• möklintabröllop

Vem ska leda mig?!

Kan min son som är 24 överlämna mig? Tror nämligen att han vill det. Har också varit gift tidigare och då överlämna min pappa mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 18:12
    VILL NI VETA EN SAK!?????
    Min blivande man frågade min äldsta son ifall han fick gifta sig med hans mamma.
    Då känns själva överlämnande att det är sonen som ska göra det.
    Jag har redan blivit överlämnad av min pappa, då hade jag redan två barn. Ja, ja alla .....Därför känns inte pappa alternativet så himla bra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 18:16
    Hur orkar ni?
    En fråga och vilket påhopp ni gör på varandra!
    Alla är vi olika. Ingen är perfekt och ingen kommer någonsin bli det.
    Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 18:21
    Symboliken är även att mina barn är lyckliga över att jag gifter mig. Men en person som dom litar och älskar.
    "Inget gör mig lyckligare" svarade min sin när blivande man frågade.

• Svar på tråden Vem ska leda mig?!
  • Panzerfaust
    Hannaz skrev 2009-03-31 02:49:00 följande:
    Tycker fortfarande att det är märkligt att du väljer att ställa just dessa utgiftsposter mot varandra.
    Varför?

Det är ju pengar som spenderas av staten och i förlängningen skattebetalarna, jag anser att det är en felprioritering. Jag tycker absolut att det finns pengar att ta från den havererade flyktingpolitiken och även biståndspolitiken. 8miljarder om året är på tok för mycket pengar och bistånd till diktaturer om än humant sådant är dåligt investerade pengar.
  • Panzerfaust
    Hannaz skrev 2009-03-31 02:53:50 följande:
    "Samtidigt respekterar jag valet man gör om man exempelvis inte ser abort eller att adoptera bort sitt barn som ett alternativ och då måste samhället stötta med vad som kan tänkas behöva."Om dessa är de accepterade skälen till att få barn när man inte har ekonomi att ta hand om dem så är det alltså följaktligen INTE ok att skaffa barn medvetet under samma förhållanden.Mao, du tycker inte att det är ok, men du tycker samtidigt inte att det är ngt man får lov att säga högt
    Jösses du läser inlägg som den fiktive satan läser bibeln. Jag tycker inte det är bra att skaffa barn om det innebär att det kommer gå ut över barnens hälsa så långt sträcker jag mig.
  • Hannaz

Det är poster som är ämnade för humanitär hjälp båda två, märkligt att ställa just dessa mot varandra.

• Panzerfaust

På rosa moln skrev 2009-03-30 21:02:53 följande:

Fast frågan är väl om man överhuvudtaget ska skaffa barn ifallman inte har råd att vara hemma med dem?
    Det är det här inlägget som diskuteras huruvida man ska skaffa barn om man inte är rik. Jag tycker det är en märklig kommentar.

Det är en enorm skillnad på att inte ha råd att vara hemma länge med barnen och att inte kunna försörja sina barn och ge dem det de behöver.
  • Panzerfaust
    Hannaz skrev 2009-03-31 03:03:03 följande:
    Det är poster som är ämnade för humanitär hjälp båda två, märkligt att ställa just dessa mot varandra.
    Varför?
  • Hannaz

Du kanske kunde valt ngn annan post om du nu vill framstå som en så stor humanist.

• Panzerfaust
    Hannaz skrev 2009-03-31 03:06:40 följande:
    Du kanske kunde valt ngn annan post om du nu vill framstå som en så stor humanist.
    Kan inte påstå att det är något jag strävar efter, var har du fått det ifrån?
  • MulleNuh

Men NÄR är man "fattig nog" för att inte skaffa barn??

Jag och min sambo har mycket bra inkomst, men likförbannat så känner vi av väldigt mycket nu när jag är hemma med barn. Det är väldigt många tusenlappar som ryker varje månad...

• Tindragull

Ja, det kan nästan vara tvärtom. Har man redan dåliga inkomster så är man van vid att få det lilla att räcka.
    Blir nog större skillnad för höginkomsttagare.
    Sen har kanske höginkomsttagare större möjlighet att lägga undan en buffert för just "vara-hemma-med-bebis-tiden" än en låginkomsttagare har.
    För egen del är jag timanställd med väldigt varierande inkomst, så min inkomst blir stabilare när jag är hemma med barn.

MulleNuh skrev 2009-03-31 07:35:32 följande:
    Men NÄR är man "fattig nog" för att inte skaffa barn??Jag och min sambo har mycket bra inkomst, men likförbannat så känner vi av väldigt mycket nu när jag är hemma med barn. Det är väldigt många tusenlappar som ryker varje månad...
  • Tindragull

Tror minsann att jag återigen är benägen att hålla med Panzerfaust...
    Visst ska man hjälpa andra. (flyktingar & biståndsarbete) Men först ser man till att det egna folket inte går på knäna, sen hjälper man andra... Går att jämföra med att jag knappast hade skänkt pengar till grannbarnen eller bett dem flytta in här innan jag hade ordnat stadig ekonomi och mat på bordet till mina egna barn.
    Och flyktingpolitiken är skrämmande dålig som det ser ut nu... En massa pengar som går åt och ingen reda med nånting är det...

Svar på tråden Vem ska leda mig?!