Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Godmorgon Cantaton! Hoppas att du snart ska bli lite piggare.
Nu ska jag springa till jobbet.
God morgon!
Lillan hade nog bara magknip och var mammamyssjuk bara.
Efter att ha tankat lite mammakärlek så spelade hon memory och mös med pappa istället och det gick alldeles utmärkt.
Dfk: Jag HATAR att pyssla *ryser*. Får jag skicka mina stackars barn till dig så de får sitt pysselbehov tillfredsställt?!
Jag blir kallsvettigt när barnen får såna där presenter där man skall trä pärlor och väva band och klippa, klistra,sy. Uääääk!
Visst ÄR jag en hemsk mamma
Som tur är har vi pysselkväll på dagis varje december så då pysslar vi barn och föräldrar tillsammans.
Sedan så är det mycket pyssel i förskolan också. Även på sexårs verkar det vara en del sånt. Puh, tur för mig!
Bebis, jag får ibland en stark längtan efter bebis igen. Min man skulle genast bifalla en sådan önskan Men samtidigt så när jag ser realistiskt på det så... Njaeä. Förmodligen inte.
Men de är LJUVLIGA!!!
Gråååt, jag vill också ha en bebis till, men maken säger nej,Nej,NEJ! (Ivrigt påhejad av min mor, så jag har två stycken emot mig.
Men! Det var bara en ny geting idag när jag vaknade! Vilken skillnad mot 100!!!
dfk, jag törs handla på Blocket, men nu använder jag internetgiro istället. Det är värt de extra kronorna.
Hehe, visst kan det vara mysigt att snusa på bebisar. Men så är det det där med bajsblöjor, vaknätter och att alltid packa en halv resväska för att man ska iväg ner på stan. Så nä, inga fler bäbisar för mig, det är så avkopplande med tonåringar!
Skönt att getinginvasionen har avtagit! Nu kan jag berätta att Anticimex tog bort ett getingbo från huset som han trodde kunde innehålla många TUSEN getingar! De är visst bra på att tränga ihop sig! (Getingarna, inte Anticimex!)
Fredag är min favvodag! Snart åker jag hem till familjen igen men först är det fredagsmacka på jobbet!
Jisses, borta ett dygn och det var hur många sidor som helst att läsa igen
Mittiprickbrud, hej! Kul med en "gammal" tant Kramas gärna med tanter!
NUPP?? Vadå?? Vill ni veta??
Det tog JÄTTELÅNG tid, det var nån som var akrobat i magen och inte alls tänkte visa sin nacke!!
Först grinade jag för att det ens fanns nån där.. (vadå nojig?) sen grät jag stilla av lycka över att det var en! Sen fnissade vi lite åt BM som jagad busfröt och sen hann jag bli orolig igen...
Men när allt var klart och jag varit på toa ( man ska ju vara lite kissnödig vid UL) så sa hon att de drar riskgränsen vid 1:200 och rekomenderar fostervattensprov då... vår risk var......1:4028....
Då grät både jag och mannen! Av lättnad! Sa ja, det gick bra och det måste bero på alla lyckönskningar härinne så ett jättetack till samtliga för all peppning och stöd!!
Och här längtar hela familjen till jul, vi är julfreaks, MEN det ska gå ut på att mysa och umgås, inte vara värst coh ha dyraste grejorna!
Så igår var vi på rusta och inhandlade 3 nya ljusslingor
Idag ska jag stycka 50 kg älgkött, baka 3 Apfelstrudel (fuskar med smördeg) bränna en ompapompaskiva, göra potatissallad och snitta bratwurstar... sen ska ena ungen kläs till jävul och andra till en ängel ochs kjutsas på halloweendisco... PHU!
Och imorgon ska vi ha vår oktoberfest i maskinhallen, ska bli så kul!!
Måste nog fota och lägga in några kort
Blomman, äldsta har fått en eldgaffel istället för min spade.. är nog bättre för de andra barnen
Kram till alla!
God förmiddag tanter,
Äntligen har jag huset för mig själv igen. Barnen är i skolan och maken har åkt iväg till jobbet med vår kollega från USA, om något senare än vanligt.
Jag älskar när det är tyst och jag kan städa, plocka pyssla eller dricka en kopp kaffe utan att någon stör mig.
Bebisar är underbara och visst kan jag känna suget ibland, men då tänker jag bara på allt trassel min 15-åring just nu skapar och så är bebis suget som bortblåst!
Fjällbruttan ? en extra stor kram till dig! Skönt att höra att oddsen är på er sida. Sånt gillar vi.
Tant Liz ? tack för blogglänken! Ligger nu i favoriter. Jag beundrar din förmåga att få ner saker på pränt. Har massor av tankar i huvudet som snurrar men jag får liksom inte till det. Äldsta sonen däremot har fått förmågan. Det fullkomligen sprutar ur honom. Händer att hans svensk lärare får säga till honom att han inte får skriva mer än x antal sidor. Vilket i sig blir en utmaning för honom.
Sonja ? skicka barnen till mig så kan vi pyssla tillsammans. Jag älskar att pärla brodera, sy och pyssla. Ska försöka hinna till Panduro idag för att köps julpyssel.
Cantaton ? det är bara lite lite kvar nu och sen får du börja äta RIKTIG mat igen. Tänk vad kul för då kan du också träna för fullt igen. Huvudvärken kommer att försvinna och energin kommer att komma tillbaka.
Kram kram nu ska jag dricka kaffe med myckkkkket mjölk i.
Hej hej alla!
Tinker: Jag sätter dem på flyget till dig när advent närmar sig
Hur blev det föressten, fick ni nån övernattningsgäst? *läser igenom ditt inlägg igen* Ja, nu ser jag, det blev alltså så att amerikanaren övernattade. Trevligt eller bara jobbigt?
I helgen ska jag inte göra många knop hade jag tänkt. Vika ren tvätt möjligen. Ev. ta ett varv med dammsugaren.
Imorgon ska vi till bekanta på besök i grannkommunen på dagen och på kvällen ska vi på födelsedagsvisit.
Söndag tänker jag TA DET LUGNT Få se om det lyckas...
Fjällbruttan: Så skönt att allt gick bra med "nuppandet".
Kram!
Hopp... Så var man i farten idag.. Sitter just nu och lyssnar på musik ur filmen "Mamma Mia" och har just satt på dagens första två maskiner tvätt.
Kan inte ens minnas när jag tvättade senast, så kanske inte behöver säga att det är GANSKA mycket att tvätta.. Nu när jag äntligen fått lite ork till sådana saker igen!
I övrigt mår jag illa, som alltid när det är mensvecka (bläää) och är på väg att bli kanonförkyld.
Tur att man har lite bra spotifymusik när man är såhär seg och trött! Det behövs för att få något gjort.
Ska dammsuga och Kanske, kanske, kanske putsa fönstren idag. BORDE verkligen torka golven oxå, men det får vänta lite tror jag minsann. Nöjer mig med att dammsuga.
Tinker. Ja, snart är det riktig mat Och ja, då borde jag ju kunna träna som jag vill igen - verkligen ta ut mig! (Men jag har fått världens vad- och armmuskler). Huvudvärken har tack och lov försvunnit redan. Kroppen har ställt om sig och de värsta gifterna är väl borta..