner priset lite.
Funderar på att göra förrätten själv (eller be mamma och mormor göra den) och sedan catera in varmrätten och ta tårtan som dessert
Det är ett bra sätt att dra ner kostnaderna. För vår del så hade det inte hjälpt ändå så därför skippar vi presenter samt att det är fri klädsel.
Har ni klurat ut vad det ska bli för förrätt? Vad skulle en buffé kosta hos den cateringfirman som ni har hittat?
Buffén skulle kosta 155:- och en bra varmrätt 96:-
Så det är helt ok priser båda av dom.
På ett sätt vore det kul med 2-rätters samtidigt som även buffé har sina fördelar.
Det var bra priser!
Håller med dig helt om att 2-rätters hade varit kul. Det hade för vår del blivit ännu dyrare kuvertavgift.
Lutar nog åt 2-rätters.
Har sedan fått kontakt med en tjej som har startat igång tårtverkstad hemifrån och hon gjorde superfina bakverk.
Det är ju så fruktansvärt roligt att planera allt
Undra vad man ska göra när bröllopet är klart.
Inget mer bröllop att planera då inte.
Det är väldigt kul att planera! Det enda som kan saknas är väl pengarna emellanåt...*s*...finns sååå mycket fint.
Jag har fyra veckors semester och jag kommer att gifta mig under sista veckan som jag har semester. Skönt att vara ledig innan så att man kan koppla av.
När bröllopet är klart får vi väl tapetsera om i hallen ;)