• möklintabröllop

Vem ska leda mig?!

Kan min son som är 24 överlämna mig? Tror nämligen att han vill det. Har också varit gift tidigare och då överlämna min pappa mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 18:12
    VILL NI VETA EN SAK!?????
    Min blivande man frågade min äldsta son ifall han fick gifta sig med hans mamma.
    Då känns själva överlämnande att det är sonen som ska göra det.
    Jag har redan blivit överlämnad av min pappa, då hade jag redan två barn. Ja, ja alla .....Därför känns inte pappa alternativet så himla bra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 18:16
    Hur orkar ni?
    En fråga och vilket påhopp ni gör på varandra!
    Alla är vi olika. Ingen är perfekt och ingen kommer någonsin bli det.
    Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 18:21
    Symboliken är även att mina barn är lyckliga över att jag gifter mig. Men en person som dom litar och älskar.
    "Inget gör mig lyckligare" svarade min sin när blivande man frågade.

• Svar på tråden Vem ska leda mig?!
  • JustMeAndMyLove

Asså vi lever iSverige nu, att vi ska anpassa oss efter vad folk i andra tror och tycker om saker är ju inte direkt passande det heller.

Minns tydligt ett tillfälle då mammas och mormors vännina från Ryssland blev fly förbannad för att det "sprang omkring äckliga muppar i parken" (det var teatergruppen i Hudiksvall som består av handikappade och utvecklingsstörda) HON skulle nämligen skydda sin son från att ta otrevliga intryck från Sverige där man tydligen inte hade HYFSET att hålla efterblivna afrån gatorna.

Så med tanke på att on tog väldigt illa vid sig borde vi genast förbjuda människor med Downsyndrom på allmänna platser?

Jättesmart. Var glada att vi istället lever i ett FRITT land där vi kan tolka och våra EGENVALDA ceremonier så som vi själva tycker passa OSS.

Tycker en moderator kan stänga den här tråden då det inte längre handlar om TS frågor.

• På rosa moln
    passionsblomman skrev 2009-03-30 21:08:10 följande:
    Exakt hur länge tycker du att man ska ha råd att vara hemmma då, för att ha moralisk rätt att "skaffa" barn?
    Ja hur länge vill du vara hemma? Det kan ju ingen annan än du själv välja, men jag skulle personligen inte välja att skaffa barn utan att se till att jag kan vara hemma så länge med dem som jag själv vill. Sedan att det kanske blir knapert en period pga av den minskade inkomsten, men det får det ju vara värt i så fall.
  • passionsblomman

Jag tro nog de flesta knaprar med dagarna så gott det går, men den stora massan (om man i lilla Sverige kan tala om den) har väldigt sällan råd att vara hemma så mkt längre än ett-ett och etthalvt år.Det handlar för den flesta mer om hur man kan pussla ihop det än om jur länge man skulle vilja vara hemma.

Det låter lätt som moraliserande över andra att säga att "man inte borde skaffa" hit och dit.
    Det har förresten i alla tider varit låginkomsttagare som fött flest barn, och fnysts har det också gjort i alla tider över hur de okontrollerar ynglar av sig.

På rosa moln skrev 2009-03-30 21:27:43 följande:

Ja hur länge vill du vara hemma? Det kan ju ingen annan än du själv välja, men jag skulle personligen inte välja att skaffa barn utan att se till att jag kan vara hemma så länge med dem som jag själv vill. Sedan att det kanske blir knapert en period pga av den minskade inkomsten, men det får det ju vara värt i så fall.
  • Sebastiána
    allehanda skrev 2009-03-30 20:48:41 följande:
    Låg lön = har inte råd att stanna hemma. Lek med lönesiffrorna 18000 efter 10 år på samma jobb eller den höga summan 20250 som jah har efter 20 i yrket.OCH vi har villa(billig i inköp)2 bilar(vi bor på landet),i dagens läge 2 tonårs killar(som växer från kläderna och äter som hästar).Tala inte om att det inte är pengarna som gör det, för många vanliga människor så är det precis så det är.Jämlikt för mig är inte att göra exakt samma saker utan för mig är det det fria valet att KUNNA göra det som intresserar mig,att själv få välja mitt livs inriktning, inte styras av samhället.
    Hög utbiuldning ger inte automatiskt högre lön. En bibliotekarie med 20.000:- i lön har också en skuld att betala till CSN varje månad. ...till exempel...
  • allehanda

På rosa moln skrev 2009-03-30 21:02:53 följande:

Fast frågan är väl om man överhuvudtaget ska skaffa barn ifallman inte har råd att vara hemma med dem?
    "Skaffa" barn, tror du det är en byrå eller?Barn får man till låns och om man har pengar eller ej har inte med saken att göra.
  • MulleNuh

Åhhh gud!! haha...

Är du sann eller?

Fast frågan är väl om man överhuvudtaget ska skaffa barn ifallman inte har råd att vara hemma med dem?
  • GabriellaochTomas

För att få vår ekonomi att gå ihop började jag jobba halvtid när sonen var 3 månader. Hans pappa (som då hade sjukersättning) var hemma med honom. Vi var helt enkelt tvungna att göra så här eftersom vi inte kunde få hjälp från det sociala för att vi hade för "hög levnadsstandard" (ej renoverat hus på landet och bil).

När sonen var ett år började han på dagis, jag började arbeta heltid.

Alla har inte råd att vara hemma och i detta fall var det jag, kvinnan, som tjänade mer pengar än mannen.

Ingen är sämre än ngn annan för att de är hemma kortare/längre tid med sina barn. I slutändan handlar det om överlevnad och då behövs pengar, tyvärr.

• Sebastiána
    MulleNuh skrev 2009-03-30 22:19:37 följande:
    Åhhh gud!! haha...Är du sann eller?På rosa moln skrev 2009-03-30 21:02:53 följande:
    'På rosa moln' är nog retorisk.
  • Tindragull

Ojoj... Så nu ska bara de med feta lönekuvert få "skaffa barn"...? Nu är du väl ändå ute och cyklar?

• På rosa moln
    passionsblomman skrev 2009-03-30 21:34:22 följande:
    Jag tro nog de flesta knaprar med dagarna så gott det går, men den stora massan (om man i lilla Sverige kan tala om den) har väldigt sällan råd att vara hemma så mkt längre än ett-ett och etthalvt år.
    Fast nu så handlade väl denna diskussion inte om de som inte har råd att vara hemma mer än ett, ett och ett halvt år utan om de män (och även kvinnor) som inte tycker sig ha råd att ta ut mer än några dagar/veckor föräldrarledigt?
Svar på tråden Vem ska leda mig?!