• möklintabröllop

Vem ska leda mig?!

Kan min son som är 24 överlämna mig? Tror nämligen att han vill det. Har också varit gift tidigare och då överlämna min pappa mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 18:12
    VILL NI VETA EN SAK!?????
    Min blivande man frågade min äldsta son ifall han fick gifta sig med hans mamma.
    Då känns själva överlämnande att det är sonen som ska göra det.
    Jag har redan blivit överlämnad av min pappa, då hade jag redan två barn. Ja, ja alla .....Därför känns inte pappa alternativet så himla bra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 18:16
    Hur orkar ni?
    En fråga och vilket påhopp ni gör på varandra!
    Alla är vi olika. Ingen är perfekt och ingen kommer någonsin bli det.
    Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 18:21
    Symboliken är även att mina barn är lyckliga över att jag gifter mig. Men en person som dom litar och älskar.
    "Inget gör mig lyckligare" svarade min sin när blivande man frågade.

• Svar på tråden Vem ska leda mig?!
  • MulleNuh

tycker faktiskt att alla här inne har varit sjyssta mot varandra!
    Inga påhopp i sikte.

passionsblomman skrev 2009-03-24 20:00:05 följande:
    Varför är det i tråd ut och tråd in alltid någon som ropa "påhopp" så fort alla inte tycker likadant, håller med, eller bara hejjar på?Man kan väl ha frågor runt olika åsikter och åsikter för egen del och prata om dem, diskutera dem och argumentera och bolla utan att någon jämt och ständigt måste tycka att det är kränkande eller elakt eller vad det nu är.Jag tycker det skulle bli otroligt menlöst om man inte kunde diskutera saker!Flera av mina närmsta vänner diskuterar jag MYCKET med och vi är inte alls alltid överens. Men vi utvecklas i tanken av att föra våra dialoger.Vad gäller de andra tilläggen TS tycker jag bara det blir ännu konstigare och känns hur främmande som helst för mig personligen...Har din man frågat din SON om han får gifta sig med dig??? Det är helt obegripligt i min värld och gör mig väldigt nyfiken på hur han resonerade när han gjorde det. Du får gärna berätta mer om detta, för jag står som en fågelholk och har aldrig i dagens Sverige hört ett liknande exempel.
  • passionsblomman
    MulleNuh skrev 2009-03-24 20:10:23 följande:
    tycker faktiskt att alla här inne har varit sjyssta mot varandra! Inga påhopp i sikte.
    Nä, just precis, därför gör TS tilläggskommentar mig förvånad.
  • MulleNuh

Eller så är det så att vi som är gamla i "överförings-leken" inte ser det som nykommlingarna ser?!?

passionsblomman skrev 2009-03-24 20:22:22 följande:
    Nä, just precis, därför gör TS tilläggskommentar mig förvånad.
  • didis

Hmm, jag hade inte sett tilläggen i trådhuvudet. Jag hade personligen inte känt mig bekväm med att maken frågat NÅGON (mina föräldrar eller barn kvittar lika) om de godkände vårt bröllop.

Nyfiken fråga - vad hade du gjort om din son sagt nej? Hade du respekterat det eller "kört över" honom? Om du inte hade respekterat ett nej och låtit bli att gifta dig så är ju frågan meningslös. Och varför ställa en fråga om man ändå inte bryr sig om svaret? *brydd*

• Panzerfaust
    MulleNuh skrev 2009-03-24 20:10:23 följande:
    tycker faktiskt att alla här inne har varit sjyssta mot varandra! Inga påhopp i sikte.
    Någon ropade?
  • passionsblomman

Nej det tror jag inte. Jag tror de flesta "nya" blir jätteförvånade att inte alla bara säger "åååå vad fint", och att det tillråga på allt finns de som tillochmed tycker riktigt illa om hela "leda och överlämna -idén"
    De som ställer frågan har inte hunnit upptäcka att det är en viktig fråga för många och är främmande för tanken att detta faktiskt visst angår andra än dem som väljer att ledas eller överlämnas.

Har man dessutom en fin bild framför sig som man drömmer om att förverkliga, blir det känsligt att någon annan tycker att det är en riktigt saggig idé och inte alls fint.

Jag tror det är därför det blir så upprört.

fast just den här gången känns det väldigt samlat och lugnt får jag säga.

MulleNuh skrev 2009-03-24 20:27:44 följande:
    Eller så är det så att vi som är gamla i "överförings-leken" inte ser det som nykommlingarna ser?!?
  • MulleNuh

haha ja så är det garanterat! Jag skojade bara.

Jag blev ju själv HELT paff när jag blev medlem här och såg att människor tog hårt på detta.

passionsblomman skrev 2009-03-24 20:51:49 följande:
    Nej det tror jag inte. Jag tror de flesta "nya" blir jätteförvånade att inte alla bara säger "åååå vad fint", och att det tillråga på allt finns de som tillochmed tycker riktigt illa om hela "leda och överlämna -idén"De som ställer frågan har inte hunnit upptäcka att det är en viktig fråga för många och är främmande för tanken att detta faktiskt visst angår andra än dem som väljer att ledas eller överlämnas.Har man dessutom en fin bild framför sig som man drömmer om att förverkliga, blir det känsligt att någon annan tycker att det är en riktigt saggig idé och inte alls fint.Jag tror det är därför det blir så upprört.fast just den här gången känns det väldigt samlat och lugnt får jag säga.
  • passionsblomman

hihi, få har varit i hetluften som du så länge...

MulleNuh skrev 2009-03-24 20:52:50 följande:
    haha ja så är det garanterat! Jag skojade bara.Jag blev ju själv HELT paff när jag blev medlem här och såg att människor tog hårt på detta.
  • Sebastiána

TS. Det känns för mig, och många andra, som konstigt att en vuxen självständig kvinna måste få tillåtelse av sin son för att få gifta sig. Vem har uppfostrat vem? Och som någon annan skrivit: vad hade din blivande man gjort om din son sagt nej? Hade ni fortfarande varit tillsammans utan att gifta er eller hade ni gjort slut helt...eller hade ni gift er ändå - och i så fall varför då fråga?

• MulleNuh

Ja fast nu är jag inte här och bråkar och tjafsar! Inte medvetet iaf!!

passionsblomman skrev 2009-03-24 21:00:15 följande:
    hihi, få har varit i hetluften som du så länge...
Svar på tråden Vem ska leda mig?!