• ThereseStefan

Vi som går på Viktväktarna del 5

Hej igen.

Då startar jag en ny tråd för år 2010. Vi hoppas på många viktnedgångar men framförallt ett gott välmående genom träning och bra kost.
    Ge järnet!!!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5
  • Sonja68

Blodpudding hade ungarna beställt. Nyttigt för mig med dåliga blodvärden, men tror det blev rätt många points...?

• Malin och Joel

Jaha, då har jag varit och vägt mig. +0,4 kg blev det... Jäkla skit

• Sonja68

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -1,2 kg.

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 37 veckor (v.20, 2009), vikt v4: 93,1kg (+0.8)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8)

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

Jag kollade flera gånger imorse. Det måste har varit fel på både våg och måttband. Igår morse vägde jag mig i smyg, visserligen hade jag hunnit äta frukost och då var jag uppe på +1 kg! Måttbandet visade på -2 cm i midjan. Jag som känner mig så svullen... *förvirrad*
    Ja, ja, ska försöka hålla mig i skinnet idag och resten av veckan för i helgen blir det kaos igen. Maken fyller 35 och ville ha både tårta och smörgåstårta

• patrikoannika

Hallå, hallå!

Jag är hängiven ViktVäktare och hänger alltid på när jag ser trådar som handlar om ViktVäktarna.

Jag har gått ner 42 kg med ViktVäktarna, blev gravid, gick upp 22 kg, gick ner 22 kg efter att dottern var född. Men så under de senaste åren har det smugit sig på några kilon igen... Så det är dessa envetna kilon som jag ALLTID kämpar med. I bland går det bra, men så går det upp igen... *suck*

Så nu till bröllopet den 15 maj, SKA jag vara på målvikt igen. (målvikt 58 kg, vikt nu ca 61.) Så det är väl ingen omöjlighet, och NU kör jag så det ryker...

Jag är med på VV:s hemsida... Kanske någon som känner igen mig?
    www.viktvaktarna.se/plan/index.aspx

• Svanboet

Och då kör vi en runda...

patrikoannika (annika då antar jag) - välkommen in i värmen! Det är alltid kul med fler i gruppen. Jag finns också på VVs hemsida men jag tror inte att jag träffat dig där.

Sonja - Se det är inte alltid så farligt. Tänk att ibland är det helt godtyckligt och orättvist vad vågen visar för det känns inte förtjänat åt varekn det ena eller andra hållet.

Malin och Joel - Inget att hänga lätt för! Tänkte på det du sagt om mjölk och vitt bröd... kan du inte viga VB till de livsmedel du vill ha när magen krånglar? Du får ju faktiskt äta upp hela VB och AP om du vill.

Tågjäntan - Å simma som är så rofyllt för själen. Tag nu verkligen chansen och gå iväg när sambon är hemma med barnen. Det kommer göra dig gott på många sätt, det är jag säker på.

• patrikoannika

Svanboet: Japp, Annika. Jag menade att jag är med som modell på ViktVäktarnas hemsida. Är du det med?

• Svanboet

Haha, nej gud nej! Men herregud vad kul! Jag menade att jag är internetanvändare (Månadskort+)och finns därför under samma "namn" på VVs hemsida om man träffar på mig i forumet där.

patrikoannika skrev 2010-02-02 10:43:20 följande:
    Svanboet: Japp, Annika. Jag menade att jag är med som modell på ViktVäktarnas hemsida. Är du det med?
  • ThereseStefan

Hej igen tjejer. Hur går det med mat, träning och vikt?

Själv var jag varit uppe tidigt i ottan för att hinna köra ett pass på roddmaskinen innan jobbet. Sedan höll på att hamna i en mycket dålig situation. Jag var så oerhört sugen på något sött efterjag steg av bussen, så jag gick in i mataffären. Ställde och kollade på chokladbollarna jag var sugen på men det slutade med att jag gick därifrån tomhänt. Min största bedrift idag!!!

• viktoriachristian

Hej vad kul att ni finns!

Jag tänkte börja på viktväktarna nästa vecka! Vad tror ni om månadsmedlemskap+ ?

Tror ni man hinner bli bröllopsfin till augusti 2010. behöver verkligen komma ner sex-sju kilo! Vill inte gärna sitta med Nutrilett sista veckorna!! :)

Något jag ska tänka på?

• tågjäntan

Det var lite jobbigt i måndags, men det var första gången på länge och efter graviditeten med allt vad det innebär för kroppen. Därför tror jag simningen behövs väldigt väl. Det kanske inte blir lika ofta som jag tänkte från början. Men kan det bli två ggr i veckan är det ju bra. En gång i veckan har jag iaf bestämt med en kompis, då får man ju lite press på sig och det blir roligare.
    Vågen däremot tror jag inte vågen stämmer överrens med den jag vägt mig på sedan jag började. På den här hade jag gått upp o,5 kg. Det tror jag inte riktigt. Det kan ju hände att jag inte gått ner så mycket, men jag tror inte jag gått upp. Så jag får fortsätta på den andra.

Välkomna alla nya! Det är karaktär och motion som gäller .

Go girl, Terese!

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5