• Svar på tråden Tantvarning6
  • passionsblomman

Ja tänk...!
    Frulle skrev 2009-10-24 20:40:30 följande:
    Jag vet inte! TÄNK va kul att kunna gå in på en kinarestaurang och beställa friterad bläckfisk på just KINESISKA!!!!
  • Frulle

Om jag skriver nåt knäppt nu (ja knäppare än vad jag vanligtvis skulle skriva) så är jag för tillfället hög på rödvin! Dont hate me..

• Bobou

Jaså? De flesta har ju svårt med orden, även de som är duktiga på svenska! Hur har du fått stort ordförråd, läser du mycket böcker? Iaf, matte kan man ju också förbereda sig i. Att bli duktig på matte sker såklart inte på ett ögonblick, men att bara vänja sig vid den typen av frågeställningar borde väl kunna ge extrapoäng?

Om jag kan, så hjälper jag dig gärna på något sätt. Jag är jätteduktig på att förklara matte (om jag får säga det själv)!

passionsblomman skrev 2009-10-24 17:52:23 följande:
    Orddelen fixar jag ändå, men den förbaskade matten...USCH!
  • Frulle

Nej tack.
    Jag sitter och inväntar en inbjudan till småland jag..

passionsblomman skrev 2009-10-24 20:59:12 följande:
    Vill du ha några kex med vitlöksfärskost till det?
  • passionsblomman

Ja inte vet jag. Jag är intresserad av ord och jag har läst sjjälv sedan femårsåldern och sådär. Vi brukade få gamla prov som Svenskatest när jag läste teckenspråk (där det om man ska bli tolk är väldigt viktigt att ha bra ordförråd) och jag hade mycket sällan något fel på de proven.

Matten kommer du kanske en dag att du ångrade erbjudandet i..

• Panzerfaust

Matten är inte så mycket matematik som det är logik på högskole provet, man ska ju inte lösa uppgifterna alla gånger utan bara se om man fått information nog att lösa dem, jag skrev skiten en gång ,var totalt kass på matematikdelen men fick 1,2.

Enligt mig är det svårt att plugga till högskoleprovet, man gör det en gång så vet man vad man kan förvänta sig och om man inte är nöjd gör man det fler ggr.

• passionsblomman

Själv har jag en förmåga att tänka ett varv för mycket, som att det första jag tror är rätt måste vara fel och så krånglar jag till det istället. För att jag tror att det ska vara svårt liksom.

• Bobou

Ja, det finns väl gamla prov på nätet man kan titta på också? (Jag har också bara gjort det en gång, och jag pluggade inte heller. Fick 2,0. )

Svar på tråden Tantvarning6