Ja jag är fortarade lika arg och jag är dessutom helt förfärad över att det inte verkar vara upplyst nog om att alla i det här landet faktiskt inte har så jäkla stora val om allting.
Jag har lust att skrika och slå folk på käften och det är faktiskt inte så ofta jag blir så urjävlars skitarg. Tur jag inte kan , för då hade jag inte bara blivit avstängd och varnad på bt utan förmodligen hamnat i fängelse.
Och vad gäller vad man måste och inte måste nnan man går på fest: Att bli bjuden tillfest är ju något som ska få en glad och att man kommer i feststämning, inte sant?
När vi ska komma i det, gör vi oss gärna fina, tycker det är roligt att få ta på sig något som känns fräscht och kanske gå till frissan för det var ett halvår sedan och man kanske tycker det vore gött att ha ett par hela nya strumpbyxor och mascaran var visst slut och man har inte köpt någon ny men lite mascara vill man iallafall ha om man ska känna sig representabel...
fattar ni vart jag vill komma?
Alltså, KÄNSLAN att sitta med inbjudan och veta att man inte kommer att kunna något av allt det och att man känner sig ledsen och får ont i magen, kanske spelar större roll inför en själv och hur man mår, än om BRUDPARET tycker man får komma som man vill.
Det är ju inte som man vill, för man vill vara fin och nöjd och glad och man vet att man inte kan unna sig minsta detalj som folk ofta ändå gör , och då känner man sig simpel, fattig och ledsen. Man skulle förmodligen hellre dö än berätta o det för någon. Allra minst brudparet.
Hjärtlöst? Omoget resonemang? Apropå ordval om tidigare kommentarer. Ja det går väl att lägga till många som aningslöst, naivt, bortskämt eller ganska många andra som jag lätt kan komma på, men jag är less på ord, jag tycker att ett kok stryk av min mamma och alla andra i hennes sits, är vad somliga här skulle ha.
MV85 skrev 2009-03-26 10:18:16 följande:
Tror att det är MÅNGA som skulle behöva en sådan där kalldusch du pratar om här passionsblomman, men ja framför allt någon som tror att 350:- är en fis i rymden!Åååååååh Det har legat o stört mig hela natten och morgonen!För 2 år sedan hade jag inte ens pengar så jag kunde betala mina räkningar - än mindre köpa nya kläder! Jag gick med gamla trasiga kläder när jag inte var tvungen att ut bland folk för att inte slita på det enda par byxor jag hade som var hyfsat okej för jag visste att när de blev slitna hade jag inte råd att köpa nya!Jag hade inte pengar till mat varje dag, utan levde på nudlar eller vanlig pasta och åt enbart varannan dag för det var enda sättet att få ihop det!Att då ha fått höra av någon att "350 spänn är väll ingenting" hade verkligen knäckt mig o gjort mig totallack!Tack och lov lever jag idag under helt andra ekonomiska förutsättningar och skulle därför aldrig ens drömma om att säga en sådan sak till någon utan vara glad att faktiskt ha möjligheten att BJUDA på en trevlig middag och fest (även om vi har betalbar då vi är på "restaurang" -men då bjuder vi på allt utom det (kaffe, avec, fritt vin till maten, brudskål))