• Mica o Krille

Tårtmonster-tråden del 11.

Valde att döpa om tråden..

Cake designers, det är vi, ja iaf som hobby..

Råd, uppmuntran, recept & kritik i alla dess former. Så vi bara kan bli bättre på vad vi gör!

Välkomna, här pratar vi dekorativa TÅRTOR!
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

MissDoe berömda blogg med smarriga recept!!!
    www.brollopstorget.se/hem/missdoe/blogg.php

Gamla trådar!!!

Förra tråden (#7):
    www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m3050521.htm...
    (#8):
    www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m3157901.htm...

(#9): www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m3275564.htm...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-22 02:18
    Del 10.
    www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m3401375.html

• Svar på tråden Tårtmonster-tråden del 11.
  • Kirsto

Yllo: Det är ett lite missvisande namn, det är 50/50 av vispad grädde och vaniljkräm. Jag brukar ta mer grädde än vaniljkräm, men det gör man ju som man vill och tycker är godast! Brukar vara i prinsesstårta.

• Mica o Krille

Tittar bara in em snabbis.
    Mkt skrivet, orkar inta läsa... Kommer med några nya tårtor strax. *letar kabel*

• GrodanoJag2010

några bra tips på hur jag får fina rosor? har provat allt utom att köpa special verktyg..

• Kirsto
    GrodanoJag2010 skrev 2009-10-20 13:33:40 följande:
    några bra tips på hur jag får fina rosor? har provat allt utom att köpa special verktyg..
    Snabbrosen är annars väl värd sina pengar, går snabbt och lätt. Men mitt bästa tips är att tunna ut kanterna! Använd baksidan på en sked till exempel. Här finns massor av olika filmer på temat, kanske finns bra tips där? www.youtube.com/results&search_type=&aq=f
  • GrodanoJag2010

ska kolla det.. tack tack

Kirsto skrev 2009-10-20 21:56:12 följande:
    Snabbrosen är annars väl värd sina pengar, går snabbt och lätt. Men mitt bästa tips är att tunna ut kanterna! Använd baksidan på en sked till exempel. Här finns massor av olika filmer på temat, kanske finns bra tips där? www.youtube.com/results
  • Mica o Krille

Tojk, det som är gott till äppelmuffins - smält sockerpasta! Mjam!

• Mica o Krille

Kirsto, Tack!

Yllo, tack för du vet vad... Haha.

• Aila

Hej på er alla!

Nu är kalaset avklarat och "specialtårtorna" utan mjölkprotein blev mycket lyckade och uppskattade av såväl barnen som deras föräldrar!

Den ena blev en chokladpenslad marängbotten, luftig chokladsmörkräm (Mildas mjölkproteinfria) gjord på kvalitetschoklad + en liten nypa salt, sockerkakasbotten, jordgubbsmousse (Gogreens visp), sockerkaksbotten och sedan lite smörkräm runt tårtan och ett täcke av marsipan.

Den andra blev sockerkaksbotten m lite hallon på, variant av hallonpannacotta, sockerkaksbotten och chokladfluff och sockerkaksbotten igen. Tunt med smörkräm och sedan marsipan täcke där med.

De barnen som var allergiska sken med hela ansiktet när de också fick äta av samma tårta som alla andra! De brukar oftast få maränger och glass istället.

Så tack för tipsen jag har fått här!

Svar på tråden Tårtmonster-tråden del 11.