• Svar på tråden Tantvarning6
  • lillabruden

ajdå... du får behålla jamasen hela dagen tycker jag! prov kan man ta andra gånger!

passionsblomman skrev 2009-10-24 17:27:22 följande:
    Magsjuka! Så det blev inget högskoleprov för mig idag! Jag har fortfarande pyjamasen på mig...
  • passionsblomman

Jo, jag har ju dels planer på att starta eget och jag vill gärna läsa lite om saker som rör driften av ett företag och annat matnyttigt. Jag hade ju kommit in på KomVux på en termin, men fick dels inga studiemedel på gymnasienivå (som ju KomVux är) och dels flyttade vi ju.

Dessutom har jag massor jag skulle vilja läsa bara för eget intresse, som språk osv, men inget bestämt.
    Sedan ser jag studier lite som en väg att fåå lite bekantsakper på nya orten och möjlighet att nätverka, mer än om man bara jobbar med en liten grupp människor.

Ska jag plugga mer i livet så är det nu dessutom. Jag är lite sugen på trädgårdsmästarutblidning också, eller trädgårdsdesign...

Fjosok skrev 2009-10-24 17:29:28 följande:
    Blomman: vad synd, du har tänkt att studera vidare? inom vad?
  • passionsblomman

Orddelen fixar jag ändå, men den förbaskade matten...USCH!

Bobou skrev 2009-10-24 17:43:02 följande:
    Men passionis, vad tråkigt. Du får tänka att det är en ny chans om ett halvår! Sex månader att plugga ordboken!
  • Fjosok
    lillabruden skrev 2009-10-24 17:47:11 följande:
    Jo jag håller med dig helt!! Men här hemma har vi mig, man och kvinna i ett! För vem är det som snickrar ihop möbler?Jo jag, vem fixar saker som t.ex rensa vattenlåsen på vaskarna och fixar när det är stopp i vasken eller dasset? Jo jag!Jag är för jämnställdhet och har inget emot att göra dessa saker men han borde väl bete sig som en karl och göra det också!!! Jag känner mest att jag lika gärna kan vara ensam, för jag gör ju allt själv ändå, men jag gör dubbelt upp! Har pratat med honom och när det gäller prat så håller han med men sen blir det inte mer....Han är lat helt enkelt!!!! Ledsen blir jag, inte ens arg!!! Och tack för att du förstår *kramar*
    Jag vet inte om jag förstår, men försöker förstå.

Jämställdhet för mig ä en självklarhet, då jag växt upp i ett akademikerhem där båda föräldrarna haft "karriär" och det var självklart att den som kom först hem var fredag städade och den som kom först hem övrig vardag lagade mat. Sen var jag ensambarn och har INTE lärt mig hur det sociala med olika syskon funkar.

Jag vet inte själv var jag är på väg när det gäller äktenskap, men "saknar" har en viss del i det hela ...

Hoppas ni reder ut det, jag är säker på att ni fixar det!
  • lillabruden

Att sakna något man har en bild av är inget konstigt, men när man väl får det så blir det ofta inte som man tänkt sig. Men klart, jag ger inte upp vårt äktenskap pga detta utan att kämpa!
    Vår uppväxt har varit samma men från olika perspektiv, att jag är tjej o han kille är ju taget och våra uppväxter har baserat sig på klassiska man och kvinnoroller. Men i praktiken gör han inget av det som han lärt sig är en mans göra. Sen går han och mår dåligt över det.... jag har så svårt att inte äcklas av den passiviteten!!! Och ska jag nu vara både man och kvinna, ja då är jag hellre det utan en man...

Du kommer få det du saknar, bara det att det dyker upp när du minns anar

Fjosok skrev 2009-10-24 17:53:41 följande:
    Jag vet inte om jag förstår, men försöker förstå.Jämställdhet för mig ä en självklarhet, då jag växt upp i ett akademikerhem där båda föräldrarna haft "karriär" och det var självklart att den som kom först hem var fredag städade och den som kom först hem övrig vardag lagade mat. Sen var jag ensambarn och har INTE lärt mig hur det sociala med olika syskon funkar.Jag vet inte själv var jag är på väg när det gäller äktenskap, men "saknar" har en viss del i det hela ...Hoppas ni reder ut det, jag är säker på att ni fixar det!
  • Im yours

Blomman; Usch, stackars dig. Bär in en bricka med coca cola, blåbärssoppa, te och skorpor. Det brukar funka för mig i magsjuketider. Du får dessutom läsa alla mina modetidningar i lugn och ro. Så lägg dig bekvämt och låt livet flyta på

Högskoleprov kommer och går. Det blir fler chanser.

Jag ska ta itu med en jättedisk, tralla på favvolåtar, och drömma mig till Paris.

Kramar.

• Frulle

Lillabruden. Låter inge vidare!! Men förstår vad du menar med det där att älska nån för mycket för att kunna be dom dra....

Appropå språk! Jag har kommit på att jag skulle vilja lära mig kinesiska!

• Frulle

Jag vet inte! TÄNK va kul att kunna gå in på en kinarestaurang och beställa friterad bläckfisk på just KINESISKA!!!!

passionsblomman skrev 2009-10-24 19:39:40 följande:
    Av alla språk! Jaha, och hur kom du på det?
Svar på tråden Tantvarning6