• möklintabröllop

Vem ska leda mig?!

Kan min son som är 24 överlämna mig? Tror nämligen att han vill det. Har också varit gift tidigare och då överlämna min pappa mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 18:12
    VILL NI VETA EN SAK!?????
    Min blivande man frågade min äldsta son ifall han fick gifta sig med hans mamma.
    Då känns själva överlämnande att det är sonen som ska göra det.
    Jag har redan blivit överlämnad av min pappa, då hade jag redan två barn. Ja, ja alla .....Därför känns inte pappa alternativet så himla bra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 18:16
    Hur orkar ni?
    En fråga och vilket påhopp ni gör på varandra!
    Alla är vi olika. Ingen är perfekt och ingen kommer någonsin bli det.
    Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 18:21
    Symboliken är även att mina barn är lyckliga över att jag gifter mig. Men en person som dom litar och älskar.
    "Inget gör mig lyckligare" svarade min sin när blivande man frågade.

• Svar på tråden Vem ska leda mig?!
  • Bambi76

Aleta :
    Håller inte med dig i detta (förutom att man ser olika på saker)
    Jag vet att ingen av våra gäster skulle känna avsky eller rynka på näsan om min pappa gick med mig till altaret och jag vet att ingen av våra gäster kommer att tycka eller tänka katt: "Det var värst vad hon ville stå i rampljuset själv, stackars hennes man". att det är konstigt att min m2b kommer att stå och vänta på mig vid altaret.för att han står och väntar på mig vid altaret.

Daa skriver "hur vill du att folk ska känna inför ditt bröllop? "
    Nu vet ju inte jag hur Möklinta tänker och känner så jag kan bara svara för mig själv.
    Jag vill naturligtvis att våra gäster tycker att det är ett fint bröllop och att vår vigelakt är fin,att dom är glada över att vi gifter oss och det vet jag att alla kommer att vara och tycka.
    OM någon motförmodan skulle tycka att det är "fel" att min m2b stog där och väntade på mig så hoppas jag innerligt att den personen är tyst om det och håller det för sig själv men som sagt var så VET jag att ingen av våra gäster kommer att tycka det.

• Duchess

Alla sådana här diskussioner får mig att längta ännu mer efter att alla vigslar i Sverige ska vara borgerliga, precis som i många andra länder. Då tror jag att vi skulle slippa många av de här diskussionerna...

• Linadesign
    jönsson skrev 2009-03-24 11:54:09 följande:
    HELT SJUKT att någon inte kan ställa en fråga och få tips om hur man ska gå tillväga, utan att folk ska ge massa moral predikningar! Frågan var om hennes son kunde leda henne in... TS- Ja, jag tycker det låter perfekt... Är det så du och din man vill ha det, så gör det så!!!
    Inte alls konstigt att det blir massa diskussioner om detta tycker jag. För många är svaret mer komplicerat än bara ett ja eller nej. Aleta skriver sina argument för varför hon skulle svara nej på frågan.
  • feministbrud

Jag tycker att din föredetta man ska lämna över dig. Det är det mest logiska om du nu känner att du måste överlämnas.

• Bambi76

Ehhhhhhhhh... det kanske inte är så roligt att bli överlämnad till sin nya av sin gamla....

feministbrud skrev 2009-03-24 12:42:36 följande:
    Jag tycker att din föredetta man ska lämna över dig. Det är det mest logiska om du nu känner att du måste överlämnas.
  • feministbrud

Nej, det skulle inte jag heller tycka. Men hur kul är det att bli överlämnad från sin far till sin blivande man? Lika illa skulle jag säga!

Bambi76 skrev 2009-03-24 12:45:58 följande:
    Ehhhhhhhhh... det kanske inte är så roligt att bli överlämnad till sin nya av sin gamla....
  • BlygBrud
    feministbrud skrev 2009-03-24 12:42:36 följande:
    *ASG* Klockren gumman!! Klockren!!!

Till TS. Vad vill DU?
    Känns det 100% rätt? Gör det!
    Känner du tvivel? Gör det inte!

Eftersom du ställer frågan här, så tolkar jag det som att du funderar/tvivlar. För om du var 100% säker skulle du ju inte fråga, eller hur? Då skulle du möjligen berätta hur du tänkte göra.

Lycka till!
  • Ore
    Bambi76 skrev 2009-03-24 12:45:58 följande:
    Fast det följer ju symboliken väldigt väl, att man blir överlämnad från sin gamla överförmyndare till sin nya...
  • Fanasis

Aleta

Jag håller helt med dig. Inga människor är objektiva, det går inte att vara, vi är alla subjektiva!! Men jag förstår inte varför man ska anpassa sig efter andra. Jag tycker varje person själv ska välja vad som passar dem.

Jag har bevistat ett antal olika bröllop både svenska och från andra religioner. Och nog har jag vett att respektera alla deras olika val.

Jag förstår att detta blev en jämställdhetsfråga och det är synd, att inte bara saker kan få vara ibland, att man måste överanalysera.

• Bambi76

Jag ser det inte så ..
    Hade gärna velat att min pappa gick med mig till altaret där min m2b väntar men så blir det inte.
    Men alla tycker vi olika om just detta.
    Varför tycket du att det är så illa?? (Inget elakt menat, bara nyfiken)

feministbrud skrev 2009-03-24 12:51:49 följande:
    Nej, det skulle inte jag heller tycka. Men hur kul är det att bli överlämnad från sin far till sin blivande man? Lika illa skulle jag säga!
Svar på tråden Vem ska leda mig?!