• möklintabröllop

Vem ska leda mig?!

Kan min son som är 24 överlämna mig? Tror nämligen att han vill det. Har också varit gift tidigare och då överlämna min pappa mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 18:12
    VILL NI VETA EN SAK!?????
    Min blivande man frågade min äldsta son ifall han fick gifta sig med hans mamma.
    Då känns själva överlämnande att det är sonen som ska göra det.
    Jag har redan blivit överlämnad av min pappa, då hade jag redan två barn. Ja, ja alla .....Därför känns inte pappa alternativet så himla bra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 18:16
    Hur orkar ni?
    En fråga och vilket påhopp ni gör på varandra!
    Alla är vi olika. Ingen är perfekt och ingen kommer någonsin bli det.
    Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 18:21
    Symboliken är även att mina barn är lyckliga över att jag gifter mig. Men en person som dom litar och älskar.
    "Inget gör mig lyckligare" svarade min sin när blivande man frågade.

• Svar på tråden Vem ska leda mig?!
  • Hannaz
    Panzerfaust skrev 2009-03-31 01:10:00 följande:
    Visst är det inte en mänsklig rättighet att skaffa barn hur som haver men det är ganska ofint att berätta för andra att "om man inte har råd ska man inte skaffa barn".
    Du tycker inte att du säger emot dig själv här?
  • Panzerfaust
    Hannaz skrev 2009-03-31 02:09:10 följande:
    Du tycker inte att du säger emot dig själv här?
    Nej.
  • Hannaz

Så du tycker att det är ok att skaffa barn utan att ha möjlighet att försörja dem?

• Hannaz

Och då menar jag att medvetet försöka skaffa barn.

När är det i så fall INTE en mänsklig rättighet?

• Panzerfaust
    Hannaz skrev 2009-03-31 02:23:05 följande:
    Så du tycker att det är ok att skaffa barn utan att ha möjlighet att försörja dem?
    Nej, men samtidigt skulle jag inte sitta och skriva folk på näsan för att eller när de inte får det att gå ihop. Det finns så många variabler som är okända för oss andra innan man kan dra till med von Oben kommentarer.

Som jag ser det är det naturligtvis önskvärt att man inte skaffar barn om man inte kan ge barnet det behöver både känslomässigt och materiellt. Samtidigt respekterar jag valet man gör om man exempelvis inte ser abort eller att adoptera bort sitt barn som ett alternativ och då måste samhället stötta med vad som kan tänkas behöva. Har vi 8miljarder om året att lägga på nyanlända flyktingar så tycker man ju att resurserna borde kunna spilla över på fattiga barnfamiljer som redan finns i Sverige istället.
  • Hannaz

Så då är alltså fattiga barnfamiljer viktigare än de flyktingar som kommer hit? Vem är det mest synd om av dessa kateorier kan man fråga sig.

• Hannaz

Tycker det är anmärkningsvärt att du i ena andetaget vurmar för svenska barnfamiljer med dålig ekonomi och i andra andetaget klankar ner på flyktingpolitiken. Du tycker inte att det finns andra utgiftsposter som är mer lämpliga att skära i? Eller det kanske handlar om svenskar och andra...
    För visst är det du som anser att alla har "ett val"

• Panzerfaust
    Hannaz skrev 2009-03-31 02:38:37 följande:
    Tycker det är anmärkningsvärt att du i ena andetaget vurmar för svenska barnfamiljer med dålig ekonomi och i andra andetaget klankar ner på flyktingpolitiken. Du tycker inte att det finns andra utgiftsposter som är mer lämpliga att skära i? Eller det kanske handlar om svenskar och andra... För visst är det du som anser att alla har "ett val"
    Svensk flykting och asylpolitik är och har varit en katastrof under en längre tid, och jag klankar inte ned på flyktingarna utan på politiken som är bedrövlig. Och ja jag tycker det är viktigare att använda svenska skattepengar till att ta hand om de som redan är här en att ha en okontrollerad massinvandring.
  • Hannaz

Tycker fortfarande att det är märkligt att du väljer att ställa just dessa utgiftsposter mot varandra.

• Hannaz

"Samtidigt respekterar jag valet man gör om man exempelvis inte ser abort eller att adoptera bort sitt barn som ett alternativ och då måste samhället stötta med vad som kan tänkas behöva."

Om dessa är de accepterade skälen till att få barn när man inte har ekonomi att ta hand om dem så är det alltså följaktligen INTE ok att skaffa barn medvetet under samma förhållanden.

Mao, du tycker inte att det är ok, men du tycker samtidigt inte att det är ngt man får lov att säga högt

Svar på tråden Vem ska leda mig?!