• ThereseStefan

Vi som går på Viktväktarna del 5

Hej igen.

Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
    Ge järnet!!!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5
  • ThereseStefan

Hej igen

Då har jag varit och tränat på gymmet efter lite juluppehåll från detta. Det gick riktigt bra och tur är väl det. Måste komma i bikinin igen till kommande december. Åker då fyra härliga veckor till Thailand!!

Som ni säkert vet så går jag inte efter Viktväktarna eller någon annan metod. Äter ofta efter tallriksmodellen eller mer proteiner och ungsbakade rotfrukter. Dryck; bara vatten dock vin på helgerna.
    Vikten är just nu 58kg. Behöver inte gå ner så mycket men att slimma till kroppen lite skulle inte vara helt fel :)

• tågjäntan

Oj, det verkar vara en del nytt sedan jag aktivt gick på vv. Jag följer det program de hade då, räknar itne benhårt. Eftersom det funkade så pass bra - 15kg på 1,5 år - så litar jag på att det går den här gången oxå. Det har gått ganska bra hittills. Men nu får vi se. Kilona efter graviditeten har satt sig mer runt magen och nu verkar det vara mest det kvar. Vi får se om det blir svårare att gå ner resterande.

• tågjäntan

Jag fyller på med min senaste vikt.

******** BÖRJA KOPIERA HÄR **********

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 34 veckor (v.20, 2009), vikt v1: 94,1 kg (+4)

tågjäntan: Gbg, 37 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 24/11 --> 70,5 kg.

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

• tågjäntan

Förresten, upptäckte att det var en uppgift som inte stämde längre. Jag är ett år äldre . Inte för jag vet om jag känner mig det. Men jag har alltid haft komplex för att jag ser mycket yngre ut än vad jag är, så jag har alltid velat se ut som så gammal som ajg är och har därför inte haft några problm med att fylla år. Dessutom är det ju roligt att kunna få ställa till med lite fest .

******** BÖRJA KOPIERA HÄR **********

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 34 veckor (v.20, 2009), vikt v1: 94,1 kg (+4)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 24/11 --> 70,5 kg.

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

• Svanboet

tågjäntan: Grattis till en (års-)ring till!

Det nya ProPoints-programmet har lanserats från v.48 (2009) så det är nytt för de flesta av oss. Jag kan ännu inte uttala mig från egen erfarenhet men jag har hört att det fungerar mycket bra för de som följer det.

Själv har jag haft otroligt tråkigt i helgen. Borde ha jobbat med en inlämningsuppgift i en kurs jag läser men ville inte, förmådde mig inte att sätta mig med böckerna. Har fortfarande känningar efter den enorma pressen före jul, egentligen har den inte lättat mycket men jag vill gärna skjuta upp den. Istället för att ligga framför TVn ghela tiden har jag då egngagerat mig i vår nya Balance board till Wii. Det är inte väldigt effektiv träning men den medför iaf lite mer aktivitet än TV soffan

• tågjäntan

Tack!

Att träna balansen är aldrig fel säger de som vet .Själv skulle jag kunna tänka mig en sådan "matta" med ett program där man får flytta på fötterna.

• Svanboet

Blev en liten missräkning igår då jag på väg hem från jobbet (via gymmet) blev uppringd och de förklarade att spinningen jag skulle på var inställd. Inget att göra åt men då fick jag ju kompensera med att boka morgonpasset idag istället. kl 05.15 släpade jag mig ur sängen och ner i köket för att försöka få i mig lite frukost innan jag skulle bege mig till gymmet. Sagt och gjort så var jag på spinningen och nu känner jag mig piggare (och hungrigare) än jag gjort på länge... morgonträning kanske är ett bra koncept?

• Sonja68

Hej, hej! Här är jag, +5 kg och vips; helt plötsligt har jag 8 överflödiga kilon

ProPoints-programmet, vad är det Någon som kan förklara lite mer *ser med bedjande ögon*

• Svanboet

Sonja68: VV har i nästan 10 år baserat sina program på det som kallas för Points. Alla livsmedel hade sina points-värden och under senare år kom även det som kallades DuoVal, dvs ett urval av livsmedel man fick äta "lagom" portion av för bestämt antal points. Points var baserat på livsmedlets kaloriinnehåll men nu har vi det som kallas för ProPoints, samma typ av system men nu baseras livsmedlets ProPoints-värde på fiber, fett, kvalitet och kolhydrater. Det innebär att vissa livsmedel primeras mer i förhållande till det gamla systemet, t.ex. ägg. Duovalet finns kvar i det nya systemet och vi har nu fått nya värden på alla livsmedel, dvs en ProPoints är inte motsvarande en gammal eller vanlig points!

I det nya programmet har man också det som kallas för veckobonus, utöver de dagliga PP, som man antingen äter när man vill, delar upp på flera dagar eller låter bli. Inget mer sparande och gnetande för att ha råd med planerade fester utan nu finns utrymme för spontana fika på stan och "dåliga" dagar.

ProPoints i korthet... Gå på ett möte om ni vill veta mer, första mötet är gratis och jag tror att man får en kokbok om man väljer att gå med aktivt i VV. Jag är månadsmedlem, eller heter det månad+ nu? Jag betalar automatiskt med mitt kort varje månad och så har jag tillgång till "allt" på internet, det tycker jag fungerar bra. Dessutom har jag en morot till att gå för jag har ju redan betalat. Det är ungefär som att ha ett gym-kort.

• ThereseStefan

Svanboet. Bra jobbat. Tycker själv det är alltid skönast att träna på morgonon. Man känner sig mycket piggare och frächare efter ett pass.

Sonja68. Det fixar du lätt :) Kämpa på.

Själv blir det träning imorgon precis som i måndags.

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5